• Amlin

Bokcirkel i Norrköping

Öppnar en separat tråd där vi som vill läsa och diskutera böcker i höst kan samlas.

På så sätt försvinner inte det som har att göra med bokcirkeln i de övriga diskussionerna i tråden Mammor/gravida i Norrköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 14:25
    Den aktuella boken är "Ditt kompetenta barn av Jesper Juul. Vi kommer sedan att träffas i början av december för att diskutera boken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-16 16:43
    Ny bok: Anna Gavalda - Tillsammans är man mindre ensam. Vi träffas Torsdagen den 5 februari kl. 18 för att diskutera boken.

• Svar på tråden Bokcirkel i Norrköping
  • JuliusOchJag

Nyfiken på om ni kom fram till någon annan diskussion hemma hos Slarvan? Minns inte om ni var någon mer där än hos Anneli?

♥ Vecka 40 ♥
  • Alemonia

Mangonuff: Det blev bara vi som setts hos Annelie som dök upp hos Slarvan så det blev inte någon mera bokdiskussion. Dock blev det lite prat om könsroller efter bläddring i Liza Marklunds bok.

• annelie9

Ska vi ta Liza Marklunds bok? Eller ska vi avvakta och se om fler vill komma till tals?

• Alemonia

Det kanske vore bra att lägga in en notering om att vi nu funderar på nästa bok i "huvudtråden". Det är ju fler som visat intresse för bokklubb än som var med denna omgång.

• trazzlan

Hej! Nu har jag varit här inne flera gånger och sett vilka spännande böcker som ni läser. Jag har förstått att ni läser och sedan samlas och diskuterar den, det låter ju superintressant! Finns det någon möjlighet att man kan hänga på trots att man inte varit med förut?

Jag har läst Marklund och Snickares bok för länge sedan men jag läser den gärna igen och diskuterar med andra.

Triss i damer
  • Alemonia

Trazzlan: Eftersom vi nu ska dra igång omgång två så passar det utmärkt att du hakar på! Ju fler desto roligare.

• annelie9

Vad kul att du tog dig mod och hakade på ;)
    Självklart får du vara med oss:)

• lufsan78

vilken bok är det som vi ska läsa nu

• Amlin

Vilken bok av Lisa Marklund är det ni diskuterar?

Svar på tråden Bokcirkel i Norrköping