• Amlin

Bokcirkel i Norrköping

Öppnar en separat tråd där vi som vill läsa och diskutera böcker i höst kan samlas.

På så sätt försvinner inte det som har att göra med bokcirkeln i de övriga diskussionerna i tråden Mammor/gravida i Norrköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 14:25
    Den aktuella boken är "Ditt kompetenta barn av Jesper Juul. Vi kommer sedan att träffas i början av december för att diskutera boken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-16 16:43
    Ny bok: Anna Gavalda - Tillsammans är man mindre ensam. Vi träffas Torsdagen den 5 februari kl. 18 för att diskutera boken.

• Svar på tråden Bokcirkel i Norrköping
  • annelie9

Låter som en superbra idé med buffe. Vi får ju ta ngr vegetariska rätter, för visst var det ngn som var vegetarian? Angående vinet vet jag inte hur många som dricker vin.

Vill absolut inte vara ngn partydödare, men jag vet inte hur Gabriel kommer reagera på 9 kvinnor som skrålar, he he.
    Han brukar inte vara känslig för ljud och vi har haft middagar tidigare när han sovit, men man vet ju aldrig...Kan tänka mig att det blir rätt så högljutt av Singstar. Gabriel är ju ingen partyprins, han lägger ju sig redan kl 18 för natten :)
    Men vi får helt enkelt prova så märker vi ju om han vaknar.

Jag föredrar kryddigt och starkt!

• Sing Star
    Buffé måndag 1 december
    Alemonia: Föredrar mild mat och äter helst inte biff och fläsk (alkoholfritt vin)
    Annelie9: Föredrar kryddigt och starkt
    Sing Star: Föredrar kryddigt och starkt (vin)
    ღ ♥ ღ JOHANNA & ADRIAN ღ ♥ ღ
  • Sing Star

Annelie9: Självklart anpassar vi oss efter Gabriel när det gäller Singstar! Min erfarenhet av barn är att ju mer ljud desto hårdare sömn. Skrattande

• annelie9

Sing Star:ha ha, tror inte heller att det är ngn fara. Gabriel sussade sött när min bror gifte sig och då var det musik.

Buffé måndag 1 december
    Alemonia: Föredrar mild mat och äter helst inte biff och fläsk (alkoholfritt vin)
    Annelie9: Föredrar kryddigt och starkt (vin)
    Sing Star: Föredrar kryddigt och starkt (vin)

• annelie9

Är inte fem rätter lite lite om vi är 9 stycken? Visst att man får mycket mat, men det är ju så gooooot så man vill ju äta lite extra ;)Föreslår därför 7 rätter :)

• Alemonia

Hmm, såg på menyn att det fanns få säkra kort för min del men det ska bli kul att få testa lite starkare mat än jag brukar välja själv (även att jag hoppas på att det blir minst en mild så jag vet jag har något som passar).
    7 rätter låter bra för mig för gillar jag maten kan jag nog äta motsvarande en hel själv (dvs när ni andra är mätta äter jag det som finns kvar).

Jag hoppas de andra som tänkt komma också börjar skriva här snart så vi vet mera säkert hur många vi blir.

• Sing Star

7 rätter låter bra för mig också! David och jag brukar köpa mat därifrån, en varsin låda och då räcker det till lunch dagen därpå också, men vi får tänka på att vi är många ammande mammor och Mangonuff med magen! Skrattande

• Amlin

Får stryka mitt namn från listan. Kan fortfarande inte fatta hur jag kunde boka en resa till Stockholm nr vi skulle träffas och diskutera boken.

Jesper Juul - Ditt kompetenta barn

Måndag 1 december kl 18.00 Hämtmat och vin i Lindö (hos Annelie9)!
    annelie9- Annelie (kommer båda tillfällena)
    Sing Star-Jessica (kommer båda tillfällena)
    Sagofe - Cattis
    Alemonia - Anna och ev Ida (kommer kanske)
    Ärtansmamma - Alexandra
    Lufsan78 - Pernilla (kommer båda tillfällena)
    mangonuff - Linda
    kg76 ( kanske)
    Slarvan- Jennie

Torsdag 4 december kl 10.00
    annelie9- Annelie och Gabiel (kommer båda tillfällena)
    Sing Star-Jessica & Adrian (kommer båda tillfällena)
    Lufsan78- Pernilla och Amanda (kommer båda tillfällena)
    Alemonia - Anna och Ida
    mangonuff - Linda
    kg76-- kikki och HUgo
    Slarvan- Jennie och Elin

Svar på tråden Bokcirkel i Norrköping