• Amlin

Bokcirkel i Norrköping

Öppnar en separat tråd där vi som vill läsa och diskutera böcker i höst kan samlas.

På så sätt försvinner inte det som har att göra med bokcirkeln i de övriga diskussionerna i tråden Mammor/gravida i Norrköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 14:25
    Den aktuella boken är "Ditt kompetenta barn av Jesper Juul. Vi kommer sedan att träffas i början av december för att diskutera boken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-16 16:43
    Ny bok: Anna Gavalda - Tillsammans är man mindre ensam. Vi träffas Torsdagen den 5 februari kl. 18 för att diskutera boken.

• Svar på tråden Bokcirkel i Norrköping
  • Amlin

Tillsammans är man mindre ensam - Anna Gavalda är på tapeten.

• Amlin

inte behöver du vara blyg inte. Du kan ju göra så att du läser boken och sen känner efter hur det känns när det är dags för träff.

• Amlin

Jag hade tänkt uppdatera trådstarten men än är vi så få som skrivit upp oss på deltagarlistan. Flyttar upp den istället så kanske det kommer till några namn och kanske till och med någon bok, även om det inte är ett krav på något sätt!

Bokcirkel-deltagarlista

Amlin - Tillsammans är man mindre ensam - Anna Gavalda
    annelie9 - "Nu vill jag sjunga dig milda sånger"-Linda Olsson
    Sing Star - "Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra" Liza Marklund och Lotta Snickare
    trazzlan -

• Sagofe

Sing Star - "Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra" Liza Marklund och Lotta Snickare
    trazzlan -
    Sagofe -

Jag lägger inte till någon bok än. Måste titta runt lite först. Problemet är att när jag ser en bok jag vill läsa så vill jag läsa den med en gång, att lägga undan den några månader skulle ju ge mig grava abstinensbesvär

• Alemonia

Skriver upp mig men väljer att fundera ett tag till på bok då det finns flera tänkbara för mig att välja.

Torsdag den 5 februari kl 18. Mat och vin :) Plats?
    annelie9
    trazzlan
    Sing Star
    Amlin
    Sagofe
    Alemonia

Bokcirkel-deltagarlista
    trazzlan -
    Sagofe -
    Alemonia -

• Sing Star

Mangonuff: Saknar dig här! Hoppas att du får en snäll kille som låter dig komma iväg hemifrån på våra träffar snart!

Skruttan27: Klart du ska vara med! Om du läser och kommer på en träff så är det ingen som tvingar dig att säga något. Kan vara intressant att bara lyssna och äta god mat.

ღ ♥ ღ JOHANNA & ADRIAN ღ ♥ ღ
  • skruttan27

Sing Star: Ja det är sant men läser ni bara pedagogiska böcker? Har ni ngn länk till boken ni pratar om så man kan läsa va den handlar om?

Kewin 4/9-08 mitt lilla hjärta!!
  • skruttan27

vart det boken som heter Tillsammans är man mindre ensam? Kan man köpa den relativt billigt på andra ställen än internet? Den verkar riktigt bra faktiskt.

Torsdag den 5 februari kl 18. Mat och vin :) Plats?
    annelie9
    trazzlan
    Sing Star
    Amlin
    Sagofe
    Alemonia
    Skruttan27 (eventuellt)

Bokcirkel-deltagarlista
    trazzlan -
    Sagofe -
    Alemonia -
    Skruttan27- Tillsammans är man mindre ensam - Anna Gavalda

Kewin 4/9-08 mitt lilla hjärta!!
  • Sing Star

Skruttan 27: Ja det stämmer att vi just nu har börjat läsa Anna Gavaldas Tillsammans är man mindre ensam. Jag tror Adlibris är billigast, 39 kr inklusive frakt. Jag köpte min på stan för 69 kr.

ღ ♥ ღ JOHANNA & ADRIAN ღ ♥ ღ
  • Amlin

Vi kommer läsa alla böcker som står på listan. Jag fick äran att välja först (som TS) därefter har vi börjat en lista där alla skriver sig som deltagare. Om man vill kan man skriva upp en bok man vill att alla ska läsa direkt när man skriver upp sig som deltagare, men vill man vänta med att välja bok så går det givetvis bra.

Nu kommer vi alltså läsa Gavalda, sen läser vi Olsson osv.

Hoppas det går att hänga med i min någor förvirrade förklaring. Jag lyckades bland annat slippa ut ett glas vatten på datorn undertiden jag skrev)

Svar på tråden Bokcirkel i Norrköping