• Anonym (orolig)

Kallelse till polisförhör??

Fick en kallelse till polisföhör idag, om man blir kallad som vittne står det då? För på min kallelse stod det under anledning till kallelsen: Förhör ang. förskingring. Är jag misstänkt för det då eller?

Och förskingring, vad är det egentligen, har det ALLTID med pengar att göra eller kan det vara materiella ting??

• Svar på tråden Kallelse till polisförhör??
  • Anonym (utredare)

Finns inget rätt och fel betr skriva ut eller inte, beror helt på vad det är för ärende.
    Att du lärt dg att skriva ut det i kallelsen beror på den lärare du haft i ämnet, vad han/hon anser.
    Du behöver inte ens skicka en kallelse kan ringa och boka tid.... vart skriver man då rollen?

Anonym (polisen) skrev 2008-10-04 18:15:44 följande:

Ok...vad dåligt att de inte skrivit på kallelsen. Jag pluggar till polis och har just lärt mig att skriva dessa kallelser och annat. Då ska man alltid ange varför personen är kallad.Jaja, du kan ju alltid ringa och fråga om du vill veta och så du iaf kan förebereda dig lite.
  • Anonym (orolig)
    Anonym (utredare) skrev 2008-10-04 20:51:40 följande:
    Finns inget rätt och fel betr skriva ut eller inte, beror helt på vad det är för ärende.Att du lärt dg att skriva ut det i kallelsen beror på den lärare du haft i ämnet, vad han/hon anser.Du behöver inte ens skicka en kallelse kan ringa och boka tid.... vart skriver man då rollen?Anonym (polisen) skrev 2008-10-04 18:15:44 följande:
    Polisen ringde först och bokade en tid men skickade en kallelse oxå, men dum som jag var så tänkte jag inte ens på att fråga..
  • Anonym (polisen)

Där ser man. Man lär sig nåt nytt varje dag.

• Anonym

Hej, det står ju bara att det är ett förhör. Dem vill nog först bara ha information.

• Anonym