• Anonym (orolig)

Kallelse till polisförhör??

Fick en kallelse till polisföhör idag, om man blir kallad som vittne står det då? För på min kallelse stod det under anledning till kallelsen: Förhör ang. förskingring. Är jag misstänkt för det då eller?

Och förskingring, vad är det egentligen, har det ALLTID med pengar att göra eller kan det vara materiella ting??

• Svar på tråden Kallelse till polisförhör??
  • Prana

Ring din f d kollega och be att få ett skriftligt intyg, inför förhöret, på hur det gick till. Kan Du inte få det är det symptom på att Du kan ha problem. Vilka belopp kan det röra sig om?

• Anonym (orolig)
    Prana skrev 2008-10-05 17:58:32 följande:
    Ring din f d kollega och be att få ett skriftligt intyg, inför förhöret, på hur det gick till. Kan Du inte få det är det symptom på att Du kan ha problem. Vilka belopp kan det röra sig om?
     Det gäller isf 25.000kr.

Och vi står varann ff väldigt nära så hon skulle säga till polisen på en gång att det var hon som var där o tog betalt.. jag var med när hon lämnade kuvertet med pengarna till chefen.
  • Anonym

25.000 cach i kuvert som betalning för en vara som ett företag sålt!!!

Tillåt mig att ifrågasätta det seriösa i det. Vem f*n skulle lämna 25.000 i ett kuvert som betalning, man sätter väl in pengarna till bolaget mot en faktura.

• Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2008-10-05 21:27:49 följande:
    25.000 cach i kuvert som betalning för en vara som ett företag sålt!!!Tillåt mig att ifrågasätta det seriösa i det. Vem f*n skulle lämna 25.000 i ett kuvert som betalning, man sätter väl in pengarna till bolaget mot en faktura.
    Många av våra kunder är kontantbetalande!
  • Buus

Hur har det gått ts? Har du fått veta ngt mer?

• Carinamamma84

Skaffa advokat det är det bästa du behöver nu det kostar inte han hon hjälper dig till slutet.
    Ts allt kommer gå bra.
    Du kommer få prata med Polisen och din Advikat.
    Dom kommer även vela prata med personen som ''Fick pengarna'' vad det nu var.

• Indiansommar
    Svar på #33
    Tycker nog att du ska se till att få din väns vittnesmål på papper eller på band innan. Du ska inte ta det för självklart att hon/han är ärlig och tar på sig skulden om det är så. Var och en står sig själ närmast när det väl gäller. Tyvärr...
    Fick ni inte något bevis, kvitto från chefen när ni lämnade pengarna??
  • Anonym (333)

Aaah, jag blir rädd när jag läser din tråd. Man kan åka dit för minsta lilla grej. Någon skrev här innan att man inte kan bli dömd för att man inte betalar en faktura men det är min syster ett levande bevis på.
    Önskar dig lycka till och hoppas att det inte är så allvarligt detta.

• Anonym (orolig)

Det gick jätte bra!
    Det handlade om pengarna min kollega tagit emot, och kontraktet hon skrev med kunden syntes det tydligt att det INTE var jag som skrivit under, han hade min namnteckning på flertalet papper och sa han med att det var en helt annan hand stil.

Han trodde inte detta skulle leda nånstans men självklart kunde han inte lova det.

• Anonym (utredare)

vilken pottsork till utredare, han får inte yppa något om vad han TROR kommer att hända.... suck!
    Anonym (orolig) skrev 2008-10-13 09:37:41 följande:

Det gick jätte bra!Det handlade om pengarna min kollega tagit emot, och kontraktet hon skrev med kunden syntes det tydligt att det INTE var jag som skrivit under, han hade min namnteckning på flertalet papper och sa han med att det var en helt annan hand stil.Han trodde inte detta skulle leda nånstans men självklart kunde han inte lova det.
  • Anonym (orolig)
    Anonym (utredare) skrev 2008-10-13 19:49:27 följande:
    vilken pottsork till utredare, han får inte yppa något om vad han TROR kommer att hända.... suck!Anonym (orolig) skrev 2008-10-13 09:37:41 följande:
    Han menade för min del eftersom jag inte haft nåt med pengarna att göra överhuvudtaget.
  • Anonym (utredare)

Ja, spelar ingen roll, vad vet han om vad fu-ledaren beslutar?

• Anonym (orolig)
    Anonym (utredare) skrev 2008-10-13 19:53:35 följande:
    Ja, spelar ingen roll, vad vet han om vad fu-ledaren beslutar?
    Han sa att han inte vet vad fu-ledaren beslutar men att han inte trodde det skulle leda nånstans. Kanske var märkligt sagt av honom, men jag blev lite lugnare iaf, fast nu blir jag orolig igen..
  • Anonym (333)

Anonym (orolig) skrev 2008-10-13 20:20:48 följande:

Han sa att han inte vet vad fu-ledaren beslutar men att han inte trodde det skulle leda nånstans. Kanske var märkligt sagt av honom, men jag blev lite lugnare iaf, fast nu blir jag orolig igen..
    Så sa min advokat till mig också. "Jag tror inte detta kommer leda någonstans." Och jag blev dömd. Inte för förskingring men ändå, det är dumt att dom att säga så.
  • Anonym (utredare)

Det är ju det jag menar. En utrdare kan ALDRG veta vad som fu-ledaren beslutar. FU-ledaren fattar ju beslutnär utredningn är klar...... och ine ens fu-edaren vet hur tingsrätten dömer om åtal väcks av åklagaren.....
    HUr kul r det att höra "det här leder nog nigen vart" och sen så sitter man huxflux på tilltalade-bänken som döms...... Resekten för rätsväsendet förstör av såna pottsorkar till utredare som den i ditt ärende....
    Så; vad lev du i slutändan; målsägande, vittne eller skäligen misstänkt?

• Anonym (orolig)
    Anonym (utredare) skrev 2008-10-13 21:57:28 följande:
    Det är ju det jag menar. En utrdare kan ALDRG veta vad som fu-ledaren beslutar. FU-ledaren fattar ju beslutnär utredningn är klar...... och ine ens fu-edaren vet hur tingsrätten dömer om åtal väcks av åklagaren..... HUr kul r det att höra "det här leder nog nigen vart" och sen så sitter man huxflux på tilltalade-bänken som döms...... Resekten för rätsväsendet förstör av såna pottsorkar till utredare som den i ditt ärende.... Så; vad lev du i slutändan; målsägande, vittne eller skäligen misstänkt?
    Han sa att jag inte är misstänkt för nåt brott, utan utpekad..vad nu det betyder??
  • Anonym (utredare)

Det är det vi pratat om tidigare i tråden; att polisen "fegar" och sätter någon som utpekad person istället för den lite högre graden misstänkt. Någon har alltså namngivit dig som den som kan ha begått bottet. Istället för att hitta bevis för eller emot att du skulle vara misstänkt har polisen kallat dig för att uner förhöret få fram bevis mot dig. De använde alltså dig mot dig själv..... dett är det många utredare som motsätter sig. Ville det sigilla så kunde det ha gått till så att du glad i hågen går till polisen på ett kallat förhör. Varför vet du inte. Under förhöret framkommer info (som du ger polisen) att du kan ha varit den som utfört brottet. Polisen måste då stoppa förhöret. påbörja et nytt förhör omdelbart, delge mistanke om bott och informer om rätten till försvarare. Vill du då inte prata utan försvarae så avbryts förhöret. Men skadan är redan skedd, för du har redan berättat saker för polisen som kommer att finnas med i flörhör 1. Det kan också leda till att du anhålls...och det hade du nog inte räknat med när du gick dit..... (trligen inte betr förskingring ang anhållan)

Svar på tråden Kallelse till polisförhör??