Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo BEE tråden

s v e a skrev 2008-11-19 05:20:52 följande:
    stargirl -vilken söt tjej du har! Hur gammal är hon? Kul att se en liten större tjej i en bee. Jag har bara sett smått i been förut. Antagligen för att de flesta inte köper hundra vagnar
    Hon är 21 månader gammal. Så snart två år.
    Vi har haft våran Bee sedan ett år tillbaka och ÄLSKAR den.  Jag är iofs ett Bugaboo fan *s*
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    daniels baby skrev 2008-11-24 17:46:10 följande:
    hej på er!tänkte byta min cam mot en bee.för å nackdelar??den verkar smidigare.....??
    Vi har båda Tycker de kompletterar varandra bra.
    Bee är verkligen smidig det måste jag säga. Skulle oxå köpa nytt så man har garantin. Har dock inte haft några problem med min Bee men ändå. Alltid bra att ha den tryggheten tycker jag.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    straw2008 skrev 2008-11-25 09:15:15 följande:
    Vi är på jakt efter en bee, jag vill slippa köpa en från affären, tycker att 4800 kr är för mkt :O( vi köpte brecis en cameleon ny nämligen. Det borde väl vara OK att köpa en beg bee så länge garantikortet inte är ifyllt? Vad ska man annars betala för en bee med glidhandtag? Min man o jag är typ lika långa så jag skulle kunna tänka mig att fixera det med skruvar.

Det är inte garantikortet som spelar roll utan kvittot i butiken. Så länge kvittot inte har ngt namn så gäller garantin dig oxå. Men glöm inte att be om kvittot.
    Jag skulle inte köpa en Bee som har defekter om jag inte får ett kvitto utan namn.
    Jag tror inte man kan skruva i chassit. Har den framför mig och tror inte man kan göra det.

Så jag skulle köpa en beggad Bee om jag fick kvittot och den inte hade ngt namn på

Lycka till....tycker att Cam och Bee är perfekta ihop. Idag behövdes Cameleon då det är så mycket snö....vände de stora hjulen fram och körde i jättesnöhögar. Bee hade inte funkat tror jag.

*~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    straw2008 skrev 2008-11-25 09:28:45 följande:
    Ok tack så himla mkt för tipset!! Det där med att vänta handtaget var ju en toppenide :O) Jag satte på vinterhjulen häromdagen o vagnen blir ju nästan omöjlig att köra, men vända handtaget kan man ju göra när de värsta högarna kommer o sen vända tillbaka, nu ska jag direkt gå o byta tillbaka till småhjulen :O)

Ja så gör vi alltid. Lås de små hjulen det är enklare att köra så. När du kör ska du inte luta hela vagnens tyngd på de små hjulen utan vända vagnen genom att lyfta de små och låta vagnens tyngd vila på de stora hjulen.....svårt att fatta kanske *s*

Vi hade vinterhjulen förra året men sålde dem. Vi behöver dem alltså inte.

*~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Kajsan skrev 2008-11-25 10:42:53 följande:
    Jag tycker tvärtom, been rullar faktiskt bättre i snö, vi hade en cam och en bee ute ihelgen och provade
    Ahaaa....jag provade ett par gånger förra vintern med lite snö och det gick ju fint men har inte ens testat Bee i detta väder. Men intressant...ska helt klart testa imorgon.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Noas mamma skrev 2008-11-25 21:17:11 följande:
    Nu är man ägare till två bee vagnar Måste dock fråga, när dom visade mig vagnen så när man fäller ut den från ihopfällt läge så satte hon ena foten på bromsen och händerna på handtagetoch drog så den åkte ut. Men om jag gör på samma sätt så glider mitt handtag :-S meningen är väl inte att man ska hålla i handtaget utan längre ner på chassit eller??? Funderar på att sälja min "gamla" bee (3 månader) dock så har den en kronglig broms som bara funkar när den vill. sparkar man till hjulet så tar den ju, men endå.. vad tycker ni att man kan ta för pris för den??? *ingen annons*
    Man behöver inte dra i handtaget. I början gjorde jag oxå det och handtaget gled ur lite men nu lägger jag all kraft på foten och bara håller i handtaget då sitter den som den ska.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    mamma2003 skrev 2008-11-26 14:07:19 följande:
    Är det stor skillnad tycker du? För Bugaboo erkänner inte att det finns olika versioner men det är tydligt att det finns. Framför allt "vingarna" på sidorna tycks skilja dem åt. Kan du möjligen ta detaljbilder på vingarna och selen så vi kan se skillnaderna? *flirtar*
    Det finns två versioner. Dessa tillverkades samtidigt och sedan övergick man till den med smala flärpar. De med smala fanns från början och finns fortfarande. De med tjocka fanns från början och finns inte längre. Men man kunde inte beställa en med smala eller tjocka flärpar då det inte fanns ngn skillnad på dessa i Bugaboos system eller på deras serienummer.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    junk skrev 2008-11-26 22:32:03 följande:
    Mayday!Nu är vår fina rosa Bee i hamn. Har dock en fråga; Hur f*n får jag ner sittdelen? Alltså den delen där kidsen har rumpan? Den är nu uppfälld och ena sidan glappar men på andra sidan sitter den som berget. Vågar inte bända ner den, eller är det de man ska göra? Bända med våld eller sitter det någon knapp/flärp som låssar den? Hjälp snälla.. I'm going crazy here!Jo och en sak till! När sittdelen var vänt mot en så hakade inte "rumpdelen" i de där spåren på chassit, om ni förstår. Så sätter jag min dotter på den så hänger ena sidan då inget stödjer i där under.Hoppas ni förstår :))
    Bara att dra upp den. Inga problem.
    Du har inte fällt upp vagnen ordentligt om sittdelen halkar på det sättet. Se på de röda indikatorerna på sidan. Om de syns så måste du dra lite till för att få den att fästa.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    daniels baby skrev 2008-11-26 19:01:32 följande:
    en fråga bara .... om jag nu köper en begagnad bee från tex tradera;),(ej annons!) har man nån rätt att reklamera tex chassi om den strular.. säljaren skrev att det fanns 21 mån garanti kvar.. borde väl funka då?
    Bara om den du köper av har ett kvitto utan namn.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl

daniels baby : Har aldrig tänkt på men jag fäller inte ihop min Bee så den hamar i marken/golvet. Har lärt mig ett annat sätt att göra på. Ska försöka filma och visa vid ngt tillfälle. Så mycket smidigare och lättare.

Man drar upp plupparna som man ska. Men ist för att trycka ner den i golvet så trycker man lixom ner handtaget och luta vagnen mor de främre hjulen....äsch, går inte att förklara.

*~Bugaboo RULES~*
Svar på tråden Bugaboo BEE tråden