• Lillevida

VARNING för +25 nr!!!

Om ni får samtal på er mobil, från telenr som börjar på +25, SVARA INTE!! Så fort ni svarar kostar de 160:-

Nån har kommit på att de går att tjäna pengar på detta.

Hoppas att FL, tillåter denna varning!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-10 20:18
    Såg nu, att de redan låg en liknande tråd ute.. Sorry
  • Svar på tråden VARNING för +25 nr!!!
  • Kira1982

vill bli mamma 2009 skrev 2008-10-12 21:42:19 följande:

Nu börjar jag undra om du är lite korkad??? Alla vet att det inte kostar. Ring telia eller telenor så får du se.Varför tror du att du har betalat? Vad stod det på fakturan?
    jobbar du verkligen på telia?
  • augustin
    Kira1982 skrev 2008-10-12 21:41:07 följande:
    jag har telenor och telia och på båda har ajg fått betala när folk ringt till mig från utlandet.
    Det stämmer för jag får också betala om ngn ringer mig från utlandet... JAg har telenor...
  • augustin

När min pappa ringer mig från Tyskland så får han betala för att han ringer utomlands men jag får också betala. Jag får betala lika mycket som det kostar för mig att ringa ngn i sverige... Och ja, jag har fått detta fakturerat och besvarat i Telenors kundtjänst.

• Kira1982

precis. är så på telia med.
    vill bli mamma 2009 skrev 2008-10-12 21:42:19 följande:

Nu börjar jag undra om du är lite korkad??? Alla vet att det inte kostar. Ring telia eller telenor så får du se.Varför tror du att du har betalat? Vad stod det på fakturan?
    du har rejält fel
  • vill bli mamma 2009

Nej, men jag har jobbat där. Var nyss inne på telia.se och telenor.se. I deras prislistor står uppräknat alla saker man kan få betala för, men det ni pratar om står inte med. Jag rekommenderar att ni ringer telia eller telenor, för något har blivit fel på era fakturor. Ingen operatör tar betalt för det. De har inte ens tekniska möjligheter att göra det i dagsläget. Däremot har ju EU nu föreslagit att det ska vara så i framtiden.

Jag är lite nyfiken på exakt vad det står på era fakturor om dessa mottagna samtal. Nån som kan kolla på sin faktura?

• Kira1982

vill bli mamma 2009 skrev 2008-10-12 21:51:42 följande:

Nej, men jag har jobbat där. Var nyss inne på telia.se och telenor.se. I deras prislistor står uppräknat alla saker man kan få betala för, men det ni pratar om står inte med. Jag rekommenderar att ni ringer telia eller telenor, för något har blivit fel på era fakturor. Ingen operatör tar betalt för det. De har inte ens tekniska möjligheter att göra det i dagsläget. Däremot har ju EU nu föreslagit att det ska vara så i framtiden.Jag är lite nyfiken på exakt vad det står på era fakturor om dessa mottagna samtal. Nån som kan kolla på sin faktura?
    öhh..isåfall har alla som haft telenor blivit blåsta. pratade just med kundtjänsten på telenor och enligt dem så stämmer det.
  • zweedsmeisje

gäller inte bara +25 nummer, de ringer från alla möjliga konstiga ställen.. Min ambo fick samtal från +88 (bangladesh eller nåt) å de va samma skit de...

• sofanda

Kan det vara collect call?

Mina barn är mitt allt!
  • Kira1982
    sofanda skrev 2008-10-12 21:59:34 följande:
    Kan det vara collect call?
    nä eftersom då ringer de upp och frågar om du vill betala samtalet innan det kopplas fram
  • sofanda
    Kira1982 skrev 2008-10-12 22:03:22 följande:
    nä eftersom då ringer de upp och frågar om du vill betala samtalet innan det kopplas fram
    Ja, det vet jag, men jag menar de samtal några fått betala från släktingar som ringt från utlandet.

Det låter inte skoj att man ska vara nervös för att någon kan tjäna massa pengar om jag råkar svara, eller om mobilsvar hinner gå igång....
    Mina barn är mitt allt!
Svar på tråden VARNING för +25 nr!!!