• Lillevida

VARNING för +25 nr!!!

Om ni får samtal på er mobil, från telenr som börjar på +25, SVARA INTE!! Så fort ni svarar kostar de 160:-

Nån har kommit på att de går att tjäna pengar på detta.

Hoppas att FL, tillåter denna varning!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-10 20:18
    Såg nu, att de redan låg en liknande tråd ute.. Sorry
  • Svar på tråden VARNING för +25 nr!!!
  • Kira1982
    Isha skrev 2008-10-14 14:47:20 följande:
    men nu är det ju faktiskt såhär att om du skulle bli debiterad för att du har svarat i telefon är det bara att bestrida det och låta bli att betala eftersom de inte har rätt att ta betalat för det och inte kan driva in den skulden från dig.
    om jag befinner mig i sverige och någon anna ringer mig från utlandet betalar jag sverige taxa. är inget ajg kan bestrida eller nåt.
  • 82an

Blää vi har mycket släkt och vänner runt om i världen och ringde upp +45 numret utan att blinka när min sambo hade ett missat samtal från det numret  Nu är vi oroliga att det ska kosta massor. När vi hörde att det börjadepelas musik i luren trodde vi att det var något telefonförsäljarföretag som ringt och la på snabbt. Sen läste vi varningen på sftonbladet (tror jag det var) Fy 17 undra vad det kommer att kosta.

• Kira1982
    Isha skrev 2008-10-14 14:51:15 följande:
    nej ringa folk brukar kosta pengar! och då har man dessutom accepterat deras kostnad genom att själv ringa upp dem och måste betala dem! men svara i sin telefon kan man göra utan att oroa sig för telefonräkningen
    inte från utländsgt nr.
  • mosterYster
    82an skrev 2008-10-14 14:52:05 följande:
    Blää vi har mycket släkt och vänner runt om i världen och ringde upp +45 numret utan att blinka när min sambo hade ett missat samtal från det numret  Nu är vi oroliga att det ska kosta massor. När vi hörde att det börjadepelas musik i luren trodde vi att det var något telefonförsäljarföretag som ringt och la på snabbt. Sen läste vi varningen på sftonbladet (tror jag det var) Fy 17 undra vad det kommer att kosta.
    +45 är ju Danmark
  • Glass

Nu har jag pratat med telonor jag också.
    MAn får aldrig betala om man svarar. Om man svarar och godkänner att de tar betalt, vilket man då får bekräfta så kan det kosta, tex. collect call.
    Annars så kostar det aldrig någonsin och om ett bluffföretag skulle försöka att fakturera så kommer den fakturan till telenor och de har inte rätt att fakturera den privata kunden om kunden inte ingått ett avtal.

Jag har ingen sidfot...
  • mosterYster
    Glass skrev 2008-10-14 14:54:36 följande:
    Nu har jag pratat med telonor jag också. MAn får aldrig betala om man svarar. Om man svarar och godkänner att de tar betalt, vilket man då får bekräfta så kan det kosta, tex. collect call. Annars så kostar det aldrig någonsin och om ett bluffföretag skulle försöka att fakturera så kommer den fakturan till telenor och de har inte rätt att fakturera den privata kunden om kunden inte ingått ett avtal.
    BRA jobbat!
  • Glass
    Kira1982 skrev 2008-10-14 14:51:38 följande:
    om jag befinner mig i sverige och någon anna ringer mig från utlandet betalar jag sverige taxa. är inget ajg kan bestrida eller nåt.
    Har du ett svenskt abonemang?
    Jag har ingen sidfot...
  • Glass
    Kira1982 skrev 2008-10-14 14:51:38 följande:
    Fråga just telonor om ett sånt fall och se säger att du inte får betala i det läget.
    Jag har ingen sidfot...
  • mosterYster
    82an skrev 2008-10-14 14:55:03 följande:
    Menade 25
    OJ, ja det var värre!
Svar på tråden VARNING för +25 nr!!!