• Lillevida

VARNING för +25 nr!!!

Om ni får samtal på er mobil, från telenr som börjar på +25, SVARA INTE!! Så fort ni svarar kostar de 160:-

Nån har kommit på att de går att tjäna pengar på detta.

Hoppas att FL, tillåter denna varning!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-10 20:18
    Såg nu, att de redan låg en liknande tråd ute.. Sorry
  • Svar på tråden VARNING för +25 nr!!!
  • Kira1982
    Isha skrev 2008-10-14 14:45:16 följande:
    men det är ju ett vanligt samtal man själv ringer upp.
    nej, det är det inte. det kostar däremot inte för mig. vet att det gjorde det tidigare.
  • mosterYster

Som så många andra vill jag bekräfta att det är gratis att svara i telefonen så länge du befinner dig inom ditt eget nät när du blir uppringd.

Om du INTE är inom ditt nät kostar det, men det du betalar är mellanskillnaden mellan:
    - vad det kostar för uppringaren att ringa din telefon när du är inom nätet
    och
    - den faktiska minuttaxan för detta samtal, vilken varierar beroende på om du är i Danmark eller Uzbekistan.

• Kira1982
    Kira1982 skrev 2008-10-14 14:46:13 följande:
    nej, det är det inte. det kostar däremot inte för mig. vet att det gjorde det tidigare.
    fast det beror på att jag ringer fritt inom telenor
  • Glass
    Kira1982 skrev 2008-10-14 14:45:17 följande:
    att det kostar att svara
    Det vet väli  inte du, du skrev ju inte inlägget som jag svarade på, eller?
    Jag har ingen sidfot...
  • Isha
    Kira1982 skrev 2008-10-14 14:45:17 följande:
    att det kostar att svara
    men nu är det ju faktiskt såhär att om du skulle bli debiterad för att du har svarat i telefon är det bara att bestrida det och låta bli att betala eftersom de inte har rätt att ta betalat för det och inte kan driva in den skulden från dig.
  • NovaIzabellaCecilia

Oj det skulle ju kunna bli en hel bok här eftersom alla tycks veta bäst...

Hursom, ringa aldrig upp dem numrena som ni inte vet vart dem går, och särskillt inte om det är utländska nummer då det kan bli dyrt.

• Glass
    NovaIzabellaCecilia skrev 2008-10-14 14:49:17 följande:
    Oj det skulle ju kunna bli en hel bok här eftersom alla tycks veta bäst...Hursom, ringa aldrig upp dem numrena som ni inte vet vart dem går, och särskillt inte om det är utländska nummer då det kan bli dyrt.
    nej ringa upp var det länge sedan vi pratade om
    Jag har ingen sidfot...
  • mosterYster
    Oj det skulle ju kunna bli en hel bok här eftersom alla tycks veta bäst...Hursom, ringa aldrig upp dem numrena som ni inte vet vart dem går, och särskillt inte om det är utländska nummer då det kan bli dyrt.
    Xakt.

Summan av kardemumman: om det ringer från ett skumt nummer och du svarar och de lägger på ELLER om du av någon anledning missar samtalet och ser numret på din presentatör:

RING INTE UPP!

• Kira1982
    Glass skrev 2008-10-14 14:46:47 följande:
    Det vet väli  inte du, du skrev ju inte inlägget som jag svarade på, eller?
    på +88 nr kostar det att svara
  • Isha
    nej ringa folk brukar kosta pengar! och då har man dessutom accepterat deras kostnad genom att själv ringa upp dem och måste betala dem!

men svara i sin telefon kan man göra utan att oroa sig för telefonräkningen
Svar på tråden VARNING för +25 nr!!!