• Amelie

Augustibebisar 2008

Okej. Jag har ju en Baby Björn (mamma har köpt en på loppis, trots att det inte var en sån jag ville ha. För den var ju så billig.).
    Jag tycker den verkar lite liten för att stoppa in en massa kläder i. Kanske går att reglera. Får kolla på det.

• Amelie

Hallon: R tog sprutorna trots att han hade haft lite feber dagen innan och var lite förkyld. Det är tydligen inte farligt för dem utan det är för att man ska kunna avgöra om ev feber kommer från sprutan eller annat. Han fick inga symptom efter sprutan, det gick bra.

• Amelie

Jucea: Vad skönt! Med jobbet alltså. Har man räknat med en viss lön så vill man ju ha den!

• Amelie
    Vilda Tiger skrev 2008-11-28 10:01:43 följande:
    Gomorron. Här regnar det men det ska ut och gås ändå. Jag och Lyckeli, Marcus får stanna hemma och dricka varm choklad i soffan. Hoppas ni får en fin dag, alla. Ni uppe i norr ska ju tydligen ha en strålande vacker vinterdag.
    Måste vara längre norrut (eller längre söderut), här i Luleå är det mulet och har snöat ännu mer. Det blir att ta på sig selen och pulsa iväg idag igen.
    Jag fattar inte, de verkar ploga alla andra gator utom vår gata. Den är inte högprioriterad direkt.... de har inte plogat än sedan snöfallet i förrgår kväll.... och nu har det som sagt kommit ännu mer.

Jag tror jag ska kolla upp lite jobb och traska förbi en kund på förmiddagen. Lilleman verkar trött nog för selen nu.
  • Amelie
    Rimfolina skrev 2008-11-28 15:55:58 följande:
    Amelie, inte har jag fattat att du bor i Luleå! Då är du ju inte särskilt långt borta...
    Jo, jag vet att du bor i närheten. Jag vet inte riktigt hur vi kom fram till det, men min arbetskamrat känner dig på något sätt.
    Men du behöver inte vara orolig, det man skriver på Familjeliv kommer liksom inte vidare... (räknar med att det gäller även det jag skriver). Han heter i a f Mattias och kommer från samma by som du.
  • Amelie

Lina: Vad är det för overall du har köpt? Jag har ingen aning om hur en varm overall för bebisar är... jag tycker de flesta jag sett verkar vara från strl 80.

• Amelie

Snart: Jag gjorde det i förrgår. Ett långt varmt bad. Jätteskönt var det. Fast efteråt, på natten, var jag jättetrött. Fick väcka A för en rapningsstund mitt i natten, jag bara inte orkade!! Annars brukar jag ta blöjbyten och rapningar också på vardagar. Jag är ju ändå vaken.
    Men badet tog ut sin rätt.

• Amelie

Luzor: Jag vill kunna gå med Lilleman i selen. Det är därför jag undrar. jag har annars jättebra kläder till att ha i vagnen. Eller rättare sagt en jättevarm voksipåse.

• Amelie

KaOl: Går in bara för att önska Lycka till idag. Ha en underbart rolig bröllopsdag!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008