• Amelie

Augustibebisar 2008

VT: Ja, vad kul att ni blev glada! Det känns faktiskt som man har fått nya vänner här i tråden. Vi finns här för er!!

• Amelie

VT: Jag reagerade likadant. Vad lika ni är!!

Carina: Jättefina barn du har!

• Amelie

Lilla: Jag ska ju också till Borås i veckan. På onsdag. Att hälsa på min bror m familj en vecka. Eller närmare bestämt Viskafors.

• Amelie

VT: Uselt humör? Sömnbrist då kanske med tanke på Lyckelis slagsmål inatt. Vad duktig du är som har promenerat en sväng redan. Min räknare står på.... 1156 steg. Hurra!
    Men jag har haft en bra början på veckan. Stegmässigt.

• Amelie

Vi har fotat idag. Värsta blöjreklambilden under mitt galleri, starka bilder... kolla in den!

• Amelie
    Carinamamma84 skrev 2008-12-02 15:26:28 följande:
    hihi keppa på
    Vilken snygging!!
  • Amelie

Många verkar få bära sina bebisar mycket nu.
    Idag har Robin varit klängig, speciellt på eftermiddagen och kvällen. Han hälsar ju på sina kusiner just nu, den treårstrotsiga och uppspelta Viggo och den söta rara men också aktiva Idun som är 8 månader. Dessutom hundarna Gimli och Castor, som är väldigt förtjusta i små bebisar. Så det är mycket intryck för Lilleman. Inte så konstigt kanske att han blev klängig och övertrött...

Gosh: Jag läser i Bibeln:
    "Mellan elba och tgaov veckors ålder är det vanligt att barnet visar något eller några av de beteenden som står uppräknade på listan nedan. Detta är förmodligen ett tecken på att han är redo för nästa stora språng in i nyansernas värld. Han:
    skriker oftare
    vill att du ska hålla honom sysselsatt
    tappar aptiten
    är mycket blygare för främmande människor
    är klängigare
    vill ha mer fysisk kontakt under amningen/matningen
    sover dåligt
    suger (oftare) på tummen
    är mindre livlig
    är tystare och har mindre ljud för sig

• Amelie

"Bibeln" är "Växa och upptäcka världen".

Lina: Wow, han är ju jättestor!!

VT: Tur att din syster fick en massa barn sedan också.

BV: Vad roligt Gabriel verkar ha haft på badhuset.

Pling: Vilken bra present! Det ska jag komma ihåg när jag ska köpa present till någon.

Igår, innan jag skulle åka med flyget, ringde min kompis från Kiruna och var i Luleå... jag hade egentligen inte riktigt tid - hade inte packat, jag låg i sängen, klockan var halv tio och flyget skulle gå kl 1445.
    Men så ville jag så gärna träffas och kolla in hennes bebis, Måns, som föddes i oktober. När jag såg honom så insåg jag hur mycket som hänt i utvecklingen med Robin. Häftigt!
    Nåja, jag steg upp, duschade mig och Robin och tog bilen till min kompis svärmor där de huserade. Och allt detta på 30 minuter. Från sängen och till svärmorn. Imponerande för en som fått första barnet tyckte min kompis. Så jag insåg att man kan om man vill....

Så har jag en arbetskamrat (som anställdes för att vara min vikarie) som fått en flicka förra fredagen. Jag längtar att få nosa på henne (bebisen alltså, inte arbetskompisen).

• Amelie

Kommer bara in för att säga att jag är hemma igen. Ska försöka läsa ikapp senare idag, eller i morgon.

R har varit / är sjuk. Han hade 38,6 grader igår. Stackars liten. Inatt vakande han och var helt vansinnig. Han fick inte luft som vanligt, tror jag. Han var så tät, lilleputten. Han fick Nezeril så blev det bättre.

• Amelie

Hej allihopa!
    Jag har "vilat" från familjeliv någon vecka, har varit sjuk och bortrest mm. Jag har ingen koll.

Heidi, har du köpt hus? Berätta!

VT: Kan du uppdatera mig lite med det viktigaste. Jag kommer inte att läsa ikapp, då hinner jag inte med i nutiden...

I morgon har vi dop, jag orkar ingenting. Vi har beställt färdig smörgåstårta och tårta. Det får bli så.... dyrt och väldigt slött men förhoppningsvis gott.

Jag funderar på att köpa en Tripp Trapp eller en Hokus Pokus till R i julklapp. Några tips??
    Svanenstolen är också ett alternativ, de säljer ut dem på en affär här i stan så den kostar ungefär som tripp trapp.

VT: Hur funkar din sele??
    Jag undrar, hur går den att sova i??

Svar på tråden Augustibebisar 2008