Augustibebisar 2008
Haha, vilken formulering!
Lina: Wow, vad duktigt (dumdristigt). *Imponerad*!
Jag bara måste få skryta över vår son. Vilket mönsterbarn (gäller i kväll, inte i igår, i förrgår och kvällen innan det....).
Jag och mamma ville bada bubbel och basta. Så jag tog på Robin pyjamas och gick ner och la honom i sin säng kl 18.45. Han låg och tittade och utforskade sina händer i lugn och ro medan vi bastade (jag fick gå och peta in tutten några gånger). Sedan somnade han och sover fortfarande så sött. Fast han blir nog lite hungrig snart så då blir det en tidig kväll ikväll.
Jag känner mig lite smått trött. Har lyxat... peelat och skrubbat och filat fötter och bastat och badat... snark snark.
Zitrus: Jag läste om det där dråpet. Tänkte på dig, du hade ju en ruskig historia för någon vecka sedan... lilla Gällivare.
Läste också att de söker en till (medhjälpare) i mordet på Caroline. Jag har ju haft min teori hela tiden sedan de grep den där 50-åringen, får väl se om den håller. Jag kan avslöja att den innehåller en alternativ gärningsman... men det är bara egna spekulationer.
Lana: Skönt att du börjar må bättre. Och vad skönt att du fick bra hjälp!
Var det jag som skröt om min mönster-son. Tar tillbaka!!!!!!
Inatt har vi ätit ungefär varannan timme (från 22) och kl 5.15 vaknade lilleman och ylade. Inte gråtskrek eller panikskrek. Utan jag menar verklingen ylade. Vred sig i smärtor. ![]()
Han hade jätteont i magen, så jag bar honom en halvtimme och ammade honom sedan. Då pruttade han fyra långa pruttar och sedan somnade han.
När han väckte mig igen kl halv åtta så hade han bajsat blöjan full men var fortfarande inte nöjd. Mer mat och ett par blöjor till, nu sover han. Men inte jag, jag ska ju vara social med mamsen idag också. Gäsp!
Och A är i London och förlustar sig. Nog är det skönt att dela på jobbet i vanliga fall.
Zitrus: Jag delar med mig till din privata inbox. Jag vill definitivt inte peka ut någon offentligt, troligtvis har jag ju fel!
JUCEA! : Härligt jobbat. Och du med dina fötter, vad roligt att du orkat med det!
Fråga till alla som bär i sele. Ni som burit äldre barn, är det vanligt att bära dem på magen och framåtvända.
Den sele jag funderar på går bara bära mot kroppen fram eller på ryggen.
Snart: Jo, jag försöker massera magen på R och jag försöker hjälpa honom genom att lyffta benen mot magen. Men ibland verkar det vara ganska tungt för honom att prutta. Idag har han pruttat hela dagen. Hoppas att han inte fått i sig så mycket luft när han äter. Någon som har några knep för det??
Snart: Jo, jag funderar på att börja med Minifom för jag upplever att han får mer luft i magen nu.
Förra svängen när han hade ont i magen så köpte jag Minifom men då försvann magontet av sig själv. Det var kanske 1,5 månader sedan. Nu är magontet tillbaka.
Jucea: Vilken fin miljö ni har nära ert hus. Jag ska fota någon dag, vi har liknande bilder när man promenerar längs stranden. Jättemysigt den här årstiden. Känns som jag inte har upplevt den innan, man har ju arbetat på dagarna och på kvällarna är det mörkt.
Nu är mr R missnöjd i sin sitter...
guldring: Jag kanske kan hjälpa, men jag vet inte vad du menar med klickbar. Att klistra in bilden?