• Amelie

Augustibebisar 2008

Jucea: Jag håller med om att Ted är bland de sötaste bebisar jag någonsin har sett. Men Robin är faktiskt sötast!

• Amelie

Vilken skillnad, invigt storlek 74 (Ted), Robin har just börjat med 62 känns det som. Men han har i o f s invigt en pyjamas i strl 74...

• Amelie

KaOl: Jag tänkte jättesnygg men jag skrev jättesöt. För det har varit tal om vilken bebis som är sötast.... SNYGG!
    Jag har varit nere i sovrummet i två timmar och försökt få R att sova. Men han verkar inte alls gilla att bli nerlagd. Fast han är trött och vill snutta hela tiden... han verkar ha luft i magen, fick ut lite luft med fis-pumpen och massage. Trött!!

• Amelie

Angående stegräkningen.
    Antingen kan man ju ha en vinnare varje vecka med flest steg... det är en rolig variant det Snart föreslog.

Jag har också funderat lite sedan igår. Vi kan ju också göra så att alla sätter sina egna mål för hur mycket man ska gå per vecka. (Alla har ju inte riktigt samma förutsättningar). Så utgår vi ifrån det antalet steg och kollar hur långt vi (tillsammans) kommer att gå fram till jul. (T ex från Haparanda till Y-stad).

Avstämning kan vi göra varje vecka men även löpande diskussioner dagligen, och om man ser att man inte kommer att klara veckan så kan man kasta frågan i tråden om någon kan gå lite extra istället... kan någon sådan variant vara nåt?
    Då kan ju någon som latar sig en dag känna att man gör någon annan en god gärning istället, då man ju fått någon annan att gå lite extra...

Om ni tycker att det är en bra idé så börjar vi på måndag och går först och främst fram till jul...

• Amelie

Hej alla!
    Då går vi på promenad...
    Ni som vill vara med, skriv in er i forumet jag la upp. Tänk efter och lägg upp ett mål för antal steg per vecka... skriv in hur många steg ni ska gå.
    Så gör jag en sammanställning och skriver in något tillägg i beskrivningen om forumet...

Oj, nu låter det i barnvakten... R har vaknat...

• Amelie

Hallå alla!

Ni som vill vara med på stegräkningen.

Vi börjar i morgon (eller idag). FREDAG!

Så gå och lägg in era mål! Så får jag summera sedan hur långt vi kommer oss på vår promenad!

• Amelie

Nu måste jag sova lite till. Har nattsuddat lite, först med R sedan med pumpen...

• Amelie

Ja, vad du är duktig, Jucea!

Alla som vill vara med och promenera men som inte har stegräknare, jag har våldat fram en översättning.

1000 steg = 9 minuters promenad = 0,7 km.
    10000 steg = 1,5 h promenad = 7 km.

Om ni då kollar hur många minuter ni går i stället så kan ni vara med. Bara räkna om det till antal steg och antal km.
    Gå in och sätt era mål i promenadforumet bara så kommer vi oss ju ännu längre innan jul. När alla har noterat så kollar jag ut någon bra sträcka. Kanske få vi fira jul på någon rolig plats i år.

Svar på tråden Augustibebisar 2008