Inlägg från: Hallonsocka |Visa alla inlägg
  • Hallonsocka

Augustibebisar 2008

Suuuuck! Måste få gnälla lite. M har världens sugbehov just nu och napparna vi har har en ring (vet ni hur jag menar) och det gör det möjligt för henne att själv dra ut nappen ur sin egna mun. Vilket hon alltså gör hela tiden, fast än hon vill ha nappen. Så hon blir grinig då hon drar ut den. Inatt har det alltså varit grinig pga att nappen inte funnits och då har jag fått agera napp. Med andra ord har jag inte sovit mycket. Dessutom ville M inte somna före klockan var närmare två på natten men sov då också (ja, hon sov väl mer eller mindre med tanke på att hon HELATIDEN skulle snutta) fram till klockan var 11 på dagen) då klev jag upp och hon fortsatte till 12.

Jag har världens huvudvärk men fick bort det värsta med lite kaffe. A börjar jobbet klockan 14 och brukar väl åka kring 13:10, eller 13.20. Jag sade att jag skulle städa lite där vid halv ett och sade att han kunde väl vara med M lite (han satt och spelade tevespel) ja. Han fortsatte spela tevespel och hon varvade med att titta och leka lite med några leksaker... Ja, så klockan tjugo I ett så kläcker han ur sig att han måste åka, för han har lovat en arbetskompis att flytta ett badkar.... GRRR vad less jag blev. Dels sitter han och spelar tevespel den korta tid han är hemma innan ha ska på jobbet (dvs har inte direkt någon kvalitétstid med M) och sedan säger han först i samband med att han ska åka att han måste åka tidigare idag, vilket verkligen lämnade stort utrymme för mig att planera nått över huvudtaget.

FY, idag kommer bli en pissdag känns det som. Ska iaf ner på affärn och köpa nappar utan ring (det skulle A köpt igår då han kom hem från jobbet,chips och godis och glömde napparna....aaargh!)

• Hallonsocka

Urk, min rygg har fått mycket stryk. M har varit övertrött hela dagen men inte riktigt lyckats sova så mycket (sover just nu hallelujah) och velat bli buren. Hon har gråtit direkt jag satt mig ner och lugnat sig direkt jag stått... senaste 45 minutrarna har jag kånkat 7kg baby på armen... Gah! Vilken dag, jaja, man ska väl ha sånna också

• Hallonsocka

Heidi: Åh lyx! Här kommer A hem först klockan 23 :-/ Hoppas att M sover då... nu sover hon dock, lyckligtvis. Hon har sovit 45 minuter! Hihi, soooov sooov kära barn dock har hon vaknat av att nappen farit ur. den utan ring verkar iaf vara Liiiiiite svårare att dra ur än den med :-P

• Hallonsocka

Ja, M har också vaknat nu. Och ätit... verkar inte lika lätt att få bort de här napparna. *Hoppas*

• Hallonsocka

M var vaken ca 1½ timme nu har hon somnat igen Hihi.. Jag fick plusset den 11 hhaaha sjukt att det redan har gått ett år! Tänk vad vi längtade! uj uj

• Hallonsocka

Haha, jag hade ingen aning. Jag tog testet för att få bort stressen över att ev. vara gravid så att mensen kom. Tji fick jag

• Hallonsocka

Jag slutade med p-pillren någon gång i november och vi väntade på att jag skulle börja få mensen igen så att vi skulle kunna börja försöka. Men ja, jag trodde att det skulle dröja till augusti innan vi lyckades. Men vi hann inte börja försöka :-P

• Hallonsocka

Muahaha, ni är ju vansinniga! Jag hade en lugn graviditet i jämförelse med dig Jucea (vatten samlande och dyl) och en underbar förlossning jämfört med din Carina. Och jag vill Absolut INTE redan vara gravid (har ju iof inte debuterat ännu så det är ju omöjligt, men ändå!!) Hoho jag kan inte ens tänka mig ett till barn haha, allt är ju bara My My My just nu!

• Hallonsocka

Nu ska jag också hoppa i sängs.. M bajsar varje dag...

• Hallonsocka

Heidi: Joo M var på bättre humör sedan men somnade sent igen! fast inte lika sent som natten innan.

Idag har vi tvättstuga. Det sista håller på att torka nu. Urk, jobbigt att få upp allt! Har dessutom varit och lämnat tillbaka böcker som var försenade. Jäkla kommun som inte skrapar och gör i ordning gåvägarna... Stackars M skumpade omkring i vagnen så hon sov inte särskilt gott. Men sover iaf nu bredvid mig i sägen..

Gäsp. Hur är det med alla? Jag tror jag håller på att bli sjuk, känner det i halsen :-/

Svar på tråden Augustibebisar 2008