Augustibebisar 2008
Suuuuck! Måste få gnälla lite. M har världens sugbehov just nu och napparna vi har har en ring (vet ni hur jag menar) och det gör det möjligt för henne att själv dra ut nappen ur sin egna mun. Vilket hon alltså gör hela tiden, fast än hon vill ha nappen. Så hon blir grinig då hon drar ut den. Inatt har det alltså varit grinig pga att nappen inte funnits och då har jag fått agera napp. Med andra ord har jag inte sovit mycket. Dessutom ville M inte somna före klockan var närmare två på natten men sov då också (ja, hon sov väl mer eller mindre med tanke på att hon HELATIDEN skulle snutta) fram till klockan var 11 på dagen) då klev jag upp och hon fortsatte till 12.
Jag har världens huvudvärk men fick bort det värsta med lite kaffe. A börjar jobbet klockan 14 och brukar väl åka kring 13:10, eller 13.20. Jag sade att jag skulle städa lite där vid halv ett och sade att han kunde väl vara med M lite (han satt och spelade tevespel) ja. Han fortsatte spela tevespel och hon varvade med att titta och leka lite med några leksaker... Ja, så klockan tjugo I ett så kläcker han ur sig att han måste åka, för han har lovat en arbetskompis att flytta ett badkar.... GRRR vad less jag blev. Dels sitter han och spelar tevespel den korta tid han är hemma innan ha ska på jobbet (dvs har inte direkt någon kvalitétstid med M) och sedan säger han först i samband med att han ska åka att han måste åka tidigare idag, vilket verkligen lämnade stort utrymme för mig att planera nått över huvudtaget.
FY, idag kommer bli en pissdag känns det som. Ska iaf ner på affärn och köpa nappar utan ring (det skulle A köpt igår då han kom hem från jobbet,chips och godis och glömde napparna....aaargh!)