• Fidelis ad urnam

    Din son/dotter berättar att han/hon ska byta kön.

    Tänk dig in i följande situation.

    Ditt vuxna barn kommer hem och berättar att han/hon har bestämt sig för att byta kön.
    Han/hon har redan gått till en psykolog och diskuterat det hela under lång tid och allt är godkänt av läkare osv. Nu är det bara väntetiden kvar.

    Hur ställer du dig till ditt barns beslut att byta kön?

    Varför?


    Amor vincit omnia et nos cedamus amori
  • Svar på tråden Din son/dotter berättar att han/hon ska byta kön.
  • Atamon
    bodica skrev 2008-10-16 16:48:03 följande:
    Om mitt barn kommer och berättar att hon eller han vill byta kön, så har det förmodligen levt alla helvetes jävla kval för att komma fram till detta beslut. Tänk så mycket det måste ha lidit i det tysta, det skulle göra så ont i mig att veta det. Men inte på långa vägar så onmt det gjort i mitt barn. Det är mitt barn jag älskar det oavsett, det kommer fortfarande att vara mitt barn, det kommer fortfarande att vara intresserad av samma saker ha samma känsla för det som är rätt och fel det kommer fortfarande att vara samma person och mitt älskade barn som jag burit under hjärtat.
    Instämmer i detta. Och hoppas att det aldrig blir så att mitt barn inte skulle kunna vara öppen med en sådan sak redan från början, och hoppas att jag aldrig blir så blind att jag inte ser att barnet inte trivs i det kön som h*n blivit född i. 
  • Raka Pungen

    Det skulle göra ont i mig att veta att mitt barn mådde så dåligt i sin kropp, att det behövde genomgå en sådan operation. Det skulle också göra ont att veta att det ska skäras i, och omvandlas, något så fint som jag skaspat - mitt barn.

    Men som sagt, har mitt barn kommit till det beslutet, som inte kan ha varit lätt, så är det för att han/hon verkligen behöver det, och givetvis kommer jag stötta mitt barn till 100%.

    Men jag kan ju inte påstå att det skulle kännas "bra" eller "ok" - men det finns inget viktigare än att dom man älskar mår bra, vad det än "kostar".

  • studentbruttan29

    eftersom jag vet så pass mycket om detta så skulle jag stötta till 1000000% om min son ville byta kön. Skulle inte ha några problem alls.

  • Alvi

    Annat. Jag svimmar en stund, sen tar jag mig samman och stöttar barnet fullt ut.


    Once you try menskopp you´ll never go back!
  • veronicaq

    helt ok.

    Jag har en vän som är i den cirkusen nu. Håller på att göra sej till man. 20år.
    Han har mått så sjuuuukt dåligt..pga fel kropp.

    Hans familj har hela tiden stötta.

    Något som jag vill att mitt barn också ska få. För jag vet hur jävla dåligt man oftast mår av ett könsbyte. eller ja, innan det sker!


  • Nadjis

    Jag skulle absolut stötta och acceptera det val mitt barn gjort. Men det skulle nog kännas väldigt konstigt till en början, men så småningom skulle det säkert kännas okej. Jag hade dock oroat mig för vad mitt barn får möta för fördomar..

  • veronicaq
    Nadjis skrev 2008-10-16 20:26:51 följande:
    Jag hade dock oroat mig för vad mitt barn får möta för fördomar..
    Dom är stora.

    Min vän har blivit sjukt trackad och misshandlad några ggr... Men 99% tar det hur bra som helst
  • smulan5

    Ja det skulle väl bli en chock som skulle ta tid att smälta förmodligen men jag skulle absolut stötta mitt barn, jag vill ju att de skall vara lyckliga.

  • Fyrabarnsmor

    Skulle bli chockad! Svårt annars att säga så här i förhand (när man inte är i den situationen) hur man skulle reagera. Det skulle nog kännas väldig konstigt också tror jag. Min son skulle plötsligt bli min dotter - eller tvärtom.

  • Sugar Rush

    Om någon av mina söner skulle ta ett sådant stort beslut och om de känner att de har fel kön så skulle jag stötta dem till 100%.

  • MsBeauty

    Jag gör allt jag kan för att få mitt barn att släppa sina dumma idéer!!!!!!

  • Fidelis ad urnam
    MsBeauty skrev 2008-10-17 22:12:51 följande:
    Jag gör allt jag kan för att få mitt barn att släppa sina dumma idéer!!!!!!
    Om ditt barn inte släpper sina dumma idéer då?
    Amor vincit omnia et nos cedamus amori
  • Reglementet

    Stötta självklart.

    Vad har jag med för kön mitt barn har? Jag kommer aldrig ha sex med mitt barn, så det kvittar ju.

  • Neko

    Jag stöttar självklart mitt barn fullt ut men tycker det känns lite hemskt att h*n har varit hos psykolog och allting utan att berätta för mej förrän då =/

  • VulgusProfanum

    Jag blir chockad. För det tror jag att man per automatik blir som förälder. Ändå så antar jag att jag måste ha misstänkt att något inte stämt för det här är ju isof något som mitt barn brottats med en längre tid.
    Jag skulle givetvis stötta mitt barn hela vägen. Det är mitt barn och mitt barn förtjänar att vara lycklig och att få leva det liv h*n vill. Att vara fångad i fel kropp och med fel kön måste vara en mardröm så jag skulle finnas där till mer än 100%


    VulgusProfanum- Your personal entertainer
Svar på tråden Din son/dotter berättar att han/hon ska byta kön.