• Nummerupplysningen

Amerikanskt pojknamn?

Behöver hjälp med nått bra amerikanskt pojknamn, har hittat jätte många fina namn, men sambon säger nej till alla namnförslag Är inte så långt kvar nu tills Lillen kommer ut så behöver så många förslag som möjligt så kanske det iaf finns ett namn som duger åt herrn här hemma

• Svar på tråden Amerikanskt pojknamn?
  • emblaz90

Matthew

tycker jag är ett riktigt fint namn!

• stinagreta
    gussi skrev 2008-10-20 01:52:44 följande:
    haha läste nu att din son heter Leon det gör våran med och nästa ska heta Alwin =) passar bra ihop tycker jag =)
    Fast ska det vara på engelska måste man ju stava Alvin, annars blir ju uttalet helt fel.
    Annars, Jack kanske?
  • stinagreta

Annars namn som är både svenska och amerikanska: William, Daniel, David, Jonathan.. finns ju massor

• Nummerupplysningen

Jo jag vet att jag har en riktigt kräsen karl här hemma
    Han har själv inga namnförslag, så man har inget att gå på heller tyvärr

Och inga av era förslag dög för han, även fast jag tyckte många var super läckra

• kattfru

Vår son heter Samuel. Passar lika bra i Sverige som i USA tycker jag. Dottern heter Jennifer och även det är ju lika bra både här och där. Nu väntar jag barn nummer tre och tycker det är jättesvårt med namn. Vet ännu ej om det är flicka eller pojke dock.
    Denna tråd gav bra inspiration! :o)

• Tussilago09
    Flakey skrev 2008-10-19 22:19:01 följande:
    NathanJulianBlake
    Jag älskar namnet Julian! Hade bara glömt att ta med det på våran förslagslista... Tack =)
  • Jeninan

tycker Seth är så fint. såg att någon annan gett det på förslag.

Har ni bestämt er än?

• spöke

Ska det vara ett namn som uttalas likadant på svenska och engelska? Bor ni utomlands? Blir barnet tvåspråkigt? *nyfiken*

• littlepixiegrl

Sean är min favorit. blir det en pojke så kan det nog blien Sean, men jag är lite orolig om folk kommer att uttala det rätt här i Sverige (vill ju inte att det bli Se-ann!)!    Skrattande

• Varärstorken

Nej nu får du tuffa till dig!! Gör klart för din man att man kan inte bara sitta och säga nej, nej, nej till alla förslag utan att bidra själv. Nu tycker jag att han kan sätta sig ned och skriva ned minst 5 namn som han gillar! Herregud, ni har ju gått igenom hela registret redan! Jag är i en liknande sits som du, vi måste ha ett namn som funkar på både engelska och svenska. Tog också evigheter och vi hade heta diskussioner i ämnet. Pojknamn är svårt.....

Svar på tråden Amerikanskt pojknamn?