• Milki

Brukar du handla på Lidl?:)

Jag tycker att det finns mycket gott på Lidl, till exempel kebabkött, strips och allt möjligt jox.

• Svar på tråden Brukar du handla på Lidl?:)
  • LykkeLee
    Ejin skrev 2008-10-22 10:33:28 följande:
    de finns endel krav o rättvisemärkt på lidl nu mer oxå faktiskt....
    Det köper jag gärna.. vilka varor finns då??
  • LykkeLee
    isisisis skrev 2008-10-23 17:11:59 följande:
    De har "vanligt " bröd också,som är några kronor billigare.Färskt.
    Ok.. ja jag känner att jag inte kan döma ut butiken eftersom jag inte på något sätt varit där frekvent och inte heller studerat deras utbud av varor speciellt nogrannt, men jag får väl ta mig en sväng dit.. så snart jag fått specifika tips på bra varor så..
  • Nature child

Nej jag handlar inte där. De har inget bra sortiment av ekologiska varor. (Inte när jag var där sist och kollade i varje fall)

• Ejin
    LykkeLee skrev 2008-10-23 17:12:01 följande:
    Det köper jag gärna.. vilka varor finns då??
    under märket fairtrade finns de kaffe, choklad, apelsinjuice, socker,(kanske nått mer minns inte) .. sen finns rättevisemärkt fisk i både fiskpinnar o fiskfileer.. de e inget mega utbud för folk som handlar på lidl är ibland lite snåla om man får säga så så dom vill helst inte betala för rättvisemärkt men ju mer som handlar desto mer kommer ju in...

sen finns de ekologiska grönsaker till o från. bananer , morötter citroner m.m t.ex... men som sagt.. tyvärr säljer de ganska dåligt så vi får kasta de ofta så de e svårt o ta in de om inte efterfrågan finns tyvärr..
  • isisisis

Vad jag köper där.

Färskt bröd.
    Knäckebröd(Wasa)
    Juice
    Grönsaksjuice
    Grönsaker(när det är säsong)
    Majsburkar
    Krossade tomater oliver och såna burkar...
    Smörgåsgurka etc...
    Kalkon i skivor
    Leverpastej
    Ostskivor i plast
    Mjölk
    Youghurt
    Vispgrädde
    Gräddfil
    Smör
    toapapper
    Pommes
    Kött
    Räkor
    Tacosortimemtet
    Chips till ungarna
    kaffe
    Te
    Endel kryddor
    Endel färdiglagat

Vad jag undviker
    Bullar,kakor,konfekt
    rengöringsmedel
    ägg
    glass
    pizza
    såser
    korvar
    smink

• nöjdmamma
    Ejin skrev 2008-10-23 17:07:09 följande:
    va skulle dde va för fel på de färska köttet... då e de nog ica du ska undvika lidls färskött e till stor del scan o kommer färdigpackat till butiken....
    Jo, jag har sett att det är mycket Scan kött nu, Men oftast är det så små förpackningar så är man en stor familj eller vill köpa mycket ser jag sällan större förpackningar av färskt kött. Nää, Ica är man lite feg också att handla färskt kött hos, handlar oftast hos en kötthall, eller så.
    Men massor av goda saker finns det hos Lidl, vi handlar där iallafall några gånger i månaden. Glömde nämna deras pikant-jordnötter, kan gå dit bara för det ibland. och barnen gillar några nalle-chips där. och massor av goda glassar också.
  • skåne tjej

Nej vi var valt bort lidl av flera olika skäl, tycker det är viktigare med ekologisk och närproducerad mat. jag vill handla i butiker som är fräscha och trevliga, Lidl känns mer som en stor lagerlokal.
    De verkar inte heller vara särskilt rädda om sin personal.

De flesta kvinnor väljer nattlinne med större förstånd än de väljer män.
  • nöjdmamma

Jag tycker det är bra att det finns andra matkedjor, med billigare alternativ, själv söker jag mig gärna dit.
    Kvalite och snygga och fräsha affärer kan ju variera från affär till affär. Tummen upp för Lidl,Netto,Willys!!

• LykkeLee

Vår Lidl-butik är inte ofräsch tycker jag.. men jag hittade inget jag gillade just när jag var där..

• Jordgubbstjejen

Jag brukar också handla på Lidl ibland, när man har vägarna förbi. Det brukar slinka ned en hel del då. Är en prismedveten tjej så när lilla pyret kommer i mars får man väl prova Lidl's blöjor också, det verkar ju vara en del som köper dom, ska testa iallafall, dom är säkert bra! Det bästa behöver inte vara dyrast, för mig passar det lika bra med billigare mat och prylar, likaså med kläder, jag har hellre en slant över i plånboken!

Svar på tråden Brukar du handla på Lidl?:)