• vill bli mamma 2009

UTMANING - Gå ner 4 kilo på en månad!!! 27/10 - 27/11

Jag har av olika anledningar, bl.a. medicinering och lathet, gått upp mycket i vikt under de senaste åren. Vill nu gå ner några kilo innan min önskade graviditet (om det nu blir någon...)
    Någon som hänger på?
    Tänkte vi kunde göra en lista och sedan rapportera vikten en gång per vecka plus givetvis tipsa och peppa varandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-26 20:29
    Gemensamt mål: att gå ner 4 kg på en månad, 27/10-27/11
    Vägnings- och rapporteringsdag: söndag

• Svar på tråden UTMANING - Gå ner 4 kilo på en månad!!! 27/10 - 27/11
  • Vos

Jag är på
    HAr ca nio att gå ner och har redan börjat gå ner lite.
    Men fyra kilo på en månad ska jag nog fixa med peppning

• Milliemolly

jag är på! tänkte bli gravid på nyår och vill ner i vikt innan dess.

vill gå ner 8 kg.............börjar på 63,0. Väger mig på onsdagar! Startade den 22 /10= 10 v till nyår

Tänkte fuska med lite pulver i november för att få en kickstart!

Så 4kg är verkligen mitt mål i november!!!!

• vill bli mamma 2009

Kul!
    Ska vi göra en lista och skriva in startvikt?
    Ska vi alla rapportera in vikten samma dag för enkelhetens skull?

• Polargirl
    Jag hänger gärna på! Skrattande

Vill gå ner 11 kg, till 50 blankt, innan nyår. Väger 61 kg nu. Har fuskat med träningen hela sommaren och hösten, och det har blivit lite väl mycket godis även i veckorna. *suck*

Jag tänkte, precis som du Milliemolly, fuska lite med pulver. Planerar att äta frukost och lunch som vanligt på jobbet, och ta lite pulver och frukt på kvällen hemma istället för middag. Vilket pulver tycker du är bäst?

Jag vill också gärna bli gravid, men det första målet är att komma i en snygg klänning till nyårspartajet!
    I tried sniffing Coke once but the ice cubes got stuck in my nose.
  • Polargirl
    vill bli mamma 2009 skrev 2008-10-26 13:36:49 följande:
    Kul!Ska vi göra en lista och skriva in startvikt?Ska vi alla rapportera in vikten samma dag för enkelhetens skull?
    Det låter bra! Bara en gång i veckan?
  • Mammis70
    Efter 2 barn. Så är det dags att ta tjuren vid hornen och minska vikten lite.
    Har ca 40 kg att gå ner men hur lätt är det att fixa själv? Dvs, lättare att dela bördan med någon ha någon att prata med när det känns tungt och hopplöst och när drinkarna smakar skit

Vill du va en del av min/vår viktminskning?
    Ska vi kämpa på tillsammans?
    Skriv nåt här så hänger vi i hop ner till vår målvikt!

Start;
    Längd: 174 cm
    Vikt: 110 kg (tror jag, min våg är lite knepig..)
    Målvikt: 70 kg

Nu kör vi!
  • Polargirl
    Mammis70 skrev 2008-10-26 13:56:48 följande:
    Efter 2 barn. Så är det dags att ta tjuren vid hornen och minska vikten lite.Har ca 40 kg att gå ner men hur lätt är det att fixa själv? Dvs, lättare att dela bördan med någon ha någon att prata med när det känns tungt och hopplöst och när drinkarna smakar skit Vill du va en del av min/vår viktminskning?Ska vi kämpa på tillsammans? Skriv nåt här så hänger vi i hop ner till vår målvikt!Start;Längd: 174 cmVikt: 110 kg (tror jag, min våg är lite knepig..)Målvikt: 70 kgNu kör vi!
    Alla vågar visar olika, det viktigaste är att du håller dig till en och samma våg när du väger dig. På min våg hemma och den på jobbet skiljer det 2 kg... den på jobbet visar 2 kg mer, så jag väger mig alltid hemma! Flört
Svar på tråden UTMANING - Gå ner 4 kilo på en månad!!! 27/10 - 27/11