Inlägg från: svischan |Visa alla inlägg
  • svischan

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

Hejhej på alla!
    Jag sitter här och är relativt besviken på ett traderafynd som inte visade sig vara i speciellt bar skick trots allt. Kallar ni en orange tröja med blå äpplen (eller vad det var, slängde ner tröjan på en gång i tvättstugan) från småfolk för "i mycket bra skick" om äpplena är täckta av orange tvättludd?? Jaja, den var billig, men hade det stått att den var tvättluddig hade jag juh inte köpt den...

Annars har jag köpstopp, vilket funkar relativt bra, försöker sitta så lite vid datorn bara för att vara säker=)

• svischan

Funderar på att ta med mig maken till köpenhamn helgen den 7-9 nov. Någon som vet något bra och relativt billigt hotell i stan???

• svischan
    RååSa BuBBlan skrev 2008-10-30 23:02:05 följande:
    vi ska sova i Malmö mellan 7:e-8:e
    Hmmm... Malmö är ju också ett alternativ, vi har bra priser hos scandic, det kanske triggar maken ännu mer... Han vill nämligen också gå på Molo, men just den helgen vet jag inte om vi lyckas få barnvakt.

Var ska ni sova??
  • svischan

Hejhej!

Nu har jag lyckats övertala maken att släppa iväg mig på Molo salg!!!!
    Dock funkar det bara att åka på fredag, och mitt tåg hem går redan 16:00.
    Jag kan alltså bara vara i lokalen från 13:00 till senast 15:30. Klarar man det med kö till bet och allt???

• svischan
    Jen80 skrev 2008-11-01 20:31:06 följande:
    Hej på er!Kikar in en liten snabbis. Känner mig mest deppig och ledsen ikväll då min bror och hans familj berättade ikväll att de ska flytta upp till Norrland . Jätteledsen är jag !Men men, letar febrilt efter Kik kids velourklänninge med strass-stjärna på längst ned i kanten. Vill ha den på julafton till Ava. Köpte den andra velourklänningen till Ava idag, men det är ju bomullsärmar på och det känns inte så finklätt tycker inte jag... Någon som sett den gamla nånstans?
    Hej. Det där med flytten lät inte kul... Tyvärr kan man juh inte träffas så ofta om det ligger mååånga mil emellan. Min bror och hans fru ska aha barn vilken minut som helst (gått 2 veckor över tiden nu) och just det här med planerandet, när vi kan åka dit och se den nyfödda är sååå jobbigt, och de bor ändå bara 40 mil härifrån, i stockholm. Men vi pratar varje vecka i telefon, så man kan juh fortfarande stå varandra nära... synd bara om ev kusiner till dina barn, de får juh svårt att lära känna varandra
  • svischan
    svischan skrev 2008-11-01 20:27:38 följande:
    Hejhej!Nu har jag lyckats övertala maken att släppa iväg mig på Molo salg!!!!Dock funkar det bara att åka på fredag, och mitt tåg hem går redan 16:00.Jag kan alltså bara vara i lokalen från 13:00 till senast 15:30. Klarar man det med kö till bet och allt???
    Citerar mig själv lite=) LÄS BUTTE!
  • svischan
    Buttelina skrev 2008-11-01 20:55:52 följande:
    ja det gör du men du får skynda dig
    Hehe=) Jo, det var det jag misstänkte=) Allt går ju, bara man vill, men egentligen vill jag ha liiiite mer tid än så på mig. SEn har jag lite problem med hur jag ska frakta hem allt, men får väl låna en vandringsryggsäck av någon.

Hur brukar det vara med kö in och ut? Jag kommer i tid så jag kan köa minst en timme innan det öppnar, räcker det på fredagen tros?? Så att jag inte får köa tills tåget går=(

Och hur funkar det i kassan??

Tyvärr kunde vi inte ta en hel helg i köpenhamn som jag helst ville,men vadå, en dag är juh bättre än inget!!!
  • svischan
    Buttelina skrev 2008-11-01 21:42:31 följande:
    du får räkna med minst en timme in och en timme ut i kö...

Mmm... funderar på att ta swebus hem sitället, går en vid ca 21, men var sjutton går den ifrån???

Annars kommer jag få sån tidsnoja att jag inte kan shoppa ordentligt, och d blir det juh inget kul

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11