Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

Godkväll
    Nu hittade jag hit!

Har lagt in lite bilder i BT från helgen. Vi var i Göteborg på Disney on Ice med syrran och hennes tjejer. Det var jätteroligt o Maia älskade det Särskilt popcornskålen

Sen blev hela helgen förstörd då syrran kom tillbaka till hennes bil som någon j*vel brytit sig in i o förstört! Skrikandes O vad säger polisen när hon ringer? "Gå o köp eltejp o rep o tejpa igen dörren så kan du köra hem", ja det gör man väl med tre barn i bilen när det är mörkt och kallt???? Vilken hjälp de var! Bara krånglet att släpa tre supertrötta barn och packning genom Göteborg en lördagkväll för att försöka hitta någonstans där de säljer eltejp o rep är ju ingen höjdare...tur jag inte hunnit så långt bort när hon ringde och en väldans tur att Fs föräldrar bor nära så svärmor kom med minibussen och fixade sovplatser åt allihopa.
    Det blev en dyr göteborgstripp för syrran, självrisken kunde gå upp mot 5000

• Zvartaliljan
    nikki2006 skrev 2008-10-27 19:35:18 följande:
    men vad är det för poliser? Var de helt dumma i huvudet eller suck?Hur är det med syrran nu, fortfarande bra???? Har hon varit på ett nytt ultraljud än???
    ja man tycker ju polisen kunde varit lite mer hjälpsamma men tydligen inte

Jo andra syrran mår fint, v.11 nu Nu Bara väntar jag på att hon snart ska berätta för familjen så jag kan få glädjas riktigt åt det öppet. Det var så jobbigt på systerdotterns kalas igår (hon som var med i Göteborg, så syrran var ju lagom stressad att hinna hem!) när jag verkligen fick tänka på det heeela tiden så jag absolut inte försa migl. Fast jag tror nog att de flesta anade, iaf mamma stirrade hela tiden på syrrans annars så perfekt platta och smala mage som helt plötsligt fått en liiiiiten bula
  • Zvartaliljan
    nikki2006 skrev 2008-10-27 19:41:35 följande:
    VAD ROLIGT!!!!!!! Så skoj att allt är bra. Bara att fortsätta hålla tummarna hårt. Snart skall ni åka iväg va???
    Ja den 10/12 Flyttar nu den 15/11 så det är ganska mycket på gång *stress*
  • Zvartaliljan
    nikki2006 skrev 2008-10-27 19:46:20 följande:
    Ja fast hann du packa upp efter förra flytten hi hi Roligt med semester Oj nu kom min mamma på besök, återkommer snart
    Knappt, står fortfarande ett par ouppackade lådor här

Bor din mamma nära?? Mina föräldrar bor 10 mil härifrån och fick igår för sig att de absolut skulle "låna" Maia hela veckan då mamma ändå har höstlov (lärare) så här hemma är det tomt *saknar*
  • Zvartaliljan
    loveliva skrev 2008-10-27 19:48:25 följande:
    God kväll Mysigt med en Göteborgsresa Mindre kul med systerns bil Jätte fina bilder i bt Jag var så glad igår när jag ju äntligen velat klart med barnens vinterkläder & beställde en lila Molooverall i 98. Idag ringde hon från hippo och sa att den var slut
    kolla med bus och rackartyg. De har 25% på alla overaller nu
  • Zvartaliljan
    FL Lisa skrev 2008-10-27 19:50:13 följande:
    haha...så sött med liten Maia och stooooor popcornhink
    Ja vi andra fick absolut INTE röra den Hon blev fly förbannad när jag försökte ta lite O där inne vill man ju helst undvika att ungen skriker så lika bra o låta henne hållas
    Hon spydde sen på kvällen....inte så lustigt med tanke på hur mycket hon proppade i sig!!
  • Zvartaliljan

Så nu fick jag ut lite på T också. Man får iaf lite gjort när Maia inte är hemma men ack vad jag saknar henne Huuur ska jag kunna stå ut tills fredag liksom???? Gråter

• Zvartaliljan
    isold2003 skrev 2008-10-27 20:24:08 följande:
    Var är Maia?
    hos mormor och morfar hela veckan, de tjatade sååå o jag kunde inte säga nej Är ju dessutom superstressad och dunderförkyld så Maia har det säkert mycket roligare där än hemma med stressade, sjuka, trötta mammsen...men buäääh vad jag saknar henne nu!!
  • Zvartaliljan
    isold2003 skrev 2008-10-27 20:38:19 följande:
    Jobbigt med förkylning! Ja det är skönt första timmarna att få vila utan barn men sen tar längtan överhanden. Hela veckan lät lääänge!
    ja precis. Första natten sådär är det jättehärligt att få sova men inatt kommer jag nog inte kunna somna för det känns för tomt. Nej jag vill bara åka o hämta hem henne nuuuuu!!
    RååSa BuBBlan skrev 2008-10-27 20:39:12 följande:
    Å nu ringde syster min.. Mammas lägenhet är nu såld! Känns väldigt konstigt.. Både skönt och få det ur världen men ändå lite sorgligt åxå
    Ja det måste ju kännas väldigt sorgligt förstås *kram*
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11