Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

Loveliva - Tack Kyss
    Hur är det med lilla fingret förresten? Läkt nu?

Jag är lite tveksam inför nästa helg...tror inte jag vill köra om det fryser på...var rätt halt i morse o jag har sommardäck Hemlis

• Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2008-11-01 19:27:35 följande:
    fiiin hon är vilken strl är det??
    92 i klänning och 98 i leggings

Loveliva - Vi får väl hoppas det blir varmare som de säger Även med vinterdäck skulle jag inte gärna sätta mig i halka o köra 30 mil med Maia i bilen...

Hoppas bara nu att T inbringar lite kosing till salgen
  • Zvartaliljan
    Helle skrev 2008-11-01 21:28:57 följande:
    Ahh, nu ser jag vad du menar. Jag vill ha utan tumme i klarröd Hittar ni tossor också så blir jag superglad. Nu har jag hittat vantar på matador och pixiekids
    kolla minpluddevutt, de har mykcet Kik-Kid!
  • Zvartaliljan

Alltså...idag har Maia varit dålig igen som jag skrev innan i morse men istället för att fortsätta vara OT här så hittade jag en Astmatråd och bad om lite råd där...får väldigt nedsättande svar från TS vilket gör mig lite upprörd...vad har jag gjort liksom? Har man inte rätt att ställa "dumma" frågor eller? Hur ska man annars lära sig liksom?????
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m37285234.html

Sorry nu blev jag OT här iaf...sitter på T o spanar lite men hittar inget jag vill ha

• Zvartaliljan
    lillronya skrev 2008-11-01 22:04:48 följande:
    081016 1 skrev 2008-11-01 22:02:23 följande: Alltså...idag har Maia varit dålig igen som jag skrev innan i morse men istället för att fortsätta vara OT här så hittade jag en Astmatråd och bad om lite råd där...får väldigt nedsättande svar från TS vilket gör mig lite upprörd...vad har jag gjort liksom? Har man inte rätt att ställa "dumma" frågor eller? Hur ska man annars lära sig liksom?????www.familjeliv.se/Forum-3-22/m37285234. htmlSorry nu blev jag OT här iaf...sitter på T o spanar lite men hittar inget jag vill haMen?!Så där får de inte göra ju.Har inte läst än men ska göra det nu.
    "Sök akut tycker väl jag istället för att hålla på och mixa med mediciner du inte har koll på vad dom gör."

Inte f*n skulle jag ge Maia något jag inte vet vad det gör! Frågan löd om cocillanan kunde hjälpa mot astman tillsammans med Airomiren, tänkte fråga "experterna" men fick ett så snäsigt svar!
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2008-11-01 22:11:15 följande:
    Kass tråd!!JAg gjorde som du. För att inte bli för ot idag med min oro ang Emilios mage så sökte jag upp en mjölkallergitråd.Jag har fått trevligt bemötande och givande svar där.Hoppas du hittar en bättre astmatråd. Sämre kan det juinte bli...Annars får väl du och jag tjata astma i varandras gästböcker.
    Ja anledningen för att man ställer sina "dumma" frågor här på FL är ju just för att slippa ringa o ta upp en läkares tid för sånt som han säkert också tycker är "dumma" frågor plus att Maia har inte fått någon läkare här i K-na än.

Hon sover nu iaf...jag ska lägga mig inne hos henne inatt för hon låter hemskt Hon ville inte sova i vagnen...det hade lugnat mig lite om hon somnat där i halvsittande läge.

Men nu det där jag frågade om...är det konsistensen på mjölkprodukter eller själva "mjölken" som gör att det är slembildande? Vet du det? Annars kan hon ju fortsätta tofuline om det inte är konsistensen då...och mjölkfri yoghurt o så
  • Zvartaliljan
    Rååsa Smurfen skrev 2008-11-01 22:16:05 följande:
    åh min son har haft ett krampanfall igen  dock gick det över ganska snabbt och han fick stanna kvar hemma ,tror det är pga av krock med medicin .
    Åh stackaren Har de undersökt honom ordentligt så det inte är något annat som ligger bakom?
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2008-11-01 22:21:14 följande:
    Jag tycker att det är så bra att kunna diskutera lite här på fl också. Det vill man liksom inte ta upp tiden på sjukvårdsupplysningen med.Och få lite råd och sånt...Jag har tyckt ett tag att det låter som att Maia behöver annan medicinering. När inte airomiren hjälper i den utsträckning du ger så finns det annat att ge.Jag vet faktiskt inte hur det är med mjölken. Tycker du hon blir lika slemmig av glasses som av vällingen?
    Jo jag ringde o frågade om Singulair eller ventoline men fick bara till svar att jag skulle vänta tills en läkare här tittat på henne...de kunde inte skriva ut recept "bara så där"...detta var en månad sen o fortfarande har jag inte fått någon tid! Ringde så fort vi flyttade för över 2 månader sen o bad om en tid ju!

Ja tycker hon blir mer slemmig av vällingen. Glassen verkar liksom "lugna" halsen lite, iaf hostan.
  • Zvartaliljan
    melizza skrev 2008-11-01 22:30:05 följande:
    081016 1 skrev 2008-11-01 22:25:01 följande:jag skulle rekommendera isglass eställer för glassar som innehåller mjölkprodukter....nu vet jag inte vad det är i tofuline men just mjölkprodukter är ju slembildeande och om du ger kallt så ska det lugna halsen men det får då inte vara slembildande som mjölkprodukter kan vara
    Fick tipset om att röd saft kan vara hostdämpande...undrans om man kan frysa in lite o göra sina egna isglassar av det? Borde funka bra va? Ska nog köpa mig en sån där glassform...fast sist Maia fick en isglass på ett kalas så tyckte maia den var alldeles för kall o vilel att jag skulle värma den

Lillronya - Mår inte Maia bättre på måndag så blir det akuten direkt utan någon runda förbi vc först (som de ju alltid säger...) och där tänker jag sitta tills de hjälper henne!! Det som är så typiskt är ju bara att varje gång vi är hos läkaren så får hon sina bra stunder och verkar hur pigg som helst, så då tror ju läkaren knappt på en Skrikandes
    Idag har hon ju verkligen mått skit så att säga men så får hon stunder då hon har värsta energikicken och busar vilt omkring (bara titta i BT ) och verkar inte sjuk alls...och precis så blir hon alltid hos läkaren!
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2008-11-01 22:39:26 följande:
    Men om du kommer till en bra läkare vet han/hon att det är typiskt ju.... Alltså svängningarna i orken.KAn du inte åka akut just när hon är dålig?
    Jo det är ju det jag gör. Men då när hon är dålig så hinner jag ju ge henne flera puffar Airomir under väntetiden och vips så får hon lite energi och börjar leka en stund!
    Hon låter hemsk nu...ska ta o gå o lägga mig inne hos henne o ser ni inte till mig på hela dagen imorgon så vet ni vart jag befinner mig...
    So long! och tack för stödet. Det behövdes
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11