Inlägg från: gosmamman |Visa alla inlägg
  • gosmamman

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

Tjollabolla skrev 2008-11-30 20:11:30 följande:
    OJ! Lyckas du sy fina byxor köper jag gärna av dom färgerna
    MOHAHA! visst gumman Om jag lyckas, vilket knappast är troligt. Jag anv ju min mammas maskin när jag syr (har ingen egen) och den är sååå krånglig. plaggen ser ok ut när barnen leker i dom men synar man sömmarna så är det inte fint.

Jag är sugen på att sy ett par hängselvelourisar i färgen lime/cerise och görma mönster efter me&i bysserna, men vet inte om jag kan, kanse morsan kan hjälpa mig.
  • gosmamman
    agster skrev 2008-11-30 20:13:36 följande:
    Håller med, pepparkakan på Kameleont är så fin! Men känns lite surt att betala så mkt för en eller ett par gångers användning... Kikade på pepparskaksdress på Lindex också men de var ju hur tunna och sladdriga som helst... OT men någon som vet någon fin pepparkaksdress som inte kostar skjortan i stl 98 eller104??!
    har kameleont en pepparkaks dress? kan du länka? jag hittar den inte.

Förra året hade jag en helt vanlig velourklänning som jag köpt billigt och den klistrade jag 3 vta hjärtan i filt och drog på en tomteluva, bebben var ur söt!!
  • gosmamman
    RååSa BuBBlan skrev 2008-11-30 20:22:37 följande:
    Å de vart ju urfint ju!!  
    loveliva skrev 2008-11-30 20:22:39 följande:
    Åhhh va söta !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ja jag var jätte nöjd, synd at den inte passar i år, eller hmmm, det kanske den gör???? men det spelar ingen roll för dom har lucia ute så den skulle inte synas iaf.

*fixar te*
  • gosmamman

Shit vad sugen jag är på en brun/brun randig katvig tröja till storasyster från spojl, jag har ju legginsen och det skulle vara sååå fint under flera kortärmade klänningar vi har.

Tänk er brun/brun både leggins och tröja under molos sorbet klänning, då funkar den ju på vintern också.

får man 70% med rabattkod? måsteman vara medlem eller nått? Nån som ska beställa?

• gosmamman
    svischan skrev 2008-11-30 20:40:38 följande:
    Skicka henne till dig funkar juh! Bara jag slipper köra henne, för ha henne i en bil orkar jag inte! Tåg funkar va? Det fixar väl en 3,5 åring???Hos dig skulle hon va en ängel, det är bara mot mig hon är en häxa. och mot maken också ikväll (bra att han får känna på det lite också)
    Barn trottsar, bråkar och skriker mot dom se älskar mest! det är ngt man måste övertyga sig om ofta under vissa perioder, för det är sant fast det känns hopplöst.
  • gosmamman
    ÖNadja skrev 2008-11-30 20:41:17 följande:
    provade nyss med 20 % extra på spojl och då funkade inte koden..
    huh, vad synd. Det är riktigt dåligt med kosing så eg ska jag inte köpa nått men hade det var 70% så hade jag ju tjänat på att köpa den då flera klänningarkommer till användning (bra sätt att övertyga mig på)
  • gosmamman
    Smultronhjärta skrev 2008-11-30 20:44:02 följande:
    Tack OMG- är enda ordet jag kommer på! Sjukt mycket pengar ju Jag som tyckte att vi hade mkt denna månaden på 10000...
    oj vad lite räknngar ni måste ha! Vi har på 20 000 nästan jämt, hela sambons lön bara kommer till kontot och ser fin ut i nån dag och sen är den borta igen och så "lever" vi på mitt studielån som inte är så mycket.
    jag sa till sambon att "fan vi måste göra oss av med lite räkningar, man kan ite ha 20000 i räkningar".

Funderar på att skppa lyx som hemtelefon, vad fan ska man med den till? vi ringer aldrig ju och om dagis vill nå oss på dagarna så är vi ju inte hemma så dom ringer ju också våra mobiler. sambon ville ta bort hem tele förut men jag tyckte det känndes "billigt" att inte ha en hemtelefon när man har barn.
    Vi har ju liksom inga tonåringar som snackar massa timmar.  Bradband och boxer kanske manockså kan vara utan......eller näää
  • gosmamman
    Duntoffla skrev 2008-11-30 20:55:49 följande:
     Samma här. Sambons lön kommer och liksom visar upp sig och äts sedan upp av räkningar. Vi har kollat över en del saker hemma som bredband, tele, digitalbox mm och en del åtgärder ska fixas så några hundra blir det väl men inte flera tusenlappar. För mig känns hemtelefon som ngn slags säkerhet. OM ngt skulle hända. Vet att man ringer på mobiler men ändå...
    så ha jag också resonerat runt hemtelefonen men vad tusan, den är ju inte pålitligare än mobilerna, den strular lika ofta/sällan den med och förut så hade folk bara EN hemtelefon oc nu har man typ 2-3 mobiler i de flesta familjer + hemtelen så jag skulle nog inte känna mig osäker ändå.
    Fasta avgifter för 600-700 så har vi ringt för typ 100-200kr tycker jag kännsså jäkla frustrerade.
  • gosmamman
    RååSa BuBBlan skrev 2008-11-30 21:02:56 följande:
    Jo, man får rätt mycket hus för 7900.- /mån i lånekostnad.. Men skulle vi ha hus just nu så skulle jag va helt slut, gubben jobbar för mycket o jag skulle aldrig orka med hela huset själv, vi hade ju hus för några år sen å jösses va jag slet med ved,skottning, klippning,trädgård å dyl..  Detta är rätt bekvämt boende
    Ja DET är något jag är less på bland, huset som slukar alla pengar, delslånet men också alla utgifter som tillkommer när saker slits och går sönder.
    Ibland känner jag bara "vi säljer skiten och flyttar till lgh" men det är ju ett underbart hus vi har oc jag älskar att bo här också, men ibland undrar jag om det är värt det. Saknar också bekvämligheten ibland.
    men åsommaren är det bekvämt att sitta på verandan och dicks te när banen leker på gården själva vilken tid som helst på dgnet (nästan)
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11