Inlägg från: Fantastiska Skatt |Visa alla inlägg
  • Fantastiska Skatt

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

RååSa BuBBlan skrev 2008-10-29 22:18:22 följande:
    Jag skrev till Jessica tidigare idag att tänk om man kände nån i Malmö med husvagn man kunde sova i   *slippa hotellkostnad*  Å men 10 mil e väl inte så väldans va? *packar ner sovsäcken*
    ÄH, 10 mil är väl perfekt ju - lagom avstånd för att du å jag ska hinna få i oss lagom mängd kaffe så de andra vågar prata med oss ... Typ
  • Fantastiska Skatt
    J esssica skrev 2008-10-29 22:22:19 följande:
    Fantastiska Skatt skrev 2008-10-29 22:20:10 följande: 4 blir vi väl i vilket fall?
    Aha, ja det kanske vi blir ja - blir virrig här nu
    RååSa BuBBlan skrev 2008-10-29 22:20:58 följande:
    ja de e ju rätt skoj å snacka skit i bilen liksom
    Exakt
  • Fantastiska Skatt
    Tjollabolla skrev 2008-10-29 22:22:34 följande:
    *ASG*Ni kan ju checka in här alla tokiga människor i vår lilla gamla husvagn
    Men vovvsingarna har oxå varit där va?
  • Fantastiska Skatt
    Tjollabolla skrev 2008-10-29 22:22:34 följande:
    *ASG*Ni kan ju checka in här alla tokiga människor i vår lilla gamla husvagn
    Fantastiska Skatt skrev 2008-10-29 22:25:18 följande:
    Men vovvsingarna har oxå varit där va?
    Va negativ jag lät, va inte meningen! Tänkte på Harley bara... Harley , Hur mycket djurfritt måste det vara
  • Fantastiska Skatt
    Duntoffla skrev 2008-10-29 22:39:43 följande:
    Ni som är proffs, hur mycket extra kläder behöver barn på dagis? Och vad behöver man egentligen? Räcker ett par Kavat-vinterstövlar eller måste man ha flera par skor? Gummistövlar kan man ju inte ha i vinter...Och vad behövs mer för ytterkläder?
    Nu beror det ju på barn till barn men Skatten har fortfarande inte använt sina extra kläder sedan augusti, så något ombyte duger gott tycker jag.
    Sedan ytterkläder har jag satsat på rejäla så han håller sig torr och då räcker det med en uppsättning och den har han ju oftast på sig till dagis på morgonen.
  • Fantastiska Skatt
    Harley skrev 2008-10-29 22:43:54 följande:
    Har Molo något fodrat regnställ? Tror aldrig jag har sett något...
    Näe inte jag heller
    I ren desperation köpte jag ett billigt i vår lokala fashionabla butik och det är faktisgt superbra (hitintills iaf) och det kan man ha i iaf 10 minus med bara tunna bomullsplagg under.
    Om du var på jakt menar jag ...
  • Fantastiska Skatt
    Fantastiska Skatt skrev 2008-10-29 22:49:29 följande:
    Näe inte jag heller I ren desperation köpte jag ett billigt i vår lokala fashionabla butik och det är faktisgt superbra (hitintills iaf) och det kan man ha i iaf 10 minus med bara tunna bomullsplagg under.Om du var på jakt menar jag ...
    och det är danskt tro't eller ej så det är inte ens OT
  • Fantastiska Skatt
    Duntoffla skrev 2008-10-29 22:50:06 följande:
    Ok. Noel har två vinteroveraller - en något tunnare från Po p och en Molo, ett skalset från Nanook med byxa och jacka, ett par regnbyxor från Lindex, några fleecejackor, ett par Kavatstövlar. Ska köpa en svart mössa till (han har en turkos till sin svarta Pop-overall men det blir inget fin till Molos oranga) och ett par vantar till (har ett par på väg hem men det känns bra med 2 par)Sen ska han önska sig en fin Fjällräven Mini Kånken i julklapp har jag bestämt Behöver man mockasiner och sånt?
    Just ja mössa och vantar an ju vara bra att ha extra där!
    Njaä, vissa dagis har tydligen som praxis att de ska ha mockasiner/innetofflor men vi kör bara halkstrumps - ingen har klagat än så länge.
    Beror säkert på hur kalla golv de har oxå...
  • Fantastiska Skatt
    Harley skrev 2008-10-29 22:52:39 följande:
    Name It

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11