• Nova76

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

Ja

Zvartaliljan skrev 2008-11-17 08:20:38 följande:
    Godmorgon!Rolig dag idag. F tog precis Maia till dagis o jag sitter här o väntar på besked från DHL angående paket jag ska hämta idag. Sen måste jag köra o lasta ur allt från bilen till huset, sen hämta leveransen, sen hämta Maia på dagis och ta henne till läkaren kl.1 o sen till bilprovningen klockan 3 *pust*
    Oj, du har att göra idag! Hoppas du får paket
    Zvartaliljan skrev 2008-11-17 08:22:19 följande:
    suck...detta vädret är så jäkla jobbigt. Alla blir bara förkylda när det blåser o regnar o håller på. Jag vill hellre ha kallt och snö!Hoppas ni kryar på er. *kram*

tack
    Tjollabolla skrev 2008-11-17 08:25:57 följande:
    Godmorgon! Hyy vad kallt det är idag, minusgrader tom. i skåne. Bläää! Milo är hostig och såå täppt i näsan. Nåja, han får testa dagis idag ändå han är ju pigg som en mört. Gud vad fl är drygt nu igen, trodde dom hade fixat felet!
    Ja fyyyy för detta vädret.... I natt hade vi nog inte satt upp tempen på elementet i sovrummet och jag har legat och frusit hela natten känns det som... isch.... och H  verkar också pigg som mört här idag trots förkylningen och att han var vaken i natt. Får nog bli dagis imorgon så länge han inte har feber.
  • Nova76
    maugu skrev 2008-11-17 08:29:00 följande:
    God morgon!Skickar en SNÖ-hälsning från norr Minus 7 och första snötäcket har lagt sig-så fint..Dock så berättade dottern att 3 i hennes klass varit hemma för kräksjukan..jag ber till gudarna att vi inte råkar ut för det nu när det är dags för bebis..Idag ska vi till flygplatsen och hämta min mor och sedan blir det bedömning imorgon och bebis på onsdag-sssåååå nervöst och spännande..Kram
    åh, spännande med liten snart!!
  • Nova76
    Tjejtriss skrev 2008-11-17 10:31:25 följande:
    Jag har bestämt mig för att inte kalendershoppa nånting  Tror ni jag klarar det?
    näe, det tror jag inte
  • Nova76

OT men nu MÅSTE J lära sig somna i sin egen säng utan att ammas eller åka sele till sömns... tycker inte om det alls... det skär i mammahjärtat när han ligger där och skriker... Men det tog faktiskt bara 30 minuter idag och det tyckte jag inte var så illa för att vara första gången...!

• Nova76
    JuliaochNelly skrev 2008-11-17 11:20:29 följande:
    jätte bra ju måste ta tag i det jag med ibland somnar han själv men ytters sällan dock vill min lilleman bli buren i halvsittande ställning mot bröstet inte alls kul då han väger en del nu...
    i sele/sjal eller du bär utan? Hur mkt väger han? Än så länge väger J bara ca 7,5 kg, men det går ju fort uppåt och det är verkligen högd tid att somna i sängen...
  • Nova76
    JuliaochNelly skrev 2008-11-17 11:28:35 följande:
    utan så man måste hålla armarn i en skum position tror det är för att då hamnar hans öra i jämn höjd med mitt hjärta, han vägde ca 8 kg då vi vägde sist men det var ett tag sedan.hhaha ja det är ju det men jag är så blödig och så bär jag och bär och sen skäller jag på mig själv för att jag gör det...med Nelly bar jag henne i bärsele tills hon var 1 1/2 för hon inte gillade vagn då vi var utomhus
    precis samma här, blödig som attsingen.... Bar Hannes i sele tills han var drygt 1 år, han gillade inte heller vagnen... det ska inte bli samma visa med J har jag bestämt, bättre sent än aldrig...!
  • Nova76
    Tjejtriss skrev 2008-11-17 11:29:49 följande:
    Hur gammal är han då?
    7½ månad
  • Nova76
    Tjejtriss skrev 2008-11-17 11:34:39 följande:
    okej, jag ska inte ta nån diskussion nu för det hör inte hemma här Men alla barn "lär sig" att somna i sin säng så småningom.
    ja de gör ju det
    I och med att vi hade det likadant med stora killen så måste vi ta tag i det nu, fast jag egentligen helst bär, men axlarna pallar inte och stora killen accepterar inte att mamma bär lillen hela dagarna... svår balansgång det där. Men det är ju en annan diskussion
  • Nova76
    Helle skrev 2008-11-17 11:35:40 följande:
    Åhh, ni är i samma läge som vi. Jättejobbigt är det men jag har inte lagt honom ner skrikandes än, mer än mitt i natten då han alltid är vaken huur länge som helst. På dagen somnar han alltid i famnen innan jag läger honom. Det känns ok, men det är nätterna som är jobbiga här
    inte jag heller egentligen, förrän idag när jag bestämde att nu bara MÅSTE det ske... Funkar det att du bär så när Philip är hemma eller han är på dagis? Hannes accepterar ju inte att jag går och bär på J hela dagarna så det blir ju ett annat problem av det också liksom...
  • Nova76
    Tjejtriss skrev 2008-11-17 12:13:22 följande:
    Bara ett tips om Ergo Det bodde min tjejja i, på ryggen då
    Har en Ergo Men bär på magen. Kanske skulle testa på ryggen istället. Vid vilken ålder började du med det?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11