• Bevabus

Ipren och alkohol?

Jag har så ont i huvudet nu så jag tog just en ipren.
    Jag ska på en fest ikväll där jag kommerr dricka alkohol. Och man hör ju så mycket om att man inte ska ha mediciner i kroppen när man dricker alkohol. Men ville bara kolla hur farligt det är med ipren? Kan inte tänka mig att det är ett dugg farligt..
    Men det är ju bäst att vara på den säkra sidan tycker jag!
    Så är det någon som vet?

• Svar på tråden Ipren och alkohol?
  • Birgitta2

Smärtstillande och alkohol hör INTE ihop. Det är också individuellt vad kroppen tål. Nu tror jag inte din enda ipren så här tidigt kan göra något illa. Men det är ju ingen som vet.

• Bevabus

Jag kommer dricka senare ikväll...kanske det inte gör nåt om det var flera timmar sen man tog tabletten då?

Birgitta2 skrev 2008-10-31 14:45:55 följande:
    Smärtstillande och alkohol hör INTE ihop. Det är också individuellt vad kroppen tål. Nu tror jag inte din enda ipren så här tidigt kan göra något illa. Men det är ju ingen som vet.
  • Birgitta2
    Bevabus skrev 2008-10-31 14:47:14 följande:
    Jag kommer dricka senare ikväll...kanske det inte gör nåt om det var flera timmar sen man tog tabletten då?
    Kanske inte. Men vet du hur din kropp fungerar? Vissa är ju känsligare än andra.
  • idiblon yes

Knappast nån fara. Alltså, KNAPPAST. Inte ens i närheten. Inte ens i närheten av närheten av närheten av närheten av närheten av närheten av närheten.

Jag är medveten om att jag använder engelska fraser för ofta.
  • Madderakka

Alkohol och medicin hör INTE ihop!! Be någon massera dig eller drick ingen alkohol!
    Varför chansa och blanda två saker som inte ska blandas...?!

dum spiro, spero
  • Bevabus

Ja alltså..fungerar och fungerar, jag har bra kontroll när jag dricker alkohol och kommer "Bara" dricka två cider ikväll.
    Jag kan inte tänka mig att en ipren kan göra så mycket skada tillsammans med alkohol. Om jag hade tagit en större dos så hade jag ju defenitivt(stavning?) avstått från drickan idag.

Birgitta2 skrev 2008-10-31 14:49:07 följande:
    Kanske inte. Men vet du hur din kropp fungerar? Vissa är ju känsligare än andra.
  • Bevabus

Dubbla budskap så det bara sjunger om det

Jag tror nog mest på idiblon..det är ju trots allt flera timmar dit och inte alls en stor dos.
    Men man vill ju vara på den säkra sidan. Kommer som sagt inte dricka alls mycket. Bara två cider.
    idiblon yes skrev 2008-10-31 14:50:23 följande:

Knappast nån fara. Alltså, KNAPPAST. Inte ens i närheten. Inte ens i närheten av närheten av närheten av närheten av närheten av närheten av närheten.
    [/citat]
    Madderakka skrev 2008-10-31 14:50:40 följande:
    [citat]
    Alkohol och medicin hör INTE ihop!! Be någon massera dig eller drick ingen alkohol! Varför chansa och blanda två saker som inte ska blandas...?!
  • Birgitta2
    Bevabus skrev 2008-10-31 14:50:48 följande:
    Ja alltså..fungerar och fungerar, jag har bra kontroll när jag dricker alkohol och kommer "Bara" dricka två cider ikväll.Jag kan inte tänka mig att en ipren kan göra så mycket skada tillsammans med alkohol. Om jag hade tagit en större dos så hade jag ju defenitivt(stavning?) avstått från drickan idag.
    Kan inte tänka mig att två cider skulle göra nån skillnad. MEN... här kommer mitt men igen - har du svagt hjärta som inte ens blivit diagnostiserat så vet man ju inte vad som händer. Självklart måste du själv göra som du vill. Jag hade själv druckit dom där ciderna, men jag vet vad min kropp klarar.
  • idiblon yes

Herregud vad folk är fjantiga och går på minsta skit alltså. Jesus christ. Nej, det är ingen fara. Att hypa någon sorts fara är trams.

Jag är medveten om att jag använder engelska fraser för ofta.
  • Madderakka

När man blandar på det sättet KAN levern ta skada.
    Kanske du kan ringa Apoteket och fråga. Dom bör ju veta. Oavsett så tycker jag det är så jäkla dumt att blanda alkohol och läkemedel. Måste du verkligen göra det?

dum spiro, spero
Svar på tråden Ipren och alkohol?