• Bevabus

Ipren och alkohol?

Jag har så ont i huvudet nu så jag tog just en ipren.
    Jag ska på en fest ikväll där jag kommerr dricka alkohol. Och man hör ju så mycket om att man inte ska ha mediciner i kroppen när man dricker alkohol. Men ville bara kolla hur farligt det är med ipren? Kan inte tänka mig att det är ett dugg farligt..
    Men det är ju bäst att vara på den säkra sidan tycker jag!
    Så är det någon som vet?

• Svar på tråden Ipren och alkohol?
  • Bevabus

Såvitt jag vet så har jag ett starkt hjärta Är bara 18 år och dricker inte alls ofta och jag är vältränad så min kropp tar nog inge stryk av det här. Tack för dina svar!

Birgitta2 skrev 2008-10-31 14:52:31 följande:
    Kan inte tänka mig att två cider skulle göra nån skillnad. MEN... här kommer mitt men igen - har du svagt hjärta som inte ens blivit diagnostiserat så vet man ju inte vad som händer. Självklart måste du själv göra som du vill. Jag hade själv druckit dom där ciderna, men jag vet vad min kropp klarar.
  • Bevabus

Måste och måste...det är min födelsedagsfest, har sett fram emot det väldigt länge. Och det är ju bara en enda liten tablett. Om jag hade tagit flera tabletter så hade jag ju känt en viss oro.
    Om jag märker att min kropp säger ifrån så kommer jag ju sluta.

Madderakka skrev 2008-10-31 14:52:49 följande:
    När man blandar på det sättet KAN levern ta skada.Kanske du kan ringa Apoteket och fråga. Dom bör ju veta. Oavsett så tycker jag det är så jäkla dumt att blanda alkohol och läkemedel. Måste du verkligen göra det?
  • Bevabus

Jag kommer dricka ikväll. Det får bli så

idiblon yes skrev 2008-10-31 14:52:44 följande:

Herregud vad folk är fjantiga och går på minsta skit alltså. Jesus christ. Nej, det är ingen fara. Att hypa någon sorts fara är trams.
  • idiblon yes
    Bevabus skrev 2008-10-31 14:55:17 följande:
    Måste och måste...det är min födelsedagsfest, har sett fram emot det väldigt länge. Och det är ju bara en enda liten tablett. Om jag hade tagit flera tabletter så hade jag ju känt en viss oro. Om jag märker att min kropp säger ifrån så kommer jag ju sluta.
    Alltså, jag lovar och svär på alla nära och käras gravar, det är ingen fara.
    Jag är medveten om att jag använder engelska fraser för ofta.
  • Madderakka
    Bevabus skrev 2008-10-31 14:55:50 följande:
    Jag kommer dricka ikväll. Det får bli så idiblon yes skrev 2008-10-31 14:52:44 följande:
    När du blir äldre lovar jag att du ser det med mognare och klarare ögon...
    dum spiro, spero
  • Bevabus

Varför tror du jag frågade den här frågan?
    Att ange min ålder som ett skäl för att jag tänker såhär fungerar inte.
    Om jag inte hade haft i åtanke att det hade kunnat vara farligt att ta ipren och dricka alkohol så hade jag väl aldrig ställt denna fråga?

Madderakka skrev 2008-10-31 14:57:27 följande:
  • idiblon yes
    Madderakka skrev 2008-10-31 14:57:27 följande:
    Hahahahahahahaha, för vissa är det uppenbarligen tvärtom.
    Jag är medveten om att jag använder engelska fraser för ofta.
  • littlepixiegrl

Läkemedelsrådgivningen kan du nå på 0771-450450, men jag hade inte brytt mig om att ringa.
    Iofs, man ska inte blanda alkohol och smärtstillande, men hur länge sitter effekten av en ipren i egentligen? 6 timmar?

• Bevabus

tack för numret
    aa jag tror det sitter i typ så länge, kan kolla förpackningen. min fest börjar kl 19. Så jag lär dricka om typ 5 timmar, så det blir precis lagom

littlepixiegrl skrev 2008-10-31 15:01:35 följande:
    Läkemedelsrådgivningen kan du nå på 0771-450450, men jag hade inte brytt mig om att ringa. Iofs, man ska inte blanda alkohol och smärtstillande, men hur länge sitter effekten av en ipren i egentligen? 6 timmar?
  • KattenFräsmorr

Men herregud!  Nej det är absolut ingen fara. Alvedon ska man dock se upp med ihop med alkohol eftersom båda metaboliseras genom levern, men som en engångsgrej är det heller ingen större fara på taket. Hur många tar inte en Ipren eller Alvedon dagen efter, när man fortfarande har alkohol kvar i blodet?! 

Svar på tråden Ipren och alkohol?