• Bevabus

Ipren och alkohol?

Jag har så ont i huvudet nu så jag tog just en ipren.
    Jag ska på en fest ikväll där jag kommerr dricka alkohol. Och man hör ju så mycket om att man inte ska ha mediciner i kroppen när man dricker alkohol. Men ville bara kolla hur farligt det är med ipren? Kan inte tänka mig att det är ett dugg farligt..
    Men det är ju bäst att vara på den säkra sidan tycker jag!
    Så är det någon som vet?

• Svar på tråden Ipren och alkohol?
  • KattenFräsmorr

Eftersom jag är otroligt intresserad av farmakologi kan jag bara inte låta bli. Här kommer en kort lathund.

Om du är väsentligt frisk, kan du ta Ipren.

Dricker man ofta ska man undvika Paracetamol (Alvedon).

ASA (Treo, Magnecyl) ska undvikas om du har problem med magsår, magkatarr. Större risk för blödning i magslemmhinnan ihop med alkohol.

Mediciner som innehåller opioider, särskilt kodein, kan ge ökad risk för andningsdepression ihop med alkohol.

Mediciner som innehåller dextropropoxifen (typ Dexofen, receptbelagt) ska man aldrig ta ihop med alkohol, då det kan ha dödlig utgång (andningsdepression).

• 3xE

1 ipren är inte hela världen. har drukit öl när jag gick på antidepressiva medel, det enda som hände var att man blev full mycke fortare.

• mosterYster

var tvungen att kolla om tråden låg i sandlådan...

En Ipren och alkohol? NÄÄÄÄÄ, det kan du inte ta! Då kan du få cancer! Eller var det klamydia? :-P

• Bevabus

hahaha

mosterYster skrev 2008-10-31 15:42:21 följande:
    var tvungen att kolla om tråden låg i sandlådan... En Ipren och alkohol? NÄÄÄÄÄ, det kan du inte ta! Då kan du få cancer! Eller var det klamydia? :-P
  • mosterYster
    Bevabus skrev 2008-10-31 15:44:16 följande:
    hahaha
  • Suri

Jag tar ofta huvudvärkstablett när jag druckit alkohol. Får jätteofta ont i huvudet då... och det vill man ju inte ha när man festar.

Har tagit flera av de vanliga som finns (receptfria) alvedon, treo, ipren osv...

Bästa mot baksmälla (för mig) är att ta två treo med en halvliter vatten innan jag går och lägger mig.

Skål!

• Bevabus

Huvudvärken är borta nu (skönt!) och jag känner mig redo för en festkväll som börja om 45 minuter ungefär

• piixelslyna

Så många gånger som jag har sköljt ner ipren med alkohol. Nej, det är ingen fara som flera här inne säger.

Drick. Ha kul!

Svar på tråden Ipren och alkohol?