Mocka kattlådan
Du som har innekatt, hur ofta städar du i toalådan?
Och hur mycket sand har du? Hur tjockt är lagret? 5 cm? 3 cm? 11?
Du som har innekatt, hur ofta städar du i toalådan?
Och hur mycket sand har du? Hur tjockt är lagret? 5 cm? 3 cm? 11?
Vi har två katter och rensar lådan (en ganska stor låda) 1 gång om dagen. Lagret med sand brukar vara 5-8 cm tjockt.
2 ggr/dag, 8 cm tjockt typ.
Vi har tre innekatter. har två kattlådor med 5-8 cm sand kanske... Tömmer dom 1 gång/dag.
vi har 2katter..varje till var 3:e dag..
brukar mocjka
måndag morgon +onsdag kväll,fredag morgon+söndag kväll
ja, det blir ju var tredje detta för att man ska kunna åka bort en helg..då mockar man strax innan man åker på fredagen och mockar när man kommer hem på söndagkvällen.
när vi åker bort är enda gången de har fri tillgång till mat,det har de inte annars..
Vi har 5 katter, 3 lådor, städar 2ggr/dag.
Har två katter som äter torrfoder, så deras poop luktar inte så farligt. Dessutom har de Everfresh i lådan. (Blå, fyrkantig box med vit katt på. 200:-/låda). Förr hade de två lådor, men numera har vi en.
Försöker hålla 3-5 cm tjockt med sand och rensar 1 gång/dag. Ibland kan det gå upp till 2 dagar, men det försöker vi undvika. Speciellt om det är mindre sand i lådan.
Det är värt att ha en "finmaskig" spade, så att man får upp kissbollarna som smulat sönder när katterna grävt, eller för den delen när man själv rensat.
Vi har 4 innekatter och två stora lådor till dem.
Vi gör rent mnst en gång varje dag, men oftast fler ggr. Vi har ungefär en 12 cm sand i den ena lådan och lite mindre i den andra eftersom ingångskanten där är lägre o kattungarna gärna rafsar ur sanden.
Vi är mycket noga med rengöringen eftersom vi inte vill att nån smitta skall sprida sig genom gammal avföring. (24 timmar gammal)
När vi har kattungar så har vi många fler lådor o städar ännu oftare.
Vi har tre katter, rensar så fort jag ser att det är något i lådan. Eftersom jag jobbar blir det kanske 1-2 gånger på morgonen och 2-3 gånger på eftermiddagen. Ibland fler, ibland färre. Sand har jag väl upp till 10cm tror jag.
Skulle själv inte vilja gå på välfylld toalett, så det ska inte mina katter heller behöva göra.
Morgon och kväll, 5-10cm sand. Byter all sand och rengör lådan med såpa och varmt vatten ca 2 gånger i månaden.