• Rigor

Mocka kattlådan

Du som har innekatt, hur ofta städar du i toalådan?
    Och hur mycket sand har du? Hur tjockt är lagret? 5 cm? 3 cm? 11?

• Svar på tråden Mocka kattlådan
  • tvål
    medea08 skrev 2008-12-01 20:19:51 följande:
    En stor låda till två katter, ca 7-8 centimeter med sand. Byter jag inte tillräckligt ofta så bajsar hon på golvet utanför lådan.
    ja,precis,katter är VÄLDIGT renliga djur och är lådan full,kan katten bli sjuk,för den håller sig hellre än kissar/bajsar på golvet..
  • tvål

UPPMANING!
    håll era kattlådor frächa!
    lättast är att göra det till en rutin.

mocka lådan,sedan ge katterna mat, sedan fylla på nytt frächt vatten. VARJE DAG.

då kommer katterna bli glada och må bra.

• medea08
    tvål skrev 2008-12-02 12:50:20 följande:
    jag mockar den va 3:e dag oftast,men ibland varje dag. varför jag mockar den var 3:e dag? jo, för att när vi åker bort fre-sö kväll så ska det inte vara nåt som är konstigt...
    Lämnar ni katterna fredag-söndag helt själva?
  • tvål
    medea08 skrev 2008-12-02 14:09:37 följande:
    Lämnar ni katterna fredag-söndag helt själva?
    japp,ingen fara med det, de sover mest..
  • tvål

ska tillägga aTT det hänt 2ggr på 4år..så det är ju inte så ofta precis...

• medea08
    tvål skrev 2008-12-02 14:14:59 följande:
    japp,ingen fara med det, de sover mest..
    Vet du om att det är förbjudet enligt djurskyddslagen? Katter ska ha tillsyn minst en (eller kanske till och med två) gånger per dygn.
  • tvål

fredag kväll till söndag eftermiddag är ju bara lite mer än 1dygn..

• medea08
    tvål skrev 2008-12-02 14:17:38 följande:
    fredag kväll till söndag eftermiddag är ju bara lite mer än 1dygn..
    Eller knappt två dygn, beroende på hur man formulerar sig. Hur som helst så tycker jag att ni bör skaffa kattvakt de gånger det händer, även om katterna har mat, vatten och en ren låda så kan det ju faktiskt hända saker. De kan bli sjuka, göra sig illa etc.
  • Rigor

Tvål,

Om ni bara åker bort en helg vartannat år så kan man väl mocka lådan varje dag? Du uppmanar ju till att fodra, ge vatten varje dag i inlägg 42? Katterna tycker säkert att det är mer konstigt att de inte får ny mat varje dag än att det inte är rent i lådan? Eller ger du bara torrfoder? (Men jag vet inte, jag är "ny" kattägare, därav alla frågor! ) Min kisse får mjuk mat varje morron och har alltid knaprigt torrfoder framme. Plus vatten i skål, nytt varje dag förståss.

Är det en katt eller är det två som har sällskap?

• Rigor

Om man inte får tag på kattvakt över helgen kan man väl ställa fram två lådor så det inte blir äckligt i lådan om katterna är kinkiga? (Fast jag provade direkt när jag fick katten att ha två lådor, för att det alltid skulle vara fräscht... men hon använde bara den ena i alla fall så jag tog bort en av dem)

Svar på tråden Mocka kattlådan