• Rigor

Mocka kattlådan

Du som har innekatt, hur ofta städar du i toalådan?
    Och hur mycket sand har du? Hur tjockt är lagret? 5 cm? 3 cm? 11?

• Svar på tråden Mocka kattlådan
  • Kina79

Två katter. En innekatt, den andra är kanske ute 2-3 timmar varannan dag.
    Två lådor. Ca 5-8 cm med sand.
    Rensas varannan dag ungefär. Fyller på med sand ca 1 gång/vecka.

nu ska jag gå och rensa

• Katja77

En decimeter sand. Rensar varje kväll minst.

• vernis

2ggr per dag och när jag är på toan och ser något där inne hällar bara i lådan 5-8 cm sand
    rengör var 5dag ungefär är så någa gillar inte lukten inte katter heller så byter ofta bara så det fräsch

har två katter

• Pernilla75

Jag har fyra katter och två stora kattlådor. Städar morgon, middag och kväll. Har c:a 7 cm tjockt lager med sand.

• mooogn

Två kattungar, en låda med ca en decimeter sand.

Vi rensar lådan flera gånger om dagen och byter sand en gång i veckan.

• Jennnyn

Vi har två katter och två kattlådor. Rensar lådan varje dag eller när det behövs. Använder Everclean och har ca 5-8 cm lager i lådan.

• Flikkzz
    ekonomi skrev 2008-11-04 11:16:26 följande:
    vi har 2katter..varje till var 3:e dag..brukar mocjkamåndag morgon +onsdag kväll,fredag morgon+söndag kvällja, det blir ju var tredje detta för att man ska kunna åka bort en helg..då mockar man strax innan man åker på fredagen och mockar när man kommer hem på söndagkvällen.när vi åker bort är enda gången de har fri tillgång till mat,det har de inte annars..
    Lämnar du dina katter utan tillsyn en hel helg??? Du vet väl att katter ska ha nytt vatten morgon och kväll. Och ha tillsyn varje dag???
  • Froststar

En mammakatt med 3 ungar på 2 stora kattlådehus (sådana med tak och svängdörr), klumpsand ca 10 cm tjockt lager, städas/mockas morgon och kväll. På det viset blir det aldrig småklumpar och smulor i kattlådan.

• Fisk i en skål

2 katter..1 stor låda..Tar lådan 2 gånger per dag..Direkt när jag kliver upp på morgonen och det sista jag gör innan ja går å lägger mig!

Har ungefär 8 cm...Klumpsand...
  • Kulla85

Haha - utekatter, således rensas lådan kanske varannan vecka
    Har ca 3-5 cm kristaller i.

Svar på tråden Mocka kattlådan