• Rigor

Mocka kattlådan

Du som har innekatt, hur ofta städar du i toalådan?
    Och hur mycket sand har du? Hur tjockt är lagret? 5 cm? 3 cm? 11?

• Svar på tråden Mocka kattlådan
  • Rigor

Nu har jag haft katt i en månad.

Kan bara inte begripa varför så många i tråden kastar all sand så ofta? Jag har en jättestor låda med huv, (ingen dörr eller filter, det har vi tagit bort) 10-13 cm sand, (mest Ever Clean för långhåriga katter), plockar lortar och klumpar varje dag och finkammar verkligen lådan. Det luktar inte det minsta och jag har frågat folk som inte har katter hemma om det finns minsta antydan till doft (ifall jag själv vant mig) men icke! Och jag har fyllt på med två påsar majs-sand som jag fick med katten plus mycket Ever Clean.

Tycker katten att det är ofräscht i sin låda nu???!!

• skorpionen80
    Rigor skrev 2008-12-01 11:50:44 följande:
    Nu har jag haft katt i en månad. Kan bara inte begripa varför så många i tråden kastar all sand så ofta? Jag har en jättestor låda med huv, (ingen dörr eller filter, det har vi tagit bort) 10-13 cm sand, (mest Ever Clean för långhåriga katter), plockar lortar och klumpar varje dag och finkammar verkligen lådan. Det luktar inte det minsta och jag har frågat folk som inte har katter hemma om det finns minsta antydan till doft (ifall jag själv vant mig) men icke! Och jag har fyllt på med två påsar majs-sand som jag fick med katten plus mycket Ever Clean. Tycker katten att det är ofräscht i sin låda nu???!!
    De byter så ofta för att de inte har EverClean ;) Annan kattsand luktar illa rätt snabbt...
  • medea08
    Rigor skrev 2008-12-01 11:50:44 följande:
    Nu har jag haft katt i en månad. Kan bara inte begripa varför så många i tråden kastar all sand så ofta? Jag har en jättestor låda med huv, (ingen dörr eller filter, det har vi tagit bort) 10-13 cm sand, (mest Ever Clean för långhåriga katter), plockar lortar och klumpar varje dag och finkammar verkligen lådan. Det luktar inte det minsta och jag har frågat folk som inte har katter hemma om det finns minsta antydan till doft (ifall jag själv vant mig) men icke! Och jag har fyllt på med två påsar majs-sand som jag fick med katten plus mycket Ever Clean. Tycker katten att det är ofräscht i sin låda nu???!!
    Vi har Everclean men byter cirka var tionde dag. Jag känner ingen lukt då heller, men min ena katt är fruktansvärt kinkig med det där. När jag bara hade gammelkatten så kunde det gå 6-7 veckor mellan bytena utan problem.
  • Rigor

Medea:

Hur mycket sand har du i lådan?
    Har du stor eller liten låda?
    Hur många katter har du & hur många lådor?

Vad gör katten om du INTE byter? Bajsar i dina skor???

• medea08
    Rigor skrev 2008-12-01 19:44:22 följande:
    Medea: Hur mycket sand har du i lådan? Har du stor eller liten låda? Hur många katter har du & hur många lådor? Vad gör katten om du INTE byter? Bajsar i dina skor???
    En stor låda till två katter, ca 7-8 centimeter med sand. Byter jag inte tillräckligt ofta så bajsar hon på golvet utanför lådan.
  • Måne och Sol
    medea08 skrev 2008-12-01 20:19:51 följande:
    En stor låda till två katter, ca 7-8 centimeter med sand. Byter jag inte tillräckligt ofta så bajsar hon på golvet utanför lådan.
    Då är hon ju i ärlighetens namn duktig ändå. Hon går ju till rätt ställe i alla fall.

Lite ot (och inte menat som svar till medea): Jag fattar mig inte på folk som har snuskiga kattlådor och sedan gnäller på att katterna inte vill gå dit. Samma människor skulle förmodligen bli rätt äcklade själva om de förväntades sätta sig på en ospolad toalettstol med gammalt, ja, ni vet vad. Och då behöver man som människa inte ens sätta fötterna i det äckliga...
  • Cornellia

en gång om dagen. typ. Har en katt, och en kattlåda som är mer som en mindre sandlåda.

• Cornellia

När vi BYTER sand så gör vi exakt det...byter ut den mot ny alltså. (konstig fråga)

• Fam SuorantaDahl

Har 3 katter varav 2  använder kattlådan..
    Vi har 2 kattlådor me Katty kattsand.
    Tar bort bajs & kissklumpar 2 ggr per dag
    Vet ej hur tjock lager de är, men tjock är de

• tvål
    Rigor skrev 2008-11-04 10:57:31 följande:
    Du som har innekatt, hur ofta städar du i toalådan?Och hur mycket sand har du? Hur tjockt är lagret? 5 cm? 3 cm? 11?
    jag mockar den va 3:e dag oftast,men ibland varje dag.
    varför jag mockar den var 3:e dag? jo, för att när vi åker bort fre-sö kväll så ska det inte vara nåt som är konstigt...
Svar på tråden Mocka kattlådan