• Sarahkka

    Då tar vi det en gång till. del 2

    Detta är vårt hus, det har 3 rok och de som bor här är Weronika, Jenny och Rox.


    När ska det gå vägen?
  • Svar på tråden Då tar vi det en gång till. del 2
  • Sarahkka

    jo, det är klart! men det som är skönt är att det är normalt och att det går över, så det är inget at oroa sig för.

    Ja, det kanske är det bästa annars så sitter du där men en åkpåse som ni inte använder. Det kan vara som du säger att han inte gillar att känna sig ingstängd.

    Nej, jag har inte tagit reda pådet men jag säger till när jag vet, ska fråga de som beställt såna. Fick tips att också beställa bröllopstårta från Ica Maxis konditor. Där väljer du tårtan som de har i sortimenten men de gör det så att det passar till bröllop, tex vit med rosor på eller nåt och så får man låna deras tårtställning.

    Hahaha ja, det får vi väl hoppas


    - 9 kg
  • Sarahkka

    Fick precis reda på att jag inte kommer in på spanska kursen. Hon sa att det var i stort sett omöjligt att komma in så det blir etnologi 2 för mig istället. Lite synd för jag såg fram emot att inte hårdplugga och att hinna med det andra men nu måste jag skjuta upp det till sommaren istället. Tur att jag inte är höggravid annars hade jag aldrig orkat.


    - 9 kg
  • Skitunge79

    Jenny, jag förstår vad du menar. Det kan vara svårt att känna att man är något annat än förälder ibland. I synnerhet i ditt fall. När Eddie var runt en 10 månader började jag känna att jag fanns också någonstans där och vårat förhållande. Men då var du höggravid och nu har du börjat om på ny kula igen så det kan nog kännas jobbigt ett tag till. Men om du kan ge dig själv den friheten att släppa kontrollen och lämna bort småttingarna mer och kanske över en natt sen så kommer du nog känna det snabbare. När Eddie började sova i eget rum så lossnade det rejält för mig och Pidda. Nu börjar allt komma mer naturligt utan att behöva känna att man ska behöva tänka på det hela tiden.

    Vi har ett fårskinn till Eddie, inte ett sånt från IKEA utan ett som är till för små barn, för han gillar inte riktigt att bli inbylsad i åkpåsen heller. Sen har jag en tjock filt i varukorgen som jag tvingar honom att ha när det blåser kallt.

    Rox, Vad tråkigt när saker inte blir som man önskar sig. Speciellt med skola! Men vill du söka den till ett senare tillfälle igen? Vad är målet med dina studier?
    Du, nu närmmar sig våren....det är nu det kommer att lossna för dig
    Jag tyckte att menyn lät skitgod!! Men lite lite vegetariskt? Men ni kanske inte har så många sådana i er krets? Vi ska satsa på en buffé med när vi gifter oss, helt enkelt för att det är godast!
    Våra vänner hade en sån tallrik från ICA på deras dop. De provad med att beställa hem så att de fick prova själv först och då kom de fram till att man fick tokmycket mat för pengarna så om man bjöd 60 gäster som de gjorde så beställde de för 40 och så drygade de ut med lite extra pajer. Och ni tänkte ju ha ha en massa annat smått o gott med. Ett tips att kolla in hur stora portionsbeställningarna är.

    Vad har ni gjort i helgen?
    Vi har varit på kalas hela helgen känns det som. Farbror/fadder till Eddie fyllde 33 år så vi var hos honom i princip hela lördagen. Sedan fyllde Eddies kompis Wilma 1 år i söndags så då var vi där och hos Benjamin hela söndagen. Eddie somnade i Benjamins resesäng sen satt vi och spelade poker till kl halv ett i natt. Lite trött och såsig är man idag men det är roligt att gå på kalas! Snart är det Eddies tur JAG LÄNGTAR!!!

  • Sarahkka

    Wero: skönt att det börjar gå uppåt för er nu. Fungerar det bra nu för Eddie att sova i sitt rum? det måste vara mkt värt för er att få egen tid där.

    Jag behöver bara 15p för att få behörighet till de suderna jag vill satsa på. Att jag söker 30p är för att då får jag heltidslön från CSN annars klarar jag mig inte och jag har inget extra jobb. Jag har bara den här terminen kvar. Sen vil jag ha ett jobb tills nästa vår då bibliotek utbildningen på distans börjar. Eller om jag vill gå ngt annat.
    Känns lite drygt för kursen jag ska gå är fortsättningen på den jag går nu och den går jag för att det är det enda jag kan gå utan att söka, jag har garanterad plats. Annars hade jaginte gått den. Så det blir lite jobbigt med motivationen at plugga. Vill inte heller sätta mig på arbetsförmedlingen direkt.

    Vi kollar för fullt och idag kom vi fram till att vår egen mat plus dryck hamnar bara 2000kr mindre än på ett jätte fin gård vi hittade där det ingår hyra, buffe, 2 glas dyck till maten, brudskål, dukning och personal. Det kanvara värt pengarna. Något vi kom fram till är att vi helst inte vill att ngn ska göra ngt utan vi vill att alla ska sitta och njuta och det är kalrt, att då kostar det lite mer. Mem skillnaden var inte så mkt. Vi ska titta på den på fredag.

    Ja, nu börjar det närma sig för hans kalas, när är et exakt? Vi harinte gjort ngt speciellt. Sovit halva dagarna, pluggat och letat efter bröllopsgrejer.


    - 9 kg
  • JePaLuLi

    W. Ja du vet ju hur det är...
    Jag har pratat med många som har barn i Lucas ålder och de kämpar på med sina förhållanden. Tyvärr verkar det vara väldigt vanligt att det knakar lite när barnen blir runt ett år.

    Vi ska absolut försöka lämna bort dem mer, framförallt Lucas. Jag ser ju hur mycket han älskar att vara med sin farmor så det är nog bara nyttigt. Vi hade ju bokat in henne som igår, men då hade hon fått ryggskott så det gick ju inte Typiskt när mna väl bestämt sig!

    Just nu kämpar jag på med småttingarna. Lucas som inte har varit sjuk sen i mars har haft feber och varit dålig i magen. Nu är han jättesnorig också på köpet så det känns som att allt kom på en gång. Vet inte om det är influensa eller tänder, men han är ju såå mycket mer kinkig nu och vill bara vara i mammas famn. Linus genomgår just nu sin första utvecklingsfas och är också ganska kinkig och det enda som duger är min famn. Hur gör man för att räcka till? Idag började jag gråta, det gör så ont i mammahjärtat när man känner att man inte räcker till åt båda två.
    Jag satt och pratade med Linus en stund för det är så mysigt nu när han har börjat le och då började Lucas verkligen pocka efter min uppmärksamhet.

    Kanske ska satsa på ett fårskinn då. Nej, vi ska inte heller ha ett från IKEA, de är ju inte bra för barn. Då blir det ett ordentligt. Det är ju iofs smidigare för det kan man ha i vår också. Åkpåse kanske blir lite väl varmt då.

    Rox: Det låter ju jättebra om ni kan vara på den där gården. Vad mysigt det låter! Vart ligger det?

    Jag: Vi var i Eskilstuna i lördags. Var och hälsade på Patriks gamla arbetskamrater och det var så himla kul för de blev alldeles tårögda när vi kom. De är underbara hela bunten! Träffade också Lucas BB-tvilling och sen åkte vi till pappa där syrran också var. Åt smaskiga langos och hade det jättetrevligt. På vägen hem körde jag på en räv och det var riktigt läskigt. Tårarna sprutade, knäna skakade och händerna darrade... Var ganska chockad, men jag tyckte också så synd om den stackars räven. Inser ju ändå att vi hade en väldans tur. Hade jag tvärbromsat eller börjat svänga så hade vi ju antagligen hamnat i ett träd eller suttit i mitträcket.


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas ♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus♥¸.?°´¯) ♥
  • Skitunge79

    Jenny, vad jobbigt det låter. Jag kan inte föreställa mig ens hur grinig jag hade varit i dina skor. Jag är ju lite känsligare än vad du är och du är ju ett ton starkare med så jag vet att du klarar detta jättebra! Du får påminna dig om att Lucas växer och blir en större och förståndigare kille för var dag som går och snart så rullar det där på som en dans! Den här tiden är så kort med Linus, när de är sådär nyfödda och hjälplösa så han kommer inom kort kunna dra sitt strå till stacken med För var dag som går så blir livet enklare, så är det bara.

    ALLA, då menar jag alla som jag känner som har nyligen fått barn kämpar i sina relationer. Jag har ju verkligen förstått att jag har varit i gott sällskap när jag har ventilerat mina bekymmer till mina vänner. Jag tycker att du och Patrik har klarat er fantastiskt bra än så länge, du har ju tom sex med glädje

    Skitjobbigt med olyckor med djur, jag gråter hejdlöst för var fågel som vi har mosat. Men, som din familj har sagt, du kunde lika bra ha börjat ratta undan och då hade kanske inte utgången varit den samma för er familj mer... vi ska inte tänka i de banorna alls!

    Rox, om de där 2000kr gör att ni kan slappna av ytterligare så tycker jag inte att det är något att diskutera om ens! Har ni varit och besökt gården? Ligger den i anslutning till någon kommunikationstrafik?

    Eddie fyller år den 26:e, men vi ska ha kalas den 31:e. Vem har råd att komma på kalas, än mindre hålla ett kalas innan löning i januari månad????????? Vi ska ha korv med bröd och tårta. Vad annars på ett barnkalas Tänkte jag skulle öva med Eddie att blåsa ut ljus nu

    Nej, arbetsförmedlingen i dagsläget kan ju vara det mest deprimerande jag kan tänka på måste jag säga så jag förstår hur du tänker. Se bara upp så att du får studiestöd hela vägen igenom din studietid tills du är färdig med vad du vill bli så att du inte förbrukar allt nu. Hur lång är Bibliotekarieutb?

  • Sarahkka

    jenny: synd att mormor fick ryggskott stackarn Precis som du sa, lite typiskt är man väl tar steget.
    Ja du jenny, det blir tufft nu ett tag. Men jag tror verkligen att barnen inte ser det på det sättet som föräldrar gör. Det dåliga samvetet eller oron att inte räcka till är nog något som faller på föräldrens lott men jag tror inte att barnen ens tänker eller känner i de banorna.

    Jag tycker att det är lite läskigt det där att förhållandet tar så mkt stryk när man får barn, det är lite skrämmande. En av mina största rädslor är att det ska ta slut

    Gården ligger inte så långt ifrån oss med bil. Skärholmens gård heter den. Vi får se hur det verkar när man väl är där. Vet bara inte hur vi ska hinna spara allt. det börjar kännas som att det inte blir möjligt nästa år. Jag kan ju knappt spara ngt när jag pluggar så jag vill verkligen ha ett jobb. Vem vet, man kanske blir gravid och måste skjuta upp det ändå.

    Åh vad roligt ni verkasr ha haft det i Eskilstuna! vilka underbara vänner där som blir tårögda när ni kommer!!Vad läskigt när man kör på ett djur, de tär inte alls kul, men som du säger ibland har man inget val och man prioriterar sin egen och sin gamiljs säkerhet.
    Jag körde på en hare när jag övningskörde på natten en gång. Jag så den inte ens för den sprang inte framför bilen utan under så den hade ingen chans stackarn. Jag blev också skakig och jag blev tvungen att avbryta körningen då.

    Wero: vi ska dit på fredag, det ska bli spännande. Man kan åka bil ända fram eller tunnelbana och så får man gå 1,1km. Vi får se hur långt det är, om et går att lösa på ngt vis men upphämtning eller ngt. Än så länge ligger beräkningen på 16.000 kr men vi ska få en riktigare offert på fredag. Det är mkt pengar, men som sagt, min buffe med klycklinggryta, paj, smörgåstårta och all tillbehör + dricka ligger ungefär på samma.
    På gården ligger priset på 200kr/kuvert, tror inte att man hittar billigare, vi låg på 120kr så skillanden är liten när man slipper göra allt själva.
    Sen är ju resten kvar, så som jag sa till jenny, det är inte ens säkert att det kan bli av nästa år. Men åtminstone så har vi en budget vi kan sträva mot.

    Det som är fördelen när de är så små är att de inte tänker som vi gör. Korv och tårta räcker mer än väl åt dem, det är vad de vill ha. de vil inte ha en vällagad middag
    Vad roligt att blåsa ut ljus, iaf om man borser från all saliv som hamnar där

    Den är 2 år så jag har 1 år till att utnyttja, men man vill inte lägga det på skit utan kanske något som kompletterar. Jaja vi får se. Jag måste ta mig igenom den här terminen först.

    Hur är det med Eddie annars?


    - 9 kg
  • JePaLuLi

    W. Tack för dina söta, värmande ord. Det betyder mycket!
    Tyvärr är det så att många får det jättetufft. Jag känner nog ingen som inte kämoar med sitt förhållande. Fick höra igår att en kompis och hennes man gör ett sista försök att lappa ihop det och hitta tillbaka till varandra. De gifte sig i maj-07 så det känns så konstigt att de redan har trubbel i paradiset. De har alltid varit så lyckliga och det perfekta paret!

    Vad mysigt med kalas Korv och tårta är ju toppen!

    Hur är det med dig annars?

    Rox: Jag tycker det låter som en jättebra lösning. Visst är det lite dyrt, men får ni ihop pengarna så är det ju helt klart värt det!

    Visst är det läskigt. Jag tänkte inte då på hur det kunde ha gått, men man ska ju vara tacksam för att det bara var bilen som fick stryk och inte vi. Barnen sov ju som tur var hela tiden.

    Jag är så glad! Bokade just en kryssning med Birka Paradise. Är medlem i deras klubb och fick fri anslutningsbuss, gratis frukost och en stor hytt med kylskåp etc för bara 120 :-
    Det är ju sjukt billigt! Det ska bli så skönt att komma bort, även om barnen är med.


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas ♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi

    Måste få visa upp bilden till tidningen


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas ♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus♥¸.?°´¯) ♥
  • Sarahkka

    jenny: det var ett riktigt bra erbjudande! Vad skoj! När ska ni åka?
    Ja, det var atur att de sov, fast nu är de ju så små att de skulle inte förstått vad som hänt.
    Ja, vi får kämpa på 

    Tycker det är läskigt att höra såna historier! Men det här är ngt ni tar er igenom jenny,det är inte så konstigt att det är tufft med två små. Men ni är så envisa och engagerade att det inte kommer att bli ett problem för er.

    Vilket fint foto! Ni är så fina tillsammans Men jag märkte en sak..gillar ni ränder? All fyra har ränder på kläderna hahaha


    - 9 kg
Svar på tråden Då tar vi det en gång till. del 2