• Zozzo87

IDOL 2008 (Vol2)

Här samlas IDOL fans och diskuterar,jaa just det IDOL!!

www.tv4.se/idol

• Svar på tråden IDOL 2008 (Vol2)
  • Milda79

humle82 skrev 2008-12-05 23:21:58 följande:

både jag och mion kille satt här hemma och störde oss på att anna var så ful.usch man skulle kunna tro att vi hade sämst självkänsla på jorden....elaka fan..
    Får man lov att skriva om folks utseende här? Jag har blivit varnad pga liknande inlägg som ditt... hmm...
  • rivkale

Milda79 skrev 2008-12-05 23:44:36 följande:

humle82 skrev 2008-12-05 23:21:58 följande:
    Får man lov att skriva om folks utseende här? Jag har blivit varnad pga liknande inlägg som ditt... hmm...
    är det sant? ojojoj men oj. så illa var det ju inte menat! känner mig verkligen dum nu
  • rivkale

L jung skrev 2008-12-05 23:42:41 följande:

Gud så störig Katrin är!!!  Jag tyckte hon var rent oförskämd att snacka till marie på det där sättet!!!  Och sen så tyckte Katrin själv att hon var så himla smart som sa sig själv på 'sitter säkert' listan. Hon gav sitt urfåniga leende med en menande blick över att 'är jag inte klyftig nu Jidhe'... bläääää Höll på att först bli tokig på henne, sen blev jag tokig på Jidhe också när dom tjatade att alla skulle svara på vem som kommer vinna i globen!  VILL dom inte säga så ska dom väl för sjutton respektera det också!!!! usch så arg jag blev!!! Hoppas vi slipper Katrin i tv-rutan framöver nu efter Idol är slut!!!
    Jaa jag tyckte så synd om Kevin, som såg ut att bli hemskt illa till mods när de pressade honom, "vem tror du vinner kevin". åhh
  • xxmeyaxx

Okej. Eftersom jag hade föreställning igår, så missade jag gårdagens avsnitt (kommer missa finalen också)..

Vill gärna ha en liten sammanfattning av gårdagen. Om någon orkar.
    (kommer förmodligen titta imorgon på reprisen, men ändå)

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
  • dio

xxmeyaxx skrev 2008-12-06 09:21:27 följande:

Okej. Eftersom jag hade föreställning igår, så missade jag gårdagens avsnitt (kommer missa finalen också).. Vill gärna ha en liten sammanfattning av gårdagen. Om någon orkar. (kommer förmodligen titta imorgon på reprisen, men ändå)
    okej:

Alice: Första låt, tråkigt!!! Hon såg ut som en död sill i blicken. Till andra låten hade hon gaskat upp sig lite.

Robin: Första låt, stelt tråkigt, falskt. Andra låten: lite bättre men i princip samma.

Kevin: Första låten var han bra men inte lika bra som vanligt. Andra låten gjorde han riktigt bra.

Kevin och Alice i final.
  • xenaa
    rivkale skrev 2008-12-05 23:37:48 följande:
    humle82 skrev 2008-12-05 23:34:18 följande: Men alltså det måste ju vara ngt fel på den där Katrin.
    Det är något fel på den människan. Man uppträder inte på det viset om man har vett i huvudet.
    Hon är ju respektlös och riktigt elak mot människor.
    Hon skulle ha försvunnit när hon fick sparken, men tv4 är sånna fegisar att de ville väl ha en människa som drog till sig tittare.
    ♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ ★ ♥ BF 2oo9-o3-o4 ♥
  • rivkale

Ja jag är rädd för att det funkar. Har själv tänkt kolla igen på eftersnack-avsnittet från igår, bara för att se vad det var för dumt hon gjorde. Helt fel egentligen.

• vinterlärka

Var det verkligen Marie Katrin sa "svara då" till? Jag uppfattade det som att hon sa det till juryn, men att Jihde hann sticka in en fråga till Marie emellan.
    Jag gillar verkligen Jihde, men håller med om att det var fånigt av honom att pressa dem på svar.

I övrigt tyckte jag rätt personer kom till final, även om jag tycker att Robin B utvecklats enormt! Jag hade faktiskt lite svårt att välja mellan dem först, men eftersom jag hade hoppats på Kevin och Alice redan för ett tag sedan tyckte jag ändå att det blev rätt finalpersoner.
    Kevin vinner dock, han utklassar alla!

• rivkale
    Svar på #2778
    vinterlärka, vad intressant att du gillar Jihde. Själv tycker jag inte att han är så sympatisk. Vad är det du gillar med hnm, vore spännande att se hnm ur en ny synvinkel! :)

Jag tycker också att Robin B har utvecklats enormt, men jag tycker att han så att säga hade så mkt mer att utveckla... Jag tycker väl att de andra inte ska "behöva skämmas" (!) f a de redan hade utvecklats. Inte f a du sa att de skulle det, men ibland tycker jag att man får känslan av att det är lite så (på tv:n alltså). De har nog också kämpat liksom.
  • vinterlärka

rivkale skrev 2008-12-06 12:25:27 följande:

Svar på #2778vinterlärka, vad intressant att du gillar Jihde. Själv tycker jag inte att han är så sympatisk. Vad är det du gillar med hnm, vore spännande att se hnm ur en ny synvinkel! :)Jag tycker också att Robin B har utvecklats enormt, men jag tycker att han så att säga hade så mkt mer att utveckla... Jag tycker väl att de andra inte ska "behöva skämmas" (!) f a de redan hade utvecklats. Inte f a du sa att de skulle det, men ibland tycker jag att man får känslan av att det är lite så (på tv:n alltså). De har nog också kämpat liksom.
    Jag tycker att han verkar vara både och. Ibland är han oerhört sympatisk och ibland, som när han pressade juryn och kevin (!) om vem de tyckte skulle vinna, tyckte jag mest han var klumpig. Fast överlag tycker jag att han verkar genomgod, alla har ju sina dåliga sidor. När man är med i TV granskas ju dessutom ALLT man säger.
    Gillade även Katrin ett tag, men nu tycker jag bara hon är för mycket. Varför vill man provocera? Oerhört barnsligt.

Jag förstår hur du menar! De som är bra i början då? Ska de ha mindre beröm för att de inte har utvecklats? Fast det är svårt det där, det är ju faktuskt kul att se någons utveckling. Ja, Robin har mer kvar, speciellt sina rörelser. Tyckte han rörde sig lite tamt på Jacksons låt, samtidigt är det oerhört svårt att röra sig på scen om man aldrig gjort det förut, så jag tycker han är duktig som kommit så här långt i sina rörelser ändå.

Vilket långt inlägg det blev.
Svar på tråden IDOL 2008 (Vol2)