• Marayah

VI från Linköping del 2!!

Ännu en ny tråd.  Va vi e duktiga på att pladdra.

Marko 031103, Filip 080621
  • Svar på tråden VI från Linköping del 2!!
  • thelifesaviour

Leos och Vincents mamma skrev 2009-02-09 17:49:37 följande:

Ja, det är verkligen spännande o mysigt att få lyssna på hjärtat, det är som du säger, nästan ännu mysigare. Jag har ett stetoskop hemma som jag fick när jag blev färdig undersköterska o det har vi lyssnat med hemma under båda graviditeterna. Det var en kvällsrutin som jag o sambon alltid gjorde varje kväll, det var såå himla mysigt
    Det låter helt underbart. Min moster som har en son på två nu, sa att det var bland det häftigaste hon gjort i hela sitt liv. Så jag längtar tills vi får höra hjärtat. :) Än har jag ju bara sett det.
  • SmileyMalin
    Fru T skrev 2009-02-09 16:54:11 följande:
    Nu känner ja mig lite putt dom har fått en 3D apparat till ul uppe på sjukan! å ja har inga ul kvar
    usch vad tråkigt.. men om det är så att dom använder den till alla nu så är det ju goda nyheter för mig
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-02-09 17:49:37 följande:
    Ja, det är verkligen spännande o mysigt att få lyssna på hjärtat, det är som du säger, nästan ännu mysigare. Jag har ett stetoskop hemma som jag fick när jag blev färdig undersköterska o det har vi lyssnat med hemma under båda graviditeterna. Det var en kvällsrutin som jag o sambon alltid gjorde varje kväll, det var såå himla mysigt
    Det gjorde vi också. Fick ett stetoskop av pappa.

Jag tycker däremot inte alls att det är som att öppna klappen före julafton att ta reda på könet. För oss var det fantastiskt och det blev bara mer verkligt när vi visste att det var våran son där inne. Jag ångrar inget och tänker absolut ta reda på det igen om det blir en trea. Samma med 3D, det blir det garanterat igen. Fantastisk upplevelse som blev fina tavlor till grabbarna dessutom
    Det är så mysigt och man ser verkligen att det är just de som är på bilderna.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-02-09 18:00:30 följande:
    Det gjorde vi också. Fick ett stetoskop av pappa.Jag tycker däremot inte alls att det är som att öppna klappen före julafton att ta reda på könet. För oss var det fantastiskt och det blev bara mer verkligt när vi visste att det var våran son där inne. Jag ångrar inget och tänker absolut ta reda på det igen om det blir en trea. Samma med 3D, det blir det garanterat igen. Fantastisk upplevelse som blev fina tavlor till grabbarna dessutom Det är så mysigt och man ser verkligen att det är just de som är på bilderna.
    jag ångrar hellr inte att vi tog reda på könen.det är ju lättare att handla då innan bebben är född.sen hade man lättare att välja namn oxå
  • Leos och Vincents mamma
    JePaLuLi skrev 2009-02-09 18:00:30 följande:
    Det gjorde vi också. Fick ett stetoskop av pappa.Jag tycker däremot inte alls att det är som att öppna klappen före julafton att ta reda på könet. För oss var det fantastiskt och det blev bara mer verkligt när vi visste att det var våran son där inne. Jag ångrar inget och tänker absolut ta reda på det igen om det blir en trea. Samma med 3D, det blir det garanterat igen. Fantastisk upplevelse som blev fina tavlor till grabbarna dessutom Det är så mysigt och man ser verkligen att det är just de som är på bilderna.
    Ja, det är ju därför det är så bra att alla är olika Annars är det ju inget kul
    Jag vill absolut inte ta reda på det, för vi tyckte det var så mysigt att ligga på kvällarna i sängen o prata med magen o gissa på könet
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • SmileyMalin

Leos och Vincents mamma skrev 2009-02-09 17:23:44 följande:

Alla är ju olika, men jag personligen fattar inte varför man tar reda på könet, det är ju som att öppna julklapparna innan julafton O hur kunde man stå ut förr i tiden utan att veta könet, när det inte fanns sånt UL
    Vi tog redan på könet förra gången, och hoppas på att få veta den här gången också För mig handlar det nog lite om att få kontroll.... tycker det är väldigt påfrestande att det händer så mycket med kroppen utan att man vet nåt...
    Först vet man inte om fostret verkligen lever, sen vet man inte när förlossningen kommer starta eller hur den kommer bli eller ens vem som ska ut från magen. Då kändes det liksom som att återfå åtminstone liiiiite kontroll om man iallfall vet könet

Sen vill jag gärna ha en till liten tös den här gången (fast det är den absolut största synden man kan tänka sig att faktiskt föredra ett kön på bebsien), så om det är en liten lillebror i magen skulle det kännas skönt att få ett par månader att tänka om innan bebben föds
  • Familjetrollet

SmileyMalin skrev 2009-02-09 18:06:33 följande:

Leos och Vincents mamma skrev 2009-02-09 17:23:44 följande:
    Vi tog redan på könet förra gången, och hoppas på att få veta den här gången också För mig handlar det nog lite om att få kontroll.... tycker det är väldigt påfrestande att det händer så mycket med kroppen utan att man vet nåt...Först vet man inte om fostret verkligen lever, sen vet man inte när förlossningen kommer starta eller hur den kommer bli eller ens vem som ska ut från magen. Då kändes det liksom som att återfå åtminstone liiiiite kontroll om man iallfall vet könet Sen vill jag gärna ha en till liten tös den här gången (fast det är den absolut största synden man kan tänka sig att faktiskt föredra ett kön på bebsien), så om det är en liten lillebror i magen skulle det kännas skönt att få ett par månader att tänka om innan bebben föds
    jahg trodde att jag hade en tös i magen när jag väntade sonen,även mina föräldrar trodde det var en tös.men ut kom en gosse*skratt*men man älskar ju sina barn oavsett deras kön
  • SmileyMalin

Familjetrollet skrev 2009-02-09 18:40:13 följande:

SmileyMalin skrev 2009-02-09 18:06:33 följande:
    jahg trodde att jag hade en tös i magen när jag väntade sonen,även mina föräldrar trodde det var en tös.men ut kom en gosse*skratt*men man älskar ju sina barn oavsett deras kön
    När jag väntade dottern var jag stensäker på att det var en Liam i magen, fram tills könsUL Nu känns det nog som en tjej, men ändå kan jag inte sluta tänka att det är en liten Elliot därinne så vet inte vad jag ska tro... bara det inte är båda och
  • JePaLuLi

Jag, eller rättare sagt alla andra var så säkra på att Linus var en flicka eftersom magen var helt annorlunda. Eftersom de kom så tätt så känns det jättekul med två pojkar, de kommer nog ha väldigt skoj tillsammans sen. Men om man fick önska så skulle jag kanske vilja ha en flicka nästa gång, men triss i prinsar är ju inte fy skam det heller

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Marayah

Jenny: Tack själv gumman!!! Promenad imorron då?

Marko 031103, Filip 080621
Svar på tråden VI från Linköping del 2!!