mittenavapril - Mm, jag är lite förvirrad och det är jobbigt så jag tänker väll inte helt klart. Jätte svårt nu.
Vad räknas en våldtäkt, kanske drogad, till för preskiptionstid?
"Det är inte nån som säger att det är hopplöst att amnäla även om år gått, men du måste ju förstå att eventuella bevis försvinner. Detta gäller även tex våldtäkt om du inte direkt går till sjukhus och gör ett sk rapekit. Går du hem och duschar och anmäler dagen efter har biolgiska bevis försvunnit..... hänger du med..... de blir ju ännu svårare att utreda om det gått år. Detta gäller de flesta brtt..... det är svårt att höra vitten, de kommer e ihåg den dagen för flera år sen... inget konstigt med det alls."
Jo jag förstår att bevisen försvinner och människor glömmer, men försöker någon hitta ett endaste mini bevis efter flera år eller tala med vittnen, läsa journaler, söka upp personen osv?
Om jag anmäler, skall jag ha med allt då, namn på alla som vet eller hört något? skall jag göra detektiv arbete nu innan och leta efter efternamn och personnummer och bostadsort? Skall jag höra av mig till människor som såg mig innan och efteråt?
Konstig fråga igen kanske, men dnd på kläder, cigg som legat utomhus försvinner väll?