• septbebis

Unga Mödrar (spoilertråd)

Spoliers här.

• Svar på tråden Unga Mödrar (spoilertråd)
  • MuM2girls

ja angående Hannah, så tycker ju jag personligen att myndigheterna har varit på henne från början. Hon är ung och att bli förföljd av övervakare osv skulle tära ¨på mitt humör. Jag tycker att ett barn ska vara hos sin mamma, hon är ju så kärleksfull mot henne och är ju inte alls elak. Jaag stödjer hennes kamp att få tillbaka dottern. Sök på: Cecilya skal hjem til mor igen

• LiveHappy
    Selaine skrev 2012-01-24 23:12:55 följande:
    Men förstår ni inte själva? Hannah har uppenbarligen stora problem med sig själv. Hon är glad och nöjd över att få träna tre gånger i veckan, tror att hon fått en slags vinst. Småler förnöjt.
    Men - det är ju dagis det handlar om. Dagis för ungdomar som har så stora problem och så låga förväntningar på sig från samhällets håll, att de får börja i någon slags skyddad verkstad. Minns ni Malou Stella? Hon fick sitta i en "skola" och lägga pärlplattor och måla, för någon säsong sedan. Hon var också i sin egen lilla rosa värld och trodde att det hon gjorde var vettigt och riktigt. Jag kan inte Danmarks välfärdssystem men jag anar att det är någon slags åtgärd för ungdomar som har komplexa problem. De kanske har missbruksproblem, aldrig gått klart eller knappt kan gå klart skolan, de fick barn tidigt, lever självdestruktivt och kommer kanske från problematiska hemförhållanden. Praktikplats efter praktikplats, skola eller efter, inget funkar.
    Det är bara så sorgligt att Hannah går runt och är glad över detta. Som om det är en bedrift att hålla sig från jobb, när man flyttat hemifrån och är förälder.
    Men ha lite mer kritiska ögon, snälla ni.
    Håller med dig. Näst intill alla som är med har inte riktigt alla hästar i stallet om man säger så. Dom mer normala söker säkerligen inte ens till programmet, varför vara med där?!. Jag antar att jag räknas till unga föräldrar, 22 år och har två barn. Men inte fasiken beter jag mig som dom där tjejerna gör. Man skäms ju ögonen ur sig.. man vill inte att folk ska få en så dålig bild av unga föräldrar. Men dom normala människorna förstår nog (hoppas jag) att dom där är skräck-exempel. Det finns dåliga föräldrar, unga som gamla, det handlar inte om åldern utan om personligheten.
  • LiveHappy
    miamisan skrev 2012-01-26 16:29:10 följande:
    Läste också dagens BT om Stine. Vilken förvandling flickan varit igenom. Numera blond och mager (fast det har hon varit nästan hela tiden.) Flyttat från Holbæk till København på grund av allas prat i hembyn, där de fortfarande stämplar henne som brottsling :(
    Usch, men jag tror och hoppas att hon kommer på fötter snart igen. *håller tummarna*

Någon som vet hur det gått för hon som födde tvillingar (en av varje kön) som var tillsammans med någon i militären som aldrig ville ha sex med henne?! 
  • Cizzi86

Åh va kul att hitta denna tråden!jag älskar att titta på unga mödrar och följt en hel del säsonger nu. Jag kollar dock det som sänds på kanal5 och känns som jag är lite efter kanske. Förstår att barnet blev omhändertaget hos det paret som har en svinstia hemma!jag skäms ögonen ur mig när jag såg häromdagen när de skulle städa!visste inte att cecilya hade blivit omhändertagen?! Visst att Hanna verkar väldigt omogen och lat men är ju bra med sin dotter tycker jag det verkat som.

• annakoh1209

vart kan man se Stine där hon är blond och super smal

Svar på tråden Unga Mödrar (spoilertråd)