Unga Mödrar (spoilertråd)
Spoliers här. ![]()
Spoliers här. ![]()
Nån som vet nåt om hur det har gått för den där Kristina som hade tvillingar, en pojke och en flicka och en man som var militär?
dom skilde sig va? har jag för mig...
Dom skiljde sig.
Läste en bok av en dansk författare för inte så längesen och där fanns namnet Theis med...
Tack för svar :)
Theis är ett ganska vanligt namn i Danmark. Är en förkortning av det holländska Mattheus :)
Jag tycker att det är ett av de finaste pojknamnen, men jag bor ju också i Danmark. På svenska är det inte lika fint ;)
För övrigt så tror jag att kommunerna i Danmark har stramat upp i fall där det är tvivel om föräldrarna kan ge nog omsorg till sina barn. De senaste åren har det varit massiv kritik mot några kommuner i Danmark där barn har blivit missbrukade och liknande. Det finns flera fall där kommunerna borde ha gripit in, men inte gjort det - tex familjen i Brønderslev, och familjen i Helsingør med mera.
Jag tror inte att kommunerna (soc) är hårdare än i Sverige, men att de på grund av de senaste års avslöjanden i media, tar det säkra före det osäkra i fall där det finns tvivel. Men det är bara min teori :)
vad tycker ni om dagens program då? 
Jag blir mycket förvånad över att Nadja och Kenneth har 10.300 kr över efter fasta utgifter och ändå så klarade de inte hyran den månaden. Det är mer än vad jag har och jag klarar mig gott och väl med min dotter och sambo. Någon måtta får det vara tycker jag... Undra vad de egentligen lägger pengar på.
Sen kan jag tillägga, nu efter att ha sett klart programmet, att det är ganska äckligt att de inte plockar efter sin hund. Brukar inte ungen leka där något? Usch... Det var en hel spade full med hundbajs.