• septbebis

Unga Mödrar (spoilertråd)

Spoliers här.

• Svar på tråden Unga Mödrar (spoilertråd)
  • slemtorsk i din bralla
    Sorrena skrev 2013-05-16 10:30:01 följande:
    man söver ju folk? 
    inte på Sahlgrenska där jag har gjort äggplock 2 ggr...gör överjävligt ont men det blev ju en dotter av det för min del
  • Mammas Havanna

Usch jag sim fick den idén jag med att jag skulle göra det, men har läst om det och förstått att det gör fruktansvärt ont. Det stämmer alltså?!?

• MålaMittHjärta

Ja ÄP gör väääääligt ont trots man får stark cocktail av diverse mediciner.Men det var det värt! 

Den enda kliniken jag vet som ger lätt narkos vid ÄP är Cura/Malmö. (fast nu har de slagit ihop med en annan IVF klinik så vet inte hur de gör nu)

Mamma till världens sötaste Elvis <3
  • slemtorsk i din bralla
    Mammas Havanna skrev 2013-05-17 22:47:44 följande:
    Usch jag sim fick den idén jag med att jag skulle göra det, men har läst om det och förstått att det gör fruktansvärt ont. Det stämmer alltså?!?
    mitt första äggplock var ärligt talat inte så farligt.. jag fick rätt så rejält med morfin, däremot hade jag ont efteråt...jag var helt utslagen av morfincoctailen hela eftermiddagen (gjorde plocket vid 10 och var inte människa igen förrän dagen efter)

Vid andra äggplocket berättade jag detta så de drog ner kraftigt på morfinet och helvete i min lilla låda vad ont det gjorde... och jag hade ont i 3-4 dagar efteråt, kändes ungefär som en kniv som rotade runt där inne och sen gick det över i någon slags muskel-kramp så jag kunde inte gå upprät, jag var rädd att något gått snett och fick funderingar på om de liksom "punkterat" något där inne men när jag ringde mottagningen sa de att det faktiskt inte var ovanligt att man hade ont efteråt, hade jag vetat det hade jag hellre tagit morfinruset.

Men..TROTS DET skulle jag aldrig göra det ogjort och hade jag inte blivit gravid andra gången hade jag UTAN ATT TVIVLA en endaste sekund göra om det...det som var värst så här i efterhand är ändå påverkan som hormonerna hade på mig, humöret åkte berg-och dalbana, sockersuget var fruktansvärt och jag var trött trött trött.... sprutorna som jag skulle ge mig själv var obehagliga då jag har sprutfobi men vet man vad man kan få så går det att komma över, ägglossningssprutan däremot gjorde sviiiinont men det var ju bara en gång / behandling
  • 060810

Intressant att höra av er som gjort äggdonation.
    Jag har anmält mitt intresse till Malmö, får se om de nappar. :)

• slemtorsk i din bralla
    060810 skrev 2013-05-18 23:10:42 följande:
    Intressant att höra av er som gjort äggdonation.
    Jag har anmält mitt intresse till Malmö, får se om de nappar. :)
    jag har inte gjort donation.. jag har gjort IVF själv.
  • 060810

Aha men det är kanske samma typ av behandling man gör?
    Borde ju vara det bara att jag ska donera och inte bli gravid själv.

Svar på tråden Unga Mödrar (spoilertråd)