• steen

Bad kallar ni er mage/bebis?

Som rubriken lyder...

Vi har börjat kalla den för Gunvald av någon ful anledning , annar mest bebben

ni då?

• Svar på tråden Bad kallar ni er mage/bebis?
  • Susstuss

Gösta, eftersom blivande storebror har fått för sig att bebis ska heta det när den kommer ut, vilket inte vi föräldrar håller med om Glad

Benjamin 050830 och pyret BF 090513
  • Thursday
    Daniella78 skrev 2008-11-23 18:10:58 följande:
    Hos oss ligger det en liten Carl inuti. Det är tänkt att det även blir hans riktiga namn. Vill dock inte ha en "Kalle" i folkmun. Men risken är överhängade antar jag.
    Du lär väl knappast kunna förbjuda gossens vänner att kalla honom Kalle. Har aldrig känt en Per, Olof eller Karl som inte kallades Pelle, Olle, Kalle bland vänner.
  • Ene

Lilla syster, vi tror det blir en tjej

• ahlcec

Levi, för det ska han heta. Om det är en han.

• steen
    Svar på #103
    Daniella78 skrev 2008-11-23 18:10:58 följande:
    Hos oss ligger det en liten Carl inuti.Det är tänkt att det även blir hans riktiga namn.Vill dock inte ha en "Kalle" i folkmun. Men risken är överhängade antar jag.
    Såg ett citat på ditt inlägg, att det lär bli kalle bland kompisar osv... som det säkert blir men annars så kanske barnet gör som jag när jag var liten... jag svarade bara ifall de kallade mig Madelene, sa någon Madde - vände jag bort huvudet. Mina föräldrar tyckte det var lite pinsamt, för det kunde uppfattas som väldigt nonchalant o ouppfostrat, men jag hade rätt stark vilja, så till slut var det ingen som sa Madde. Detta var när jag var mellan 4-7 år kanske, idag säger jag nog mest Madde själv. Haaaaa

Lite kul...
  • TittiBoppe

Vi säger nog mest bebisen och jag kallar den lilla Fröt, min mamma säger Ärtan. Vi har tänkt att ta reda på könet så då kommer vi antagligen att kalla den för namnet vi kommer fram till. Benjamin visste vi var en kille och vad han skulle heta men vi sa Banki rätt ofta för att han sparkade så himla mycket eller så sa vi Beno vilket är hans smeknamn.

Benjamin -07 och lilla Fröt BF 10/5 -09
Svar på tråden Bad kallar ni er mage/bebis?