Inlägg från: Mayjel |Visa alla inlägg
  • Mayjel

Lektråd- Vad gjorde Du ????

Nandez skrev 2025-05-28 23:43:50 följande:
    Gillar Main coon, vi funderade på att köpa en Main coon för länge sedan men det blev en aby i ställetGlad

Katter är underbara varelser🐈 Ett hem utan katt är så tomt
    Ja, du har nog rätt. Det hade känts så mysigt att få komma hem till en varm o go liten katt.
    Blond tjej skrev 2025-05-29 19:44:51 följande:
    Dom väger ju mer än en bebis.
    Mina egna tassar 🐾
    Nandez skrev 2025-05-28 23:43:50 följande:
    Gillar Main coon, vi funderade på att köpa en Main coon för länge sedan men det blev en aby i ställetGlad

Katter är underbara varelser🐈 Ett hem utan katt är så tomt

Bästa husdjuret 🐈
    Ja, uppåt en 8 kilo för hanarna. Tror det är den största kattrasen, efter Savannah-katten.

Jag duschade och åt smörgåstårta med skinka och lagrad ost. Som en trevlig inledning på sommaren som anländer imorgon, åtminstone i almanackan. 
  • Mayjel
    Blond tjej skrev 2025-05-31 20:03:03 följande:
    Då väger tre gånger som mycket som min lilla katt som är lika liten som en kattunge.
    Smörgåstårta är så gott  
    Bara två-tre kilo då? En sån liten en. Ju mindre desto mer näpna.

Ja, denna sort hade lite allt möjligt, lagrad ost, skinka, melonbitar, ananas och lite goa grönsaker till. De med räkor är inte heller så dumma. 
  • Mayjel
    Blond tjej skrev 2025-05-31 20:25:27 följande:
    Bara två kilo så hon är liten och jätte söt.
    Jag gillar olika smörgåstårtor fast den med lax och skaldjur är min favorit    
    De frambringar nästan moderskänslor, de små liven.

Ja, den hör nog till de lite mer lyxigare smörgåstårtorna. kallrökt lax känns lite exklusivt. 

Smörgåstårta med kyckling, parmesan och äpple är också väldigt gott. 
  • Mayjel

Var ute i Fiskebäcks hamn och andades in lite friska havsbrisar. Trist att det inte blivit riktigt sommarvarmt ännu då jag annars gärna hade tagit ett litet dopp i den nya baddräkten. 

Eurydike, om du skulle titta in i tråden så vill jag tacka dig så varmt för de fina smsen du skickade häromdagen. Du gav så kloka och tänkvärda råd som värmde gott i hjärtat 🌼

Hoppas på mer sol och värme under de kommande veckorna, så vi kan ses som planerat och göra vår lilla utomhusaktivitet i stan 🌞

Hoppas allt väl med dig i övrigt, må så gott!

• Mayjel

Sov en stund. Varit en jobbig dag med fysioterapeut, blodprov som fick göras om (hatar när de ska ta blod ifrån en) och en inre oro som inte ville ge med sig. 

Hoppas man kan sova inatt nu bara. Hade tänkt åka till café Agnes på Liseberg med modern imorgon.

• Mayjel
    Nandez skrev 2025-06-10 22:54:40 följande:
    Hoppas att du mår lite bättre och att du får sova i natt

Hoppas att ni får det mysigt tillsammans på fiket i morgon och att vädret är fint
    Tack, det var snällt sagt 🌷Det känns bra nu när kvällen kommit. Mörkret har en lugnande effekt. 

Hoppas du hittade något bra och läsvärt på Bokus.
  • Mayjel

Tittade på kortfilmen Allrakäraste syster. Fin liten historia om en ensam flicka som drömmer om att hon har en tvillingsyster. En barndomsfavorit. 

• Mayjel
    spöke skrev 2025-06-12 21:42:02 följande:
    Älskade också den! :)

Var ute en stund och njöt av kvällssolen.
    Ja, en så fin berättelse, även om det fanns ett vemod i den också.

Slafsade i mig en pinfärsk nektarin. Jisses så söt, mjuk och god den var Tungan ute Nu har de äntligen börjat mogna, tillsammans med persikorna. Bästa sommarfrukten någonsin. Vattenmelonen kan slänga sig i väggen.
  • Mayjel
    Thelma82 skrev 2025-06-13 10:15:18 följande:
    Den har jag missat. Kanske något att se med barnen, tack för tips :)
    Ja, fast får väl tillägga att denna kortfilm är rätt gammal, släpptes 1988, och har ett ganska stillsamt tempo. Men fin är den Glad Älskar scenen där de alla är på en vacker äng och bakar bullar, tårtor och andra sötsaker. Gottegris som man är. 

Skar upp lite sommarfrukt nyss och kokade ägg. Blir gott med lite kvällsmat nu efter en lång dag ute i sommarsolen. 
Svar på tråden Lektråd- Vad gjorde Du ????