Inlägg från: pseudonym1 |Visa alla inlägg
  • pseudonym1

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Grattis Leon och Selma

Kajsa: Skönt att han mår bättre!
    Våra nätter går jättebra! 6:e natten nu tror jag som hon sover hela natten för att bara vakna en gång
    Igår kväll så spydde hon jättemkt efter att hon druckit välling så hon vaknade redan kl 2 och var säkert hungrig.
    Men efter lite välling så somnade hon om till kl 6.
    Är lite nervös för att hamna i "välling-träsket" men om hon sover hela natten för att bara äta en gång så är det helt ok.

Igår och idag har min svägerska och hennes barn varit hos oss och sovit över. De har verkligen lekt med Elly hela tiden så jag har knappt hållt henne i 2 dygn.
    Svägerskan o jag var även på hotel Gothia (längst upp) o tog oss en go drinkt igår kväll, riktigt trevligt däruppe!

Ni som ger välling.. Ger ni fullkornsvälling eller vilken ger ni?
    O när ni låter dem dricka, dricker de hela flaskan utan uppehåll eller tar ni ur den så de får en paus?
    Elly sveper ca 240 ml utan att släppa flaskan o jag undrar lite om det kan orsaka magont.. Använder fullkorn från 1 år..

• pseudonym1

Hoppas ni hade trevligt på fikan förresten! Jag hittar inte nya fikatråden.. nån som kan länka?

• pseudonym1

Fy vad många som åkt på vinterkräksjukan
    Tycker det låter som att de flesta åkt på den här..

Om ni ser tiden på detta inlägget så kan man ju dra slutsatsen att denna natt inte gått så bra än så länge..
    Men förhoppningsvis så beror det på att hon är dunderförkyld och att framtänderna håller på o kika ner.
    Igår på morgonen så började hon nysa jättemkt och har nyst helt hysteriskt hela dagen.
    Sen på kvällen kom snoret så jag misstänkte nästan att hon skulle sova dåligt inatt.

Hon vaknade kl 23.40 och jag provade med välling då och har sen legat och försökt få henne att sova utan resultat..
    Så just nu sitter hon på golvet och går loss med en coca-colaflaska och jag hoppas att hon ska tröttna snart.
    Man vet ju inte men tror att det blev så här inatt pga det och inte att det är ett bakslad!! Har liksom börjat få smak på att sova lite mer på nätterna

Mica: Ja, visst vänjer man sig på ngt sätt! Hoppas du får vänja dig vid att sova mkt snart ist!

Nä, nu kom lite tröttgnäll så vi gör ett läggförsök.God natt från oss (förhoppningsvis)

• pseudonym1

Grattis Evelina och Alexander

Mig spelar det ingen roll vilket datum vi tar..
    Har börjat jobba då och vet inte om jag är ledig eller ej men är jag ledig så kommer vi gärna. Skulle vara jätteroligt!

Mica: Vad skönt att ni fick en bra natt! Det förtjänade ni!
    Ja, visst är det typiskt när man väl börjar slappna av men jag känner mig ganska säker på att det är förkylningen osv som spökar. Men det blir kanske några dygn efter att hon blivit frisk som man får rätta till det igen.

• pseudonym1

Kajsa: Vi har inte gjort ngt särskilt (förutom att vägra amma henne då)men troligtvis så behövdes det ca 1½ v innan hon slutade att hoppas på tutte..
    Men det som är räddningen tror jag verkar vara vällingen..
    HOn blir nog mkt mer mätt nu än innan och är mkt lättare att få o somna om efter en flaska på morgonen.
    Men det har bara varit några bra nätter så jag tar inte ut ngt i förskott..
    Det som känns bra dock är att jag nu känner mig trygg att börja jobba natt eftersom jag är inte är oersättlig längre.
    Visst vänjer de sig fort med ovanor men jag man får ändå vara snäll mot sig själv (och dem) när de är krassliga.
    Man orkar ju inte göra allt korrekt hela tiden och det går säkert fort o få in han på ätfria nätter fort igen!

Ettårskalas, vilka dagar som vi kan:
    Hanna, André & Molly, kan 8/3, 28/3 och 29/3
    Emelie & Evelina 8/3
    Linda, Alexander och troligtvis Casper också 8/3
    Kajsa, Örs och Wilmer 8/3
    Linda, Kristoffer & Filippa 8/3
    Alexandra, André & Benjamin (vi är borta 10-25/3)8/3
    Carina & Elly 8/3, 28/3 och 29/3 (så får jag se om jag e ledig)

• pseudonym1

Grattis Wilmer och Vida

Kajsa: Så tänker jag oxå mkt just nu.. Dvs vad man gjorde för ett år sen o att det var nära då osv. Kommer nog tänka på det hela dagen när hon blir 1.
    Sån himla magisk dag som jag fortfarande har lite svårt o "släppa"
    Om det stämmer ang envis egenskap så är det ju bra för henne och ngt jobbigt för oss

Men inatt var hon fantastisk igen trots förklylning. Somnade 19.30 och sov ända till 05.30 (rekord). Fick lite välling o somna om till 7.
    Jag har aldrig firat alla hjärtans dag men önskar alla ni som gör de en bra dag!

• pseudonym1

Maria: Jag hade gärna hjälpt dig men kl 11.30 måste jag få elly att somna genom att vara ute och promenera med henne..
    Men behöver du hjälp någon annan gång så säg bara till!!

Jag har ju bara fått mens 2 ggr sen hon kom eftersom jag ammat så mkt... Innan henne så hade jag mini-pms någon timma före mensen kom men det verkar ha ändrat sig nu..
    Hela dagen igår och även idag så har jag varit ett jävla monster utan att fatta vad det varit..
    Jag blev så arg på elly igår när hon vägrade äta så jag fick gå in i sovrummet o bara skrika "fan, jävlar, satans skit" och andra fina saker.
    Idag, när mitt humör fortsatte så började jag undra om jag fullständigt tappat det för jag kände inte igen mig själv.. och då kom mensen så nu fattar jag vad det är..
    Hoppas inte att man ska få sånt här pms-humör varje mån
    Någon annan som fått det?

• pseudonym1

Förresten maria... Vi kan göra så att vi kommer till dig kl 10.30 så kan elly leka med vidar fram tills 12 när du är klar så går vi en promenad hem ist. Det blir ju bara en halvtimme senare än vad hon brukar sova så det är ok..

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV