Inlägg från: pseudonym1 |Visa alla inlägg
  • pseudonym1

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Förresten alex... Det blev ju inget kåken denna veckan men nästa vecka tänkte jag allt dra dit henne.. Hon klättrar på väggarna här nu och jag får nästan dåligt samvete över att jag bara är hemma..

• pseudonym1

Jag igen..
    Alex: Ringde till kåken nu men självklart var alla platser upptagna till sagostunden den 3:e.. De tar bara in 10 st..
    Men hon sa att man kan ringa på fm och kolla om någon avbokat eller dyka upp och se om det är någon som inte kommer..
    I dessa sjuktider så är det ju inte omöjligt att en plats dyker upp..

Det är ju dagen innan jag börjar jobba så det hade varit roligt o va med fast å andra sidan så är jag ofta ledig på vardagar ändå även om jag jobbar så jag kan nog fler ggr..
    Nästa gång var iaf den 17 så jag sätter nog upp mig på den!
    De håller fortfarande på o tjötar om schemat på jobbet så jag har ingen aning om hur jag kommer att jobba när jag börjar igen, lite irriterande att man inte kan planera saker..

• pseudonym1

Elly tackar så mkt för gratulationerna!! Blev helt rörd över att hon fyller år i morse
    För ett år sen var jag på Ul på Östra och tänkte när jag åkte därifrån (hade gått över en vecka) "Fan, blir ju aldrig någon förlossning juuu".
    Sen åkte jag hem och kollade på "vänner" i sängen och 16.50 kom första värken som ett knivhugg.. 3 h och 50 min senare så låg hon på magen

Glömde BVC-rapporten från igår..
    Längd 75,5 (trodde faktiskt hon var längre)
    Vikt 10330 g
    Huvud 47
    Sprutan gick jättebra och jag märkte inget senare under dagen.

• pseudonym1

Alex: Elly vägde 9865 för 2 månader sen och har då gått upp 465g.
    Tyckte det var lite lite först men läkaren sa att det är helt normalt. Tror man vant sig vid den snabba viktuppgång som varit innan!

• pseudonym1

Stort grattis till födelsedagen Inez från Carina och Elly

Maria: Skönt o höra att man har lite "dö-tid" även som tvåbarnsmor Jättefint kort och grattis till jackan!

Mica: Stackars lilla alexander!! Fy, han har verkligen haft otur med sjukdomar nu.. Hoppas ni får i honom vätska idag så han blir bättre!

Linnéa: Snackar hon redan engelska.. Det var inte dåligt, ett riktigt språkgeni
    Vi gjorde faktiskt inget särskilt igår för Elly.. Jag köpte lite leksaker till badkaret bara men vi ska ha kalas på fre eftersom en miss i planeringen gjort att vi hade svårt o få ihop det.
    Först hade jag dåligt samvete över att vi inte firade henne på rätt dag men sen insåg jag att det inte gör ngt denna första gång. Sen när hon är medveten så blir ju inte det aktuellt direkt

• pseudonym1

Kajsa: Vilken tur att ni bara gled ner så ni inte skadade er!!

Emelie. Stackar evelina!! Hoppas att medicinen tar bra nu då så hon mår bättre! Märkte du ngt spreciellt just med öronen? Visade hon på ngt sätt att hon hade ont där?

Jenny: Tycker oxå det är lite jobbigt väder! Elly tycker det är helt ok att sitta i vagnen så länge som hon sover men när hon är vaken går det bara en stund, sen blir det gallskrik och hon går ju inte ens själv alls..
    Jag promenerar helst i skogen men det är för tungt med vagnen just nu + tat det går knappt att jogga där så snön får gärna försvinna för min del!
    Såg förresten en tråd som kanske du redan sett.. Annars så kan den vara av intresse kanske
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m40680171.html

• pseudonym1

Emelie. Nej, i det här fallet är det ju inte bra.. Men väldigt snart så kan de ju säga vad de har ont någonstans, så skönt så man slipper gissa sig fram..

Idag sov Elly länge, fram till 05.55 och då jag tog upp henne så hostade hon väldigt slemmigt och började spy..
    Hon fick då ligga o amma och verkade slö på ngt sätt..
    När jag sen skulle gå upp med henne så började hon tokkräkas så någon form av kräksjuka har hon fått..
    Hon verkar ganska pigg o glad ändå även om hon är lite mer lättirriterad.. Hon verkar inte heller vara intresserad av att äta och jag har ammat ist för o ge henne gröt.
    Ni som haft kräksjuka barn.. vad kan man vänta sig med sömn, mat osv? Ska man erbjuda henne mat under dagen och om hon inte vill ha ska man låta bli o truga då?

• pseudonym1

Linda: Ja, jag förväntade mig faktiskt svar från dig
    Hon har ammat lite och fått behålla det så det känns ju bra!
    Jag ammar ju bara morgon + kväll nu men skulle hon inte vilja äta så släpper jag lite på det, då får hon ju i sig lite näring iaf (hon säger ju fortfarande aldrig nej till tutte direkt).
    Ska nog köpa majsvälling oxå, har bara fullkornsvälling, kanske inte är så bra för magen.. Tack för svaret lotta ox!!

• pseudonym1

Stort grattis till Emelie och Alice!! Man har ju märkt tendenser hos båda er att ni vill ha snabbt inpå så jag misstänkte nästan att någon av er skulle vara den första. Och så blev det typ båda två

• pseudonym1

Alice: Jag hade ju inte någon direkt illamående när jag va gravid förutom några enstaka dagar.. Jag har såna åksjukeband på jobbet för om vi åker bil snabbt och jag måste läsa karta så har jag faktiskt spytt några ggr när vi kommit fram
    De hjälper jättebra på mig iaf när det gäller åksjuka och jag tyckte det kändes lite bättre de få dagarna jag mådde dåligt under grav..
    Min kompis va jättedålig när hon va gravid och hon tyckte de hjälpte litegrann så det kan vara värt att prova!

Även om jag inte vill ha än på några år så blir jag ändå lite avis på er, så mysigt med en liten till..
    Men jag är inte avundsjuk på era gravhoromner.. Ha, ha.. man va ju helt störd ibland

• pseudonym1

Lena: Ha, ha.. Då var det 2 st patric som blev oroliga idag..
    Patric gav oxå mig en blick som "Du.. tänk inte ens på det" (han vill vänta ett bra tag till tror jag om han någonsin vill ha ett till).

Linda. Hur länge har filippa varit sjuk när hon varit magsjuk? Elly kräktes ju igår och även rejält imorse.. Idag verkar det ha varit värre dock.
    HOn har inte kräkts mer men har knappt velat äta ngt och man har märkt på hennes humör att hon mått sämre + att hon är väldigt slö och vill ofta vila mot en..
    Har ammat henne några ggr idag eftersom hon glatt (oväntat )tar bröstet ist för mat. Bara hon inte faller tillbaka i tuttandet nu när det gått så bra. Ska ju börja jobba nästa vecka ju..

• pseudonym1

Kajsa: Fy vad tråkigt! Men samtidigt bra att de inte var där när det hände! Bränder är så himla lurigt och ligger man och sover när det startar så är det inte ovanligt att man aldrig vaknar utan brinner inne ist...

Maria: Hoppas att Axel mår bra! Vad hände?

Linda: Jag va inne på apoteket igår och köpte vätskeersättning.. Men det är ju inte lite man ska få i dem och Elly i princip vägrade att ta flaskan alls.. Så jag har nästan helammat i 2 dygn nu vilket jag tror var ganska bra faktiskt.
    Hon har inte haft något problem att amma och då vet jag ju att hon får i sig näring och vätska!
    Jag är lite orolig att vi går tillbaka några rutor nu med tanke på att morgon +natt-amningen satt sig så bra men jag har än inte ammat på natten iaf.

Jag har ju självklart tyckt så synd om er med alla dessa magsjukor men nu har ni ännu mer mina sympatier..
    Kl 00.06 inatt vaknade jag av att jag kände mig lite konstig.. strax efter det fick jag rusa till toan och det är där jag tillbringat den största tiden av natten
    Fy f*n vad jag har spytt inatt + idag. I några timmar var det var 10:e minut och nu sitter jag helt mör.
    Som tur var så har patric varit hemma o varit frisk (han sitter just nu o bara väntar på att det ska komma) så jag har inte behövt ta hand om elly så mkt förutom att amma ibland.
    Jag har änna glömt av hur jobbigt det är och nu har jag ju bara fått det en gång..

Mitt arbetslag + ett till skulle haft avskedsaktiviteter idag och gjort en femkamp med golv, tennis osv och jag hade sett fram mot detta jättemkt. Var ju inte aktuellt direkt. Men imorgon ska de bowla så jag hoppas att jag mår bättre då! Är dock INTE sugen på ngt vin
    Lilla skrutt mår iaf mkt bättre idag vilket är skönt!

• pseudonym1

Stort grattis från Elly och mig till Alexander oxå

Maria: Vad skönt att han mår bra nu!!

Jenny: Ja, nu har amningen varit lite av en räddning 2 ggr faktiskt.. Första gången var ju flygningen till usa när de snodde vår barnmat i säkerhetskontrollen + att hon ratade jänkarnas mat.. och även denna gången med magsjukan..
    Klart att det hade löst sig ändå men eftersom hon glatt tagit bröstet trots sjukan så har det ju löst sig väldigt smidigt!

Linda: jag tror jag ska slippa ge ersättning dena gången.. Hon är fortfarande lite smårisig men har mått mkt bättre idag och vi har även fått i henne lite, lite gröt.

Mår fortfarande skit men börjar att må lite bättre iaf.. Patric va i affären o köpte nyponsoppa och coca-cola och efter det + 2 treo så mår jag lite bättre. Men illamåendet ligger ändå i halsen o trycker *urk*

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV