Inlägg från: pseudonym1 |Visa alla inlägg
  • pseudonym1

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Förresten.. Någon som vet någon bra sida där man kan få hjälp med julrim? Vet att det finns såna men har inte hittat ngt
    Ska på julbord imorgon med jobbet (blir lite glögg bara för patric ska till sthlm hela veckan så elly måste med)och vi brukar göra en julklappslek där man måste ha ett rim.
    Har köpt en termosmugg som är spillfri som man ska kunna ha på natten i radiobilen men jag är helt urusel på att rimma..
    Så dålig så jag blev tokhånad förra året för mitt rim då så iår vill jag ha revanch.
    Ingen behöver ju veta att det inte är jag som gjort det

• pseudonym1

Emelie: Tack för termosrimmen! Jag ska sno lite därifrån o sen hitta på en sista mening själv. Har en i gruppen som kör bil så j*kla uruselt (har t.om spytt efter att ha åkt med honom) så jag måste komma på ngt där jag hånar hans körsätt..

En del som strular med sömnen hör jag.. Jag har hört att bebisarna i det här stadiet är så nyfikna på livet och att de därför har så svårt för att komma till ro. Sover man så missar man saker

Lotta: Tråkigt när det blir så men jag tror en del tycker att mor/far-föräldrar-rollen är grädden i livet o att man bara ska delta i det roliga.. Lite grädden i livet ska det väl vara men det är ju bra om man får hjälp med lite av "det tråkiga" oxå!

Alltså.. När ska den där "skrika så fort jag går ur rummet-fasen" gå över? Hon började med det runt 6½-7 mån o håller fortfarande på.. Nu håller hon ju för fullt på o lära sig krypa så det kanske blir värre då? Så jäkla jobbigt när det blir galltjut så fort man rör sig några meter ifrån.

• pseudonym1

Mica: Hoppas det går bra hos läkaren idag! Klart de blir trötta av febern men min bvc-sköterska har iaf sagt att de lätt kommer upp i 40 grader så det är nog inget du behöver va orolig för!
    Men man ska ju självklart kolla upp det!

• pseudonym1

Mica: Så kan det nog vara!
    Det är iaf bra att du fick tid så snabbt så hoppas vi att han mår bättre snart!!

• pseudonym1

Kajsa: Gud vad gott det lät med ditt bananrecept. Fasen att jag ska vara sån gottegris så att det inte går att ha ngt hemma. Önskar så att jag kunde ha frysen full med bullar o annat gott o ta fram ibland men ist blir det att jag struntar i riktig mat o äter upp allt, noll karaktär
    Fin film på lilla Wilmer oxå

Linnéa: Vart ligger huset? Ligger det ute på hemnet så man kan kika?

Linda: Vad bra han växer! Ska oxå på kontroll nu i veckan, är så spännande när man inte går så ofta längre.

Känns som jag fått en mini-depression.. Får ofta det när jag kommer hem från en resa. Nu känns det som att inget roligt kommer att hända alls även om det natrurligtvis inte är så..
    Har suttit som fastklistrad i soffan de sista dygnen utan att ha ork o göra ngt. Sen håller de på med badrummet o det ligger byggmaterial osv precis överallt. Är lite pedantisk av mig så jag mår nästan dåligt när det är så stökigt.

Igår tog jag mig ut en liten stund iaf till julmiddagen med mitt arbetslag. Var väldigt trevligt o träffas igen. Åkte dock hem runt 9 då shotrundan var inne på en hög siffra
    Nästa fest ska väl troligtvis jag kunna shotta lite oxå.

Jäklar vilken fart det blivit i elly på bara några dagar.. Hon började ju krypa rikigt för några dagar sen o nu går det riktigt bra fram

• pseudonym1

Alex: Hälsa Micaela så gott och att hon får höra av sig om hon vill ha hjälp med ngt, vad som helst!
    Huset såg riktigt bra ut! Alltid roligt när man kan göra om det som man vil oxå. Vårt hus var lite för nytt för att göra om ngt än men ändå vill jag göra om det mesta. Men måste nästan vänta tills det är lite mer slitage.

Lena: Vad duktig din lilla tjej är! Det är riktigt tidigt att börja gå nu!

Kajsa: Herregud.. Kontant gravid o ammandes i 4 år.. Är imponerad
    Roligt att det gick bra igår oxå!

Ang att utvecklas så är elly lite sen i det mesta tror jag.. Hon fick ju tänder nu på resan o har precis börjat krypa lite smått och övar på att ställa sig.
    Så länge som det inte innebär att de blir "sena för resten av livet" så gör det ju inte ngt. Snarare tvärt om.. vi kan ju sitta med kaffekoppen o koppla av längre
    Nu får jag börja kika lite mer bara för hon har varit på väg o ramla ner från skötbordet några ggr för att jag inte trott att det gör ngt att jag tittar bort några sekunder.
    Däremot har hon börjat tokdigga med kroppen när någon musik kommer. Ser skitroligt ut

Usch, igår hade jag ett tråkigt samtal med en kompis..
    Hon skulle haft barn i mars o va runt v 26 ngt tror jag..
    Igår berättade hon att hon runt v 24 varit på en vanlig kontroll hos bm och när bm skulle lyssna på hjärtat så hittade hon det inte och på ul senare så visade det sig att fostret inte levde längre.. HOn hade varit på rutin-ul och då hade allt sett bra ut.. Så himla ledsen för hennes skull

• pseudonym1

Mica:Vad skönt att det verkar gå åt rätt håll och att ni får komma hem under jul. Tänker på dig!

Ni som har kids som äter ordentligt, hur mkt ammar ni eller ger modersmjölkersättning? Så som elly äter nu så känns det som man ammar 80% av hennes matintag o resten mat. Hon gillar det verkligen inte o vet inte vad jag ska göra. T.om pasta med broccoli och kalkon med potatis som varit favoriter ratar hon nu

O någon som vet om det gör ont i tänderna under hela tiden de kommer upp eller är det bara när de spricker genom? Båda hennes tänder där nere har spruckit genom nu men är bara uppe ca 3 mm..

• pseudonym1

Mica: Vad skönt att Alexander mår bättre!! Och jättebra att du kunde sova den natten, behöver man för att orka allt annat!

Maria: Tycker liksom Lotta att du verkligen har skäl att säga ifrån. Visst kan det verka hårt o visst är alkoholism (om det nu är det)en form av sjukdom men det spelar ingen roll.. Säger man inte ifrån så "äter de upp en" och det är ni som bestämmer över era barn o inga andra. Jag hade inte heller accepterat det!

Hanna: Tack så mkt för det fina julkortet! Fick det i torsdags men glömde ta in posten då. Vad söt hon är

Alex: Kan du inte lägga in en liten bild på den nya frissen? Önskar att jag vågade göra ngt oxå men min fras till min frisör är alltid; "Kan du göra några ljusa slingor o toppa lite, lite". *Feg*

BVC-rapport från i fredags på 10-månaderskontroll;
    74 cm lång (var en annan sköterska som verkade lite osäker så längden tar jag med en nypa salt). Innebär +4,5 cm på 2 mån.
    Vikten var 9865 och var + 1,01 kg på 2 mån.
    Var både förvånad o nöjd med att hon gått upp såpass med tanke på att jag i princip bara ammade henne under hela usa-resan o att jag nu har så svårt o få henne att äta.
    Det är nog allt lite fett i bröstmjölken ändå

Däremot är det tydligen inte mkt järn för min sköterska sa till mig att jag måste dra ner mkt på ammningen för att hon ska äta mer mat o få i sig mer järn.
    Lätt när hon sitter o skriker o fäktar bort armarna när skeden kommer fram o samtidigt drar i min tröja.. 2 ggr om dagen tyckte hon att jag skulle amma men det går inte just nu. Måste försöka dra ner långsammare o samtidigt öka maten. Blir hon för hungrig så vill hon inte äta mat alls, då duger bara bröstet..

Ang sömnen (berättade att jag e lite orolig över att hon är så beroende av mig på natten o att jag börjar jobba snart) så sa hon bara att det löser sig. Dvs att hon kommer att märka att det inte blir mjölk när pappan lägger henne..
    Provade spjälsängen för första gången på flera månader inatt o det gick sådär.
    Vid 2 började hon vakna så ofta så jag tog upp henne.
    Har fått sova så gott när hon legat brevid så det blev så jobbigt o behöva gå upp igen. Får fortsätta att sakta vänja henne vid sängen o i mitten av januari ska vi vänja henne av vid natt-tuttandet ordentligt för då är patric sjukskriven pga operation så då kan en ta nattpassen o en dagpassen.
    Hoppas jag kan fortsätta amma på dagarna lite ändå.
    Idealet hade varit på morgonen o på kvällen men ändå att man kan hoppa någon kväll utan att det gör ngt.

Nu till julhelgerna blir det väl inget kanske men sen efter så måste vi träffas o fika! Har inte sett er på länge o är nyfiken på hur alla ser ut o har det

• pseudonym1

Jenny: Vad duktigt du är! Jag tycker nästan alla i tråden verkar vara så husliga som bakar o står i Ska försöka bli lite mer huslig själv nu när elly blir lite större!
    Leverpastejmackor ska jag börja med, de var en bra ide!
    Jag brukar amma henne efter maten men ska även prova att ge henne lite innan om hon är för hungrig. Ska även lägga burkarna åt sidan ett tag o prova ge henne vår mat och dra ner på mellanammningarna!

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV