• koalamom

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Här fortsätter vi med vinterjoller!

Vi som hänger här:

gersime-Linnea: Annie 30-jan
    Beben-Ann-Sofie: Eric 10-feb
    fru jönsson-Alexandra: Benjamin 10-feb
    MmmJennie-Jennie: Leon 12-feb
    Wiksan-Sandra: Selma 12-feb
    Mica82-Micaela: Alexander 13-feb
    Meemmee-Emelie: Evelina 13-feb
    DaisyMom-Kajsa: Wilmer 14-feb
    mumma84-Alice: Wida 14-feb
    millan84-Camilla: William 16-feb
    Lilla Ego-Linda: Filippa 17-feb
    Catinkan-Carina: Elly 20-feb
    Primusbarn-Jenny: Inez 21-feb
    Lindisgbg-Linda: Alexander 25-feb
    Lucie-Lotta: Rasmus 26-feb
    elle 1979-Hanna: Molly 02-mar
    Tokboll-Maria: Vidar 12-mar
    Anel85-Lena: Freya 16-mar

Länk till fikatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m38027017.html

Vi som bloggar:
    Maria: mariatokfia.blogspot.com/
    Kajsa: babywilmer.blogg.se/
    Alexandra: alexandraochbenji.blogspot.com/
    Lotta: goteborgskalaset.blogg.se/
    Lena: www.babydagboken.se/freya.last
    Jennie: famhasani.blogg.se
    Emelie: fambabunovic.blogg.se
    Jenny: primusochinus.blogspot.com
    Linda: mammasbusungar.blogspot.com

Och så lite nostalgi...

Länkar till de gamla bebistrådarna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m30207662.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m33230584.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m35758640.html

Länkar till våra gravidtrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m21993962.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m24856062.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m27484602.html

tokboll - stolt mamma till ♥axel♥ & ♥vidar♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-13 13:45
    Bloggtillskott:
    a-manochmamma.blogspot.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-08 10:11
    NYA FIKATRÅDEN:
    www.familjeliv.se/Forum-11-259/m41196534.html
  • Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV
  • fru Elle

Jenny; Jag vill med veta vad du har för balsam? Sen vill jag även veta om håret blir väldigt fett i en övergångsperiod innan man har vant håret med denna kur?

• primusbarn

Jag köpte Nivea Classic Care Shine Conditioner, det var det enda jag hittade på vårt hemköp utan alla "förbjudna" ämnen. Det innehåller dock protein och vissa hårtyper blir risiga av det om man skippar schampo, det var en chansning.

• primusbarn
    Hanna: Ja, det kan nog blir fett under en övergångsperiod, fast jag tror att det är större risk att det blir torrt och risigt faktiskt. Konstigt nog, men det är eftersom man inte har produkter som lägger som ett lock på hårstrået, och därför kan det kännas torrt innan det återfuktats ordentligt, och det kan ta ett tag. Det gäller att hitta det balsam som passar för ens egna hår.
  • Mica82

jenny! herregud vilka fina lockar! Vilken babe du är Roligt att det funkade!

Alex
    han verkar må bra men har inte direkt ngn aptit. försöker få i honom gröt som han älskar men han ville inte ha en sked ens..
    jag har skurat hela köket nu.
    För er andra
    Alex och B kom förbi spontant förut. min kompis o hennes barn, min syster+Enzo + min pappa var oxå här. Alexander fick världens kaskadspya.... VKS-varning med andra ord med tanke på att hanvarit risig i magen några dagar (trodde det först var pga mkt vitlök i maten)
    alex ska till thailand, min syster på bröllop till helgen, både min pappa o kompis ska snart iväg på solemester.. bra tajming....

• fru jönsson

He he, jag ser det som positivt isåfall, det blir ju bra för figuren med en släng magsjuka nu innan ;)

• fru Elle

Alex; Då kanske du får en snabb bantningskur inför semestern då . Ifall ni skulle åka på VKS så hinner ni ju tillfriskna innan det är dags att åka. DEt skulle ju vara supertrist att åka på det presis innan man ska ivag.

Mica; Hoppas det inte är VKS och att han snart mår bra.

• pseudonym1

Jenny: Det var inte lite skillnad... Blev jättemkt finare med balsamet! Kanske man ska prova men jag får fett hår lätt så jag har inte tänkt på att doppa hela håret i balsam direkt

Mica: Stackars alexader! Hoppas att det inte var VKS och att han mår bättre!

Idag har jag haft en go "egen-dag" och den spenderades först i simhallen och sen i stan.. Måste hitta ngt o ha på mig för nästa vecka ska jag på en grej med jobbet.. Varje arbetslag som arbetar samtidigt i gbg:s olika distrikt ska bowla och sen gå ut. Ska bli riktigt roligt o ett bra sätt o starta jobbet på
    Vet inte vart min shoppinginspiration tagit vägen bara..
    Förr kliade det i kroppen om jag inte fick shoppa ngt varje vecka men nu känns det mest jobbigt..

Elly sover ju sen ca 2 veckor snart sååå himla bra..
    Men när jag ska lägga henne på kvällen i sin spjälsäng så tar det jättelång tid ibland innan hon somnar..
    Hon reser sig upp till stående eller sittandes hela tiden fastän hon är så trött så hon bara skriker.
    Jag får nästan trycka ner henne för att hon ska få ro till slut och somna. HOn är liksom trött men det verkar som att hon har myror i kroppen så att hon inte kommer till ro..
    Nån som känner igen det?

• fru jönsson

Carina - Jo komma till ro liggandes i sin säng verkar ju svårt, vi jobbar med det varje kväll.

• koalamom
    Carina: Vi jobbar oxå på det, just nu funkar det om man stryker honom över ryggen. Me Axel fungerade buffning, nu behöver vi inte göra nåt med honom.

Alex: Hoppas ni inte åker på vks...
  • koalamom
    Mica: Hoppas det inte ÄR vks som Alexander åkt på!
Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV