• koalamom

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Här fortsätter vi med vinterjoller!

Vi som hänger här:

gersime-Linnea: Annie 30-jan
    Beben-Ann-Sofie: Eric 10-feb
    fru jönsson-Alexandra: Benjamin 10-feb
    MmmJennie-Jennie: Leon 12-feb
    Wiksan-Sandra: Selma 12-feb
    Mica82-Micaela: Alexander 13-feb
    Meemmee-Emelie: Evelina 13-feb
    DaisyMom-Kajsa: Wilmer 14-feb
    mumma84-Alice: Wida 14-feb
    millan84-Camilla: William 16-feb
    Lilla Ego-Linda: Filippa 17-feb
    Catinkan-Carina: Elly 20-feb
    Primusbarn-Jenny: Inez 21-feb
    Lindisgbg-Linda: Alexander 25-feb
    Lucie-Lotta: Rasmus 26-feb
    elle 1979-Hanna: Molly 02-mar
    Tokboll-Maria: Vidar 12-mar
    Anel85-Lena: Freya 16-mar

Länk till fikatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m38027017.html

Vi som bloggar:
    Maria: mariatokfia.blogspot.com/
    Kajsa: babywilmer.blogg.se/
    Alexandra: alexandraochbenji.blogspot.com/
    Lotta: goteborgskalaset.blogg.se/
    Lena: www.babydagboken.se/freya.last
    Jennie: famhasani.blogg.se
    Emelie: fambabunovic.blogg.se
    Jenny: primusochinus.blogspot.com
    Linda: mammasbusungar.blogspot.com

Och så lite nostalgi...

Länkar till de gamla bebistrådarna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m30207662.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m33230584.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m35758640.html

Länkar till våra gravidtrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m21993962.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m24856062.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m27484602.html

tokboll - stolt mamma till ♥axel♥ & ♥vidar♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-13 13:45
    Bloggtillskott:
    a-manochmamma.blogspot.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-08 10:11
    NYA FIKATRÅDEN:
    www.familjeliv.se/Forum-11-259/m41196534.html
  • Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV
  • Mica82

maria
    antar att du fick hem jackan! Grattis! Vad var det för någon?
    Linda'jag har inte varit inne här på FL sen i förrgår o missade ditt inlägg om överkasten... har inte varit hemma på helad agen ändå. kom hem runt kl 20.30.

Alexander är fortfarande dålig i magen. vattnig diareé sen i lördags. Idag var han jättetrött. vi steg upp runt 8. han fick lite yoghurt. efter det var han jättetrött o sov i 2 timmar. när han vaknade var han jättetrött igen. ville varken dricka eller äta. han inte ingen vidare aptit igår heller. Åkte till Backa läkarhus där de sa att han vara nära uttorkning trots att jag tvingat i honom saft med spruta flera ggr. men de ville inte lägga in honom för dropp för de låg en massa magsjuka barn där inne. Så vi fick rådet att tvinga i honom energirik vätaska vr 5:e minut. Jättelätt!!! stackarn gallskriker varje gång o spänner sig. får knappt upp hans mun. men nu innan han somnade fick jag i honom en hel del yoghurt med blåbär så det känns skönt!
    fan va jag hatar alla dessa jävla sjukdomar!

nä, nu ska jag krypa ner i soffan o slappa lite.

Spännande med inskolning A-S. det komemr gå jättebra ska du se!

ha en mysig kväll!

• Mica82

GRATTIS ELLY!!

kraaam från mig och Alexander!

• koalamom
    Micaela: Ja, det fick jag Det är en skaljacka från polarn och pyret i samma färg och modell som den Vidar har fast i större storlek.
    Jobbigt att Alexander blivit dålig igen, att han aldrig ska få vara frisk en längre period. Kunde de inte ge honom någon form av "snabbdropp" eller nåt? Jag hoppas och håller tummarna för att han har bättre aptit i morgon och snabbt blir frisk och dessutom får vara frisk för åtminstone resten av detta året. *kramar om*
  • gersime

Stort grattis Elly på din 1årsdag! Har ni haft en fin dag?

Mica: Hoppas lille Alexander snart mår bättre stackarn! Skulle vara kul att snart kunna få träffa er!

Jenny: Oj vad vilken skillnad på håret!!:-O Kanske man ksulle testa, har gett upp hoppet om mitt hår.. Kanske värt ett försök till

Maria: Grattis till traderaauktionen! Hade mer än gärna följt med imorgon men min pappa kommer och byter taket i badrummet

Nu har Annies första engelska ord kommit Hon vinkar och säger ba-baj (bye-bye). Sägs ju flera gånger varje dag så det har hon snappat upp, men gör det även när hon vinkar hej till någon

Har inte hunnit skriva så mycket då jag jobbat 4 dagar denna veckan och på kvällen bara velat umgås med kim och Annie och sen somnat

Önskar er alla en trevlig helg!

Kram

• koalamom
    Linnéa: Kan han inte byta taket på mässan ist?! så kan du vara där Nä, skönt att ni får ordning på lägenheten. Hoppas att vi får se dig lite nu även fast du börjat jobba. Roligt att det går så bra för Annie på förskolan! O snart talar hon flytande engelska ju!

Lekte lite med en bild i photoshop nu, (hur i allsindar hade jag tid med det...)
  • pseudonym1

Stort grattis till födelsedagen Inez från Carina och Elly

Maria: Skönt o höra att man har lite "dö-tid" även som tvåbarnsmor Jättefint kort och grattis till jackan!

Mica: Stackars lilla alexander!! Fy, han har verkligen haft otur med sjukdomar nu.. Hoppas ni får i honom vätska idag så han blir bättre!

Linnéa: Snackar hon redan engelska.. Det var inte dåligt, ett riktigt språkgeni
    Vi gjorde faktiskt inget särskilt igår för Elly.. Jag köpte lite leksaker till badkaret bara men vi ska ha kalas på fre eftersom en miss i planeringen gjort att vi hade svårt o få ihop det.
    Först hade jag dåligt samvete över att vi inte firade henne på rätt dag men sen insåg jag att det inte gör ngt denna första gång. Sen när hon är medveten så blir ju inte det aktuellt direkt

• lillaMallan857

BVC-rapport från veckan:
    11,7 kg och 80,4 cm lång! Vuxit jättemycket på längden sen sist, undrar om det verkligen kan stämma... Nåja!

Idag ska vi ha ett års kalas hos mina föräldrar! Ska bli jätteroligt!

Har inte hunnit läsa allt, måste fixa en del grejer här på förmiddagen, var ju inte med på att lilleman skulle sova till 8!!!

• fru Elle

Grattis på födelsedagen Inez!

Maria; Vad roligt att du fick tag på en sån jacka du ville ha, hoppas du fick denna till ett vettigt pris.

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV