• koalamom

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Här fortsätter vi med vinterjoller!

Vi som hänger här:

gersime-Linnea: Annie 30-jan
    Beben-Ann-Sofie: Eric 10-feb
    fru jönsson-Alexandra: Benjamin 10-feb
    MmmJennie-Jennie: Leon 12-feb
    Wiksan-Sandra: Selma 12-feb
    Mica82-Micaela: Alexander 13-feb
    Meemmee-Emelie: Evelina 13-feb
    DaisyMom-Kajsa: Wilmer 14-feb
    mumma84-Alice: Wida 14-feb
    millan84-Camilla: William 16-feb
    Lilla Ego-Linda: Filippa 17-feb
    Catinkan-Carina: Elly 20-feb
    Primusbarn-Jenny: Inez 21-feb
    Lindisgbg-Linda: Alexander 25-feb
    Lucie-Lotta: Rasmus 26-feb
    elle 1979-Hanna: Molly 02-mar
    Tokboll-Maria: Vidar 12-mar
    Anel85-Lena: Freya 16-mar

Länk till fikatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m38027017.html

Vi som bloggar:
    Maria: mariatokfia.blogspot.com/
    Kajsa: babywilmer.blogg.se/
    Alexandra: alexandraochbenji.blogspot.com/
    Lotta: goteborgskalaset.blogg.se/
    Lena: www.babydagboken.se/freya.last
    Jennie: famhasani.blogg.se
    Emelie: fambabunovic.blogg.se
    Jenny: primusochinus.blogspot.com
    Linda: mammasbusungar.blogspot.com

Och så lite nostalgi...

Länkar till de gamla bebistrådarna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m30207662.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m33230584.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m35758640.html

Länkar till våra gravidtrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m21993962.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m24856062.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m27484602.html

tokboll - stolt mamma till ♥axel♥ & ♥vidar♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-13 13:45
    Bloggtillskott:
    a-manochmamma.blogspot.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-08 10:11
    NYA FIKATRÅDEN:
    www.familjeliv.se/Forum-11-259/m41196534.html
  • Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV
  • gersime

Stort grattis på din födelsedag Inez Önskar dig en fin dag!

Carina: Mysigt med lite badleksaker De blir ju glada vilken dag man än firar dem på Engelskan får hon ju automatiskt på dagis så hon härmar Svårare för mig som är riktigt dålig på engelska att ringa dit ifall det är engelsktalande personal som svarar

Kajsa: Vad han växer bra nu Duktig Wilmer Skönt med sovmorgon!

Kram

• primusbarn

Inez tackar för gratulationerna.
    Vi ska fira med lite tårta senare, men det blir inget stort kalas.
    Vi har precis kommit hem från pulkabacken. Edvin och Johan är kvar, men jag var tvungen att gå hem med Inez, hon somnade i pulkan, det såg lite kul ut när jag drog hem henne Tur jag inte träffade så många på vägen.

• Lilla Ego

Grattis Inez-tjejen! :)

Mica: Vi var också på Backa läkarhus, helt grymt ju! Knappt någon väntetid alls:) Filippa har någon form av virusinfektion, läkaren visste inte om det var just femte sjukan men hon fick tavegyl mot utslagen. Det blev helt tokigt mycket utslag som fladdrade över hennes kropp hela eftermiddagen igår så till slut ringde jag sjukvårdsuppl som tyckte vi skulle åka in och visa upp dem, det var nässelutslag.

Stackars Alexander ju! Vet ju precis hur det är att tvinga i henne vätska, satt och gjorde det en hel natt, var femte minut...usch. Hoppas han blir bättre snart! Jag blandade ingen saft i socker/saltlösningen och då gick det mycket bättre..och när hon sov passade jag på att spruta in massor för då protesterade hon inte.

Jag och K hade en riktig helkväll ute igår, vi åt tills vi knappt kunde sitta upp på La Sombrita och sen när vårt sällskap blev trötta och slitna och ville hem stannade jag och K till på Hotell Gs champagnebar och unnade oss ett glas champagne:) Det var så otroligt skönt att få göra något själva, det här var första gången vi lämnade bort henne en hel kväll och det gick hur bra som helst här hemma:)

• Mica82

Grattis Inez på din första födelsedag!! Rolig hon är som somnade i pulkan
    Linda
    ja visst var det bra på backa läkarhus! doktorn vi fick verkade jättebra o trevlig Hur får man nässelutslag? smittas det? klias det på henne? Hoppas inte det!
    idag har Alexander fått tbx sin aptit o han är inte lika lös i magen. så skönt! Ja nu är det dags för friska veckor!

Linnea
    va roligt att hon redan snappat upp ett ord! Pratar de bara engelska på hennes förskola? Hon kommer utvecklas väldigt snabbt nu. Så roligt attd et går så bra!

kajsa
    stora killen ju! Hur går det på jobbet? Känns det bra?

maria
    va bra bilden blev på Vidar!
    den gröna pop jackan är skitsnygg! Älskar den gröna färgen. Hade oxå velat ha den men nu budade jag hem en mörkblå istället. den var bara 2 mån gammal så det kändes bra.

ikväll ska jag på lite partaj, ska bli kul!

• Lucie

Gokväll!
    Vilket väder!
    Inatt har Rasmus sovit första natten i eget rum och enda avvikelsen från normal sömn var att han vaknade lite tidigare än vanligt!
    Förmodligen vaknar han väl lika tidigt annars men hör då oss och somnar om!
    Idag har vi inrett och pysslat i hans rum och det har varit så roligt!
    Först var vi och badade åpå Åbybadet och han var som en galning i vattnet - skrattar och kastar sig nästan iväg själv!
    Sen till IKEA och inhandlade ett tält, en nättunna som ser ut som en sköldpadda och en lite spegel till hans rum!
    Ojojojoj vad han hade kul med tältet!
    Sen har han gått i skor utomhus för första gången oxå!
    Stor kille nu!

Grattis Inez idag och Elly igår!
    Hoppas att födelsedagarna varit bra!

• koalamom
     Grattis till Inez på ettårsdagen!
     många kramar från Vidar
    tokboll - stolt mamma till ♥axel♥ & ♥vidar♥
  • Erics mamma

God morogn allihopa! Igår var vi bortbjudna på två kalas, var jättetrevligt! När jag körde hem på kvällen7natten hade det snöta mycket och det var dessutom duggregn, inte alls kul att köra i allt snömodd. Kom hem säkertoch utan missöden så det var skönt, somnade gott vid midnatt också. Tyvärr ville lille man inte sova själv så länge så han kom över i vår säng ganska tidiigt på natten vilket gjortde att jag inte sov så gott. Han är verkligen duktig på att snurra runt och flaxa med armar och ben på natten =)

• lillaMallan857

Ja, vi hamnade då i diket igår på vägen hem från mina föräldrar.. det var ett riktigt oväder och inte varken plogat, sandat eller saltat någonstans. Det var verkligen inte roligt att köra i det vädret.. Vi åkte ner i diket precis efter att vi kört från mina föräldrar och som tur är har dom en granne med en traktor som kunde dra upp oss ur diket så vi kunde åka hem.

Annars var kalaset riktigt lyckat! Wilmer var på jättebra humör, gnällde inte en enda gång på hela dagen! Jag har lagt upp lite bilder på bloggen!

Idag ska vi åka till Mediamarkt och kolla på en mp3-spelare till mig som jag ska få i julklapp..

• fru Elle

Kajsa; Obehagligt att åka i diket, skönt att höra att det gick bra och att ni kom hem oskadda.

Glad att jag inte behövde åka iväg med bilen igår, inte det roligaste vädret att köra i.

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV