• koalamom

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Här fortsätter vi med vinterjoller!

Vi som hänger här:

gersime-Linnea: Annie 30-jan
    Beben-Ann-Sofie: Eric 10-feb
    fru jönsson-Alexandra: Benjamin 10-feb
    MmmJennie-Jennie: Leon 12-feb
    Wiksan-Sandra: Selma 12-feb
    Mica82-Micaela: Alexander 13-feb
    Meemmee-Emelie: Evelina 13-feb
    DaisyMom-Kajsa: Wilmer 14-feb
    mumma84-Alice: Wida 14-feb
    millan84-Camilla: William 16-feb
    Lilla Ego-Linda: Filippa 17-feb
    Catinkan-Carina: Elly 20-feb
    Primusbarn-Jenny: Inez 21-feb
    Lindisgbg-Linda: Alexander 25-feb
    Lucie-Lotta: Rasmus 26-feb
    elle 1979-Hanna: Molly 02-mar
    Tokboll-Maria: Vidar 12-mar
    Anel85-Lena: Freya 16-mar

Länk till fikatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m38027017.html

Vi som bloggar:
    Maria: mariatokfia.blogspot.com/
    Kajsa: babywilmer.blogg.se/
    Alexandra: alexandraochbenji.blogspot.com/
    Lotta: goteborgskalaset.blogg.se/
    Lena: www.babydagboken.se/freya.last
    Jennie: famhasani.blogg.se
    Emelie: fambabunovic.blogg.se
    Jenny: primusochinus.blogspot.com
    Linda: mammasbusungar.blogspot.com

Och så lite nostalgi...

Länkar till de gamla bebistrådarna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m30207662.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m33230584.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m35758640.html

Länkar till våra gravidtrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m21993962.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m24856062.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m27484602.html

tokboll - stolt mamma till ♥axel♥ & ♥vidar♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-13 13:45
    Bloggtillskott:
    a-manochmamma.blogspot.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-08 10:11
    NYA FIKATRÅDEN:
    www.familjeliv.se/Forum-11-259/m41196534.html
  • Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV
  • Meemmee

Hej på er allihop!

Hoppas att alla bebbar som är sjuka blir friska snart

Vet inte om ni har läst min blogg, men Evi har öroninflamation i båda öronen + luftrörskatarr + början till halsfluss så hon går på penicilin nu.. 5 ml 3 ggr om dan Stackars lilla tjej!!!
    Men nu har hon iallafall börjat gå, men bara när hon känner för det och hon är så stolt

Linnea. Va kul att Annie trivs så bra och börjar lära sig engelska, lilla snuttan

Kajsa: Men oj då, vilken tur att ni inte hade kommit längre och att ingen gjorde sig illa! Jätte fina kalsbilder, stora killen.. det måste vara dom ungerska generna som gör våra barn till megabebbar

Lotta: Gud så gulligt det måste sett ut när han traska omkring!

Maria: Vann du den jackan som du visade mig eller?? Gött isf

Nu minns jag inte allt ni har skrivit, men hoppas att ni har haft en bra helg
    Skönt med den vara solen idag
    Kramar

(¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ Evelina 080213 ♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯) fambabunovic.blogg.se
  • primusbarn

I teorin är det verkligen superväder idag, men det var inte så jättekul på riktigt. Det är ju så blött att det svårt att vara ute och leka. Inez kan då inte gå utomhus än, hon faller ihop i en blöt liten hög. Vill inte sitta i famnen eller i vagnen utan ormar sig ur utan att kunna göra nånting när hon väl kommit loss.
    Jag tycker det är jättesvårt att hitta på något ute just nu, hon är för stor för att sitta sitta i vagn eller sele, det blir bara långtråkigt. Men hon för liten för att kunna ta sig för något, kläderna är klumpiga och allt bli tråkigt jättefort.

Det är såna här dar man skulle haft en uteplats, eller åtmistone en balkong i söderläge. Då hade man kunnat få lite sol utan att det behöver bli ett stort projekt.

• pseudonym1

Kajsa: Vilken tur att ni bara gled ner så ni inte skadade er!!

Emelie. Stackar evelina!! Hoppas att medicinen tar bra nu då så hon mår bättre! Märkte du ngt spreciellt just med öronen? Visade hon på ngt sätt att hon hade ont där?

Jenny: Tycker oxå det är lite jobbigt väder! Elly tycker det är helt ok att sitta i vagnen så länge som hon sover men när hon är vaken går det bara en stund, sen blir det gallskrik och hon går ju inte ens själv alls..
    Jag promenerar helst i skogen men det är för tungt med vagnen just nu + tat det går knappt att jogga där så snön får gärna försvinna för min del!
    Såg förresten en tråd som kanske du redan sett.. Annars så kan den vara av intresse kanske
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m40680171.html

• koalamom
    Emelie: NÄ, det var en annan jacka som jag vann. Denna jacka som jag vann var mkt finare och precis i den stl som jag ville ha.
  • primusbarn

Carina: Jodå, den tråden har jag allt sett. Nästa grej jag ska testa är OCM, att rengöra huden med olja, så imorgon ska jag till apoteket och köpa lite ricinolja som tydligen ska göra underverk med smutsiga porer
    Johan tycker jag blir lite manisk när jag hitta nya "projekt", och nu är det projekt hud-och-hår som gäller här

• koalamom
    Jenny: Du får berätta om det funkar mot smutsiga porer... det skulle jag verkligen behöva!

Emelie: Hoppas att Evelina kryar på sig snabbt
  • Meemmee
    Maria: Va bra att den du vann var i bättre skick Du har allt bra tur på tradera!

Carina: Nej, jag hade inte märkt någonting! Jag gick till läkaren för att jag trodde att hon hade halsfluss för att först slutade hon äte och i fredags ville hon knappt dricka nått heller, så man kan ju säga att vi blev överraskade över alla dessa sjukdomar Har ett så snällt barn att hon inte ens gråter när hon har ont, det är ju nästan negativt..
    (¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ Evelina 080213 ♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯) fambabunovic.blogg.se
  • pseudonym1

Emelie. Nej, i det här fallet är det ju inte bra.. Men väldigt snart så kan de ju säga vad de har ont någonstans, så skönt så man slipper gissa sig fram..

Idag sov Elly länge, fram till 05.55 och då jag tog upp henne så hostade hon väldigt slemmigt och började spy..
    Hon fick då ligga o amma och verkade slö på ngt sätt..
    När jag sen skulle gå upp med henne så började hon tokkräkas så någon form av kräksjuka har hon fått..
    Hon verkar ganska pigg o glad ändå även om hon är lite mer lättirriterad.. Hon verkar inte heller vara intresserad av att äta och jag har ammat ist för o ge henne gröt.
    Ni som haft kräksjuka barn.. vad kan man vänta sig med sömn, mat osv? Ska man erbjuda henne mat under dagen och om hon inte vill ha ska man låta bli o truga då?

• Lucie

Ja speciellt hungrig lär hon ju inte vara om det är någon form av vks - men de klarar sig ju bra länge utan mat - erbjud henne och vill hon inte ha så kan man ju se till att hon får i sig vatten eller nån annan dryck med kalorier i kanske!
    Fy så trist! Magsjuka är ju ett jävla gissel!

Nu har Rasmus sovit tredje natten i eget rum och nu vaknar han nästan prick 7! Gjorde igår och idag - perfekt ju - man kan ju inte begära att de ska sova mer än 12 timmar i sträck va?

Jaha blir det nån fika imorn eller?
    Vi kanske kunde ta det här?
    Har ju dock 2 kissar så ni vet!
    Nån som har lust att kajka ut till Hisinge island?
    JAg är öppen för att åka iväg oxå - träffas på stan osv ja ni vet! Det var så länge sen jag såg er nu!
    Vi kan på onsdag oxå!
    Vi kan vara här då mä!
    Skriver i fika tråd!

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV