Inlägg från: Smulan80 |Visa alla inlägg
  • Smulan80

För oss singlar!

Vad har hänt med Fjärlien??? Hon verkar inte finnas kvar på FL längre.
    Någon som hört något???

• Smulan80

Fjärilen ska det vara. inte Fjärlien

• Smulan80

jag har henne på min msn, så jag får väl se om hon loggar på där någon gång...

• Smulan80

Idag fick jag sms av spanet Trodde jag skulle spricka av glädje Så vi får väl se om vi kanske kan träffas snart. Åhh, vad pirrig man kan bli. hade glömt bort den här känslan den är häääärlig!!

• Smulan80

smilla00: ja, det känns härligt. Men jag vägrar att bli kär än. Tänker inte bli sårad direkt igen... Men den pirriga känslan är mysig
    Känns skönt iallafall att jag är redo för lite dejting nu

• Smulan80

smilla00: får se om jag kan ge dig några råd... Jag var ju som sagt hur kär som helst i exet när det tog slut. Så jag trodde aldrig att jag skulle komma över det. Men för det första har ju han redan ny tjej. Så jag tror det hjälper mig att förstå att det aldrig kommer bli vi igen. Och varför skulle jag vilja ha tillbaka någon som samma dag som det tar slut skaffar ny? Så jag har verkligen försökt intala mig att mitt liv ska gå vidare utan honom. Sen har det väl också hjälpt att jag känner att jag fått tillbaka så mycket när det tog slut. Alla mina vänner!! jag bodde ju inte i samma stad som dem innan, så nu flyttade jag ju hem igen. Och det känns otroligt bra!!

Ja, vi har ganska mycket kontakt. Vi äger ju huset tillsammans fortfarande, så vi har ju varit tvungna att prata. Men det tror jag också har hjälpt mig. För varje gång vi har pratat eller träffats så har jag förstått att vi inte kan vara tillsammans. Jag fick ju ett litet bakslag ett tag då jag kände att jag började hoppas igen. För han betedde sig precis som vanligt. Men då sa jag åt honom att jag inte klarade av att träffa honom. Och bara genom att säga det så kände jag mig så otroligt stark! Men nu känner jag att jag kan träffa honom igen. Ibland! För det känns som om jag gått vidare nu och trivs med det.

Men det råd jag kan ge dig är, att känner du att du fortfarande hoppas på honom så bryt helt med honom ett tag. Det hjälpte mig iallafall.
    Sen är jag väl inte riktigt redo för ett nytt förhållande. Men känner att jag vill ha någon att umgås med. Får väl se hur det känns när jag väl börjar umgås med honom.

Jag tror absolut att du också kommer klara av att dejta snart!! Tänk på att livet är för kort för att ödsla bort på någon som inte är värd det!!!

Lycka till! Hoppas jag gjorde dig lite klokare

Kram!

• Smulan80

Jag tycker absolut att du ska träffa den nya killen!! Det kanske är det du behöver.
    Förstår att det är svårt att släppa honom om ni pratar varje dag. Det skulle jag aldrig klara av. För då skulle jag också gå och hoppas.
    Sen tycker jag att det låter väldigt egoistiskt av honom att säga att man inte vet vad som händer i framtiden. Det känns som om han vill hålla kvar dig bara för att ifall han ändrar sig.
    Jag förstår att du vill vara vän med honom. Det vill jag med mitt ex också. Vi har också väldigt kul ihop. Men först och främst måste jag komma över honom. Sen kan man börja bygga upp en ny vänskap. Tror inte det funkar att vara vänner om den ena fortfarande hoppas på att man ska bli tillsammans.

Försök att inte prata med honom på en vecka. Du kommer ju inte förlora honom som vän pga att du tar lite avstånd ett tag. Jag tror iallafall att det är det bästa sättet. Kan ju bara tala av egen erfarenhet så...

• Smulan80

vet precis hur du känner! Jag slogs också tillbaka ett steg varje gång jag träffade honom. Mår också bäst när jag inte behöver prata eller se honom.
    Jag är så otroligt glad att vi inte bor i samma stad längre. För det vore hemskt att möta honom när man bara är ute. Nu kan jag ju verkligen leva mitt eget liv utan att behöva tänka på att jag kan stöta ihop med honom.

Men det låter absolut som om han vill ha kvar dig tills han lekt klart, eller vad han nu vill. Men det tycker jag inte är rättvist. För då kommer du aldrig komma vidare..
    Du måste börja tänka på vad som är bäst för dig!!

• Smulan80

Ja, ge honom en chans iallafall det kanske är mannen i ditt liv

Du måste ju ändå fortsätta leva ditt liv...

• Smulan80

Mjukisvicki: Nu har jag inte hört nåt sen i förrgår. men jag och en kompis ska ut och ta några öl i morgon. Så då får jag träffa honom Får se vad som händer då..
    Lite spännande det här

Svar på tråden För oss singlar!