vackrastarflow: hur går det för dig? hörde han av sig?
smilla: Ja, det är nog så. Man vill inte acceptera att man blivit brädad av en annan tjej. Jag tänker också så, vad har hon som inte jag har? vad gör hon annorlunda? Grejen är den att mitt ex är livrädd för att binda sig. Hade han fått bestämma helt så hade vi säkert aldrig ens flyttat ihop. Han vill kunna gå och komma när han vill. Men vem vill ha ett sånt förhållande jämt? Men nu när han har ett nytt förhållande så ställer man ju inga krav. Så nu får han ju den frihet han vill ha. Men en dag kommer ju hon också vilja gå vidare i förhållandet. Då är han ju i samma sits igen. Då är frågan om han är redo då, eller om han kommer dra då med? Jag tror absolut han kommer dra.
Han sa från första början när vi blev tillsammans att han inte trodde på livslångt förhållande. Så han tror verkligen inte att man kan vara lycklig i ett förhållande. Det är så tragiskt tycker jag!
När det precis tagit slut mellan oss pratade jag med hans pappa. Då sa han att ja men det finns ju inte så många lyckliga förhållanden. Så vad har då exet fått för bild hemifrån?? Tycker synd om honom faktiskt. Så därför tror jag att han kommer dra även i nästa förhållande.
Fattade ni nåt av mitt svammel?
Nåja, idag känns det bättre iallafall.
Kram på er!!