• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Candra skrev 2009-01-29 08:49:00 följande:
    Finns det någon här som har en bild på en ihopfälld cameleon? Har kanske fått tag i en, men vill veta hur stor plats de tar
    http://www.bugaboostrollers.com/assets/images/bug/fold.jpg
    Här är en bild utan hjul, dock blir den lite större om man har kvar hjulen
  • imaj
    ekarny skrev 2009-02-01 19:06:35 följande:
    straw2008: Nja det finns några få ställen som inte är täckta med kullersten men annars är det ganska så mkt sånt i stan ja.. Ok, ja då är ju inte bågen något bekymmer om den är avtagbar Måste man ha vinterdäck/sommar däck? Skillnad på dom?
    Vinterdäcken är sk. terränghjul som inte är svängbara samt är större (mer som vanliga hjul)... Och dessa behöver man inte ha om man inte vill (eller behöver) men är det mycket snö där du bor kan det vara skönt att ha dem när det är nysnöat t.ex.. Själv bor jag i Norrbotten och har bara vinterhjulen när snön inte hunnit packat till sig från då det snöat, annars kör jag oftast med swivelhjulen (blir galen på vinterhjulen )..
  • imaj
    panzermensch skrev 2009-02-01 21:00:55 följande:
    haha ska man ha en med pälskant kanske? *garv*
    Eller den som ser ut som en gammal brudklänning !
  • imaj
    Hannnas skrev 2009-02-02 13:05:09 följande:
    Tjejjer... behöver lite hjälp... Tyvärr måste jag sälja min käraste Bugga  har en Cam från 07, med det bra chassit som det inte varit probs med... sandbas och brun top (har även orange top)... tänkte sälja den med en av topfärgerna, vilken är bäst? brun? orange? Frågan är... vad ska jag lägga ut den för på blocket? 6500 känns lämpligt men jag ändå osäker... den är tiptop såklart.. OBS! Detta är INGEN säljannons på nåt sätt utan jag vill bara ha tips o råd på hur mkt som är lämligt att lägga ut den för.. Den är använd av ett barn rätt sparsamt ändå sen aug 07 till nu... Så RÅD tjejjer... för hjärtat blöder av det här *suck för att BB inte har syskonvagnar*
    Tycker att du ska sälja vagnen med den bruna toppen och sälja den orange på sidan om (på Tradera)... 6500kr låter som ett ganska bra pris att sätta ut den för, många brukar ju vilja pruta så räkna med det .
  • imaj
    Hannah74 skrev 2009-02-03 22:30:40 följande:
    Nu har jag kollat bildtråden- du är inte riktigt klok Trodde inte det fanns någon med så många olika färger till en och samma vagn. Blevnästan lite chockad, jag tycker jag har mkt som har 2 att byta mellan.. Och en personlig fråga- hur har man råd? Iaf, hur kan man rättfärdiga det inför sin man Min skulle bli galen! Men han kanske har ett intresse han med?
    Har du gått in och kollat i hennes galleri? Där finns nog alla kombinationer... Och Bugaboomodeller !
  • imaj
    FridaLee skrev 2009-02-04 08:12:08 följande:
    då ska jag verkligen vara uppmärksam.
    Mitt handtag har glidit vid två tillfällen, men aldrig mer... Så det är inte säkert att det blir värre eller ens fortsätter. Ena gången vad när jag skulle fälla upp vagnen och gjorde på något konstigt sätt så att det gled (tryckte på pinnen mellan de stora hjulen= onödig belastning). Den andra gången var när jag skulle upp på bussen och var tvungen att dra upp vagnen...

Hoppas verkligen att ditt chassi inte glider igen!
  • imaj
    pluttmaja skrev 2009-02-04 08:44:42 följande:
    snälla berätta vad det ni pratar om, vad menar ni med glidande handtag??
    Det menas att snäpfästen på handtaget inte håller trycket de ska hålla. D.v.s. att de snäpfästen som man höjer och sänker handtaget med på de nyare Cameleon inte håller, dessa är de som är tillverkade efter Aug 2007 och fram till Maj 2008. De ska nu ha åtgärdat detta men det finns fortfarande handtag som glider. 
  • imaj
    imaj skrev 2009-02-04 08:55:42 följande:
    Det menas att snäpfästen på handtaget inte håller trycket de ska hålla. D.v.s. att de snäpfästen som man höjer och sänker handtaget med på de nyare Cameleon inte håller, dessa är de som är tillverkade efter Aug 2007 och fram till Maj 2008. De ska nu ha åtgärdat detta men det finns fortfarande handtag som glider. 
  • imaj
    pluttmaja skrev 2009-02-04 08:57:23 följande:
    är det dumt o köpa en vagn från april 07 då?? får den för 5000kr
    Tänkte skriva även detta (men FL tjorvade för mig) att man om man vill undvika detta så ska man köpa en vagn som har vingmuttrar istället för snäpfästen, vilket de hade innan Aug 2007... Så det ska vara lugnt för dig att köpa den, men kolla så att det stämmer !
  • imaj
    FruLidgren skrev 2009-02-04 13:42:18 följande:
    Det funkade bra? Varför bytte ni?
    När dottern var 4,5mån eftersom att hon inte ville ligga ned mer... Men hade det gått att göra det senare hade jag definitivt väntat. För oss var valet: sittdel eller inte gå ut .
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16